Κι όμως, στη Γερμανία που εξάγει όπλα αξίας πολλών δισεκατομμυρίων κάθε χρόνο, τα οπλικά συστήματα που χρησιμοποιεί η ίδια η Bundeswehr συχνά δεν βρίσκονται σε επιχειρησιακή ετοιμότητα.
Εδώ και χρόνια ορισμένα από τα σημαντικότερα οπλικά συστήματα των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν, συχνά λόγω παλαιότητας και ελλιπούς συντήρησης. Καλύτερο παράδειγμα είναι το υποβρύχιο U35. Μετά την αβαρία που προέκυψε και τις αναγκαστικές εργασίες συντήρησης που ακολούθησαν, στις γερμανικές θάλασσες δεν υπήρχε πλέον κανένα γερμανικό υποβρύχιο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όλα ανεξαιρέτως βρίσκονταν σε ναυπηγεία για συντήρηση. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η έλλειψη ανταλλακτικών.
Κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου υπήρχαν πάντοτε επαρκή αποθέματα. Εξαιτίας των περικοπών που έγιναν τα τελευταία χρόνια όμως δεν υπάρχουν πλέον διαθέσιμα ανταλλακτικά. Οι σχετικές παραγγελίες διαρκούν συνήθως πολύ. Το γεγονός ότι κανένα γερμανικό υποβρύχιο δεν υπήρχε για μεγάλο χρονικό διάστημα εν πλω, είχε άμεσο αντίκτυπο στην εκπαίδευση του πολεμικού ναυτικού.
Ένα ακόμη παράδειγμα, είναι το A400Μ που θεωρείται το πιο σύγχρονο στρατιωτικό αεροσκάφος μεταφορών. Υπάρχουν όμως μέρες που κανένα από τα συνολικά 14 που διαθέτει ο γερμανικός στρατός, δεν είναι σε επιχειρησιακή ετοιμότητα. Τα συχνότερα προβλήματα των A400Μ αφορούν στη συντήρηση. Η Γερμανία έχει παραγγείλει άλλα 53 αεροσκάφη στην Airbus, προκειμένου να αντικαταστήσει τα παλιά μεταφορικά τύπου Transall που μετρούν πάνω από μισό αιώνα ζωής.
Στο πεζικό η εικόνα δεν είναι καλύτερη. Όπως αποκαλύπτεται, πάνω από τα μισά τεθωρακισμένα τύπου Leopard 2 δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Από τα συνολικά 244 τανκς μόλις 95 είναι λειτουργικά και σε ετοιμότητα χρήσης. Τουλάχιστον 89 έχουν ουσιαστικά αποσυρθεί, αφού δεν υπάρχουν τα κατάλληλα ανταλλακτικά για να γίνουν οι αναγκαίες επισκευές. «Στόχος είναι η διαθεσιμότητα των συστημάτων για την καθημερινή χρήση να βρίσκεται στο 70%», αναφέρει εκπρόσωπος της Bundeswehr.
Η διαθεσιμότητα αφορά το κομμάτι εκείνων των οπλικών συστημάτων που είναι όντως διαθέσιμα για τις ένοπλες μονάδες για την εκπαίδευση, ασκήσεις και αποστολές. Για επιχειρησιακή ετοιμότητα γίνεται λόγος όταν τα οπλικά συστήματα λειτουργούν 100%.
Ο αντιστράτηγος Erich Pfeffer, ο διοικητής των υπερπόντιων επιχειρήσεων του γερμανικού στρατού, τόνισε ότι τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα είναι απαραίτητα για τα στρατεύματα να προβλέψουν τον κίνδυνο στο πεδίο και είπε: «Ο γερμανικός στρατός χρειάζεται ένοπλα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα».
Αυτό που άφησε να εννοηθεί, είναι ότι αυξάνεται η ζήτηση για οπλισμένα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (SİHA), που είναι ένας από τους σημαντικότερους αμυντικούς παράγοντες με τις πρόσφατες κινήσεις της Τουρκίας.
