Οι δισεκατομμυριούχοι Ρέιντ Χόφμαν και Τζορτζ Σόρος υποστηρίζουν μια κοινωφελή εταιρεία που θα παρέχει χρηματοδότηση σε εταιρείες νέων μέσων ενημέρωσης με στόχο την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο και την αποκατάσταση της κοινωνικής εμπιστοσύνης.
Η Good Information Inc. κυκλοφόρησε την Τρίτη και διευθύνεται από την δημοσιογράφο και επικεφαλής της στρατηγικής των Δημοκρατικών, Tara McGowan, η οποία προηγουμένως διηύθυνε μια προοδευτική μη κερδοσκοπική εταιρεία που ονομάζεται ACRONYM, η οποία υποστηρίχθηκε από τον ιδρυτή του LinkedIn, Hoffman. Άλλοι που συμβάλλουν στην προσπάθεια πολλών εκατομμυρίων είναι οι επενδυτές Ken και Jen Duda και η Incite Ventures.
Σε δελτίο τύπου στις 26 Οκτωβρίου, η Good Information Inc είπε ότι στόχος της είναι να «αποκαταστήσει την κοινωνική εμπιστοσύνη» και να «ενδυναμώσει τη δημοκρατία» «επενδύοντας σε λύσεις που καταπολεμούν την παραπληροφόρηση και αυξάνουν τη ροή καλής πληροφόρησης στο διαδίκτυο».
«Η Αμερική βρίσκεται επί του παρόντος στη δίνη μιας επιδημίας παραπληροφόρησης που απειλεί τη δημόσια υγεία, την κοινωνική εμπιστοσύνη και τη δημοκρατία σε όλο τον κόσμο. Η Good Information Inc. πιστεύει ότι υπάρχει ανεκπλήρωτη ζήτηση κοινού για πληροφορίες που βασίζονται σε γεγονότα, ειδικά στις τοπικές αγορές που έχουν χάσει πολλές από τις παραδοσιακές τοπικές πηγές ειδήσεων τα τελευταία χρόνια, καθώς και σε κοινό που μένει πίσω από τα εξελισσόμενα επιχειρηματικά μοντέλα μέσων ενημέρωσης», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Η Good Information Inc. θα επενδύσει σε μέσα ενημέρωσης που παρέχουν στους πελάτες "αξιόπιστες και βασισμένες σε γεγονότα πληροφορίες", καθώς και σε ειδήσεις της τοπικής κοινότητας, ιδιαίτερα σε αγορές όπου υπάρχουν ελάχιστα έως καθόλου τοπικά ειδησεογραφικά μέσα που φτάνουν σε διαδικτυακές κοινότητες.
Η εταιρεία είπε ότι ένα «ένα όλο και πιο αποκεντρωμένο περιβάλλον μέσων ενημέρωσης, δυνάμεις κατά της δημοκρατίας και δίκτυα κακών παραγόντων» έχουν οδηγήσει σε «επικίνδυνες συνέπειες», σημειώνοντας ότι 96 εκατομμύρια Αμερικανοί πιστεύουν ότι οι εκλογές κλάπηκαν από τον πρώην πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, ενώ 89 εκατομμύρια Αμερικανοί πιστεύουν ότι η απάτη των ψηφοφόρων είναι ένα σημαντικό πρόβλημα.
Ο Τραμπ υποστήριξε ότι υπήρξε «μαζική νοθεία ψηφοφόρων» στις εκλογές του 2020.
«Οι καλές πληροφορίες που υποστηρίζουν την αλήθεια, την κοινή λογική και τις κοινές αξίες μιας κοινωνίας είναι η ψυχή της δημοκρατίας και η ενορχηστρωμένη παραπληροφόρηση —που τροφοδοτείται και ενισχύεται από αλγόριθμους που βασίζονται στην προκατάληψη— είναι η μεγαλύτερη απειλή της. Η κρίση παραπληροφόρησης που αντιμετωπίζουμε σήμερα στην Αμερική αυξάνει την πόλωση και διαβρώνει την εμπιστοσύνη που έχουμε ο ένας στον άλλο, κάτι που έχει διαβρωτική επίδραση στη δημοκρατία μας, θέτει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία και αποσταθεροποιεί την οικονομία μας», δήλωσε η McGowan.
«Αυτή δεν είναι πλέον μια πολιτική διαμάχη για την αλήθεια, αλλά το άμεσο αποτέλεσμα ανεξέλεγκτων επιχειρηματικών μοντέλων που θέτουν σε κίνδυνο ολόκληρες κοινότητες σε όλο τον κόσμο και θέτουν σε κίνδυνο τη δημοκρατία σε όλο τον κόσμο», πρόσθεσε.
Η πρώην προοδευτική μη κερδοσκοπική εταιρεία του McGowan, ACRONYM, διεξήγαγε μια από τις μεγαλύτερες ψηφιακές εκστρατείες - κόστους 100 εκατομμυρίων δολαρίων - με στόχο να πείσει εκατομμύρια Αμερικανούς να ψηφίσουν κατά του Ντόναλντ Τραμπ στις εκλογές του 2020, αναφέρει η Fast Company.
Μία από τις εταιρείες στις οποίες επένδυσε η ACRONYM, η Shadow, παρήγαγε την εφαρμογή καταμέτρησης ψήφων που χρησιμοποιήθηκε στις κοινοβουλευτικές συνεδριάσεις της Αϊόβα και συνέβαλε στην καθυστερημένη αναφορά των αποτελεσμάτων μετά από μια σειρά τεχνικών ζητημάτων.
Η McGowan αργότερα ζήτησε συγγνώμη για το περιστατικό, λέγοντας η ομάδα Shadow, «έκανε ένα τεράστιο λάθος που έχει τρομερές συνέπειες σε αυτές τις εκλογές και έτσι θέλουμε να το αποκτήσουμε».
Ως πρώτη σημαντική επένδυση, η Good Information Inc. εξαγόρασε επίσημα την Courier Newsroom, μια εταιρεία αστικών μέσων ενημέρωσης που αποτελείται από οκτώ κρατικά ειδησεογραφικά πρακτορεία.