Σημειώνοντας τη σημασία των SİHA, ο αντιστράτηγος Erich Pfeffer, ο διοικητής των υπερπόντιων επιχειρήσεων του γερμανικού στρατού, είπε: «Ο γερμανικός στρατός χρειάζεται ένοπλα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα». είπε.
Εκφράζοντας την ανησυχία του για τον γερμανικό στρατό, ο Pfeffer είπε: «Τώρα βρισκόμαστε υπό σαφή απειλή στο Μάλι, όπως και στο Αφγανιστάν στο παρελθόν».
Ο Γερμανός διοικητής δήλωσε, ότι τα SİHA είναι απαραίτητα για τα στρατεύματα να προβλέψουν τον κίνδυνο στο πεδίο. Ο αντιστράτηγος Pfeffer τόνισε, ότι τα μεγάλα και πολύπλοκα εδάφη απαιτούν πάντα στενή αεροπορική υποστήριξη, η οποία μπορεί να γίνει με ελικόπτερο, αεροσκάφος ή ένοπλο drone.
Ο Pfeffer είπε, "Ενώ τα μαχητικά ελικόπτερα χρειάζονται 1 ώρα για να φτάσουν στην περιοχή σε μια πιθανή κατάσταση, τα SİHA μπορούν να παρέχουν την ταχύτερη υποστήριξη. Αυτό ελαχιστοποιεί τον υψηλό κίνδυνο για τα στρατεύματα."
Πρέπει σε αυτό το σημείο να τονίσουμε, ότι το φλερτ με τα Τουρκικά SİHA δεν είναι τυχαίο ούτε καινούργιο, αφού τα τουρκικά drones είναι εφοδιασμένα με γερμανικές κάμερες , με το παιχνίδι των Γερμανών υπέρ της Άγκυρας να καταντά… ιδιαίτερα πονηρό.
Ένα τουρκικό ένοπλο drone, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά εξοπλισμένο με κάμερα από τη γερμανική εταιρεία Hensoldt. Οι Γερμανοί πιθανότατα επωφελήθηκαν από την απαγόρευση εξαγωγής στρατιωτικού υλικού από τον Καναδά στην Τουρκία και πήραν αυτοί την θέση του.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι τουρκικές κάμερες που έφτιαξε η Aselsan ήταν βαρύτερες από τις εισαγόμενες (καναδικές και μετά γερμανικές), με αποτέλεσμα το ωφέλιμο φορτίο των μικρών οπλισμένων μη επανδρωμένων αεροσκαφών να μειωθεί δραστικά. Το παράδοξο είναι, ότι οι Γερμανοί θα συμμετέχουν πιθανά, με την γερμανική τεχνολογία με ελληνικό όνομα αφού η κάμερα ονομάζεται Argow 2, σε τουρκικές αποστολές που παραβιάζουν το διεθνές δίκαιο.
Να πούμε για τα τουρκικά drones, πως παρά το γεγονός πως οι Τούρκοι τα… καμαρώνουν, επί της ουσίας στηρίζονται σε τεχνολογία που λαμβάνουν από άλλες χώρες.
Θυμάστε τι είχε γίνει με τον αυστριακό κινητήρα Rotax.
Οι Τούρκοι δεν μπορούσαν να φτιάξουν κινητήρα (σ.σ. ο δικός της ήταν πολύ βαρύς) και χρησιμοποίησαν τους κινητήρες των Aυστριακών.
Για να είμαστε πιο ξεκάθαροι έχουμε το εξής οξύμωρο. Οι Τούρκοι θαυμάζουν την τουρκική αμυντική βιομηχανία ενώ στην… πραγματική ζωή δεν φτιάχνουν ούτε αυτοκίνητο. Ή μάλλον ούτε κινητήρα αυτοκινήτου.
Ακόμα και στο νέο τους μαχητικό, όταν το φτιάξουν, θα χρειαστούν την βοήθεια άλλου (σ.σ. μάλλον της Ουκρανίας) για να το ολοκληρώσουν.
Βέβαια, ο κινητήρας και οι επιδόσεις του νέους τουρκικού μαχητικού δεν θα έχουν καμία σχέση με τον δυτικό ανταγωνισμό.