Ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έβαλε σήμερα Σάββατο 26.6 τον θεμέλιο λίθο, ''Σήμερα ανοίγουμε μια νέα σελίδα στην ιστορία της ανάπτυξης της Τουρκίας''
Στην ομιλία του στην τελετή εγκαινιών της πρώτης γέφυρας Canal Istanbul Sazlıdere, ο Πρόεδρος Ερντογάν είπε: «Σήμερα, ανοίγουμε μια νέα σελίδα στην ιστορία της ανάπτυξης της Τουρκίας. Σήμερα, προσθέτουμε ένα νέο βήμα στην ανάπτυξη της χώρας μας και στην ενίσχυση της. Σήμερα, γιορτάζουμε για άλλη μια φορά τα πνεύματα των συμβόλων του αγώνα της χώρας μας για ανάπτυξη, όπως ο Ερμπάκαν και ο Ντεμιρέλ, δήλωσε. «Δυστυχώς, η πρόοδος του έργου έχει καθυστερήσει λίγο λόγω των εσωτερικών και εξωτερικών προβλημάτων που αντιμετώπισε η Τουρκία σε αυτή τη διαδικασία».
Η Τουρκία στοχεύει να ολοκληρώσει το έργο Kanal Istanbul σε έξι χρόνια με κόστος περίπου 15 δισεκατομμύρια δολάρια, δήλωσε το Σάββατο ο Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Το Κανάλι της Κωνσταντινούπολης (Canal Istanbul), συνδέει τη Θάλασσα του Μαρμαρά με τη Μαύρη Θάλασσα και το οποίο θα παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου.
Η γέφυρα θα έχει μήκος 1.618 μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της κύριας έκτασης των 440 μέτρων, δύο πλευρικές εκτάσεις 210 μέτρων καθεμία και ένα τμήμα πρόσβασης. Η γέφυρα θα έχει πλάτος 46 μέτρα και οι πύργοι θα έχουν ύψος 196 μέτρα.
Στοχεύει στη δημιουργία μιας εναλλακτικής διαδρομής για τη ναυτιλία, για την προστασία της Κωνσταντινούπολης από περιβαλλοντικές καταστροφές που θα μπορούσαν να προκύψουν από ατυχήματα τα οποία συνεπάγεται η μεταφορά επικίνδυνων φορτίων. Θα έχει πολλά πολιτικά και οικονομικά οφέλη για την κυβέρνηση στην Άγκυρα.
Ο δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης Εκρέμ Ιμαμόγλου, : ένα χρόνο δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης αντίπαλος του Ερντογάν είναι ίσως ο πιο μεγάλος πολέμιος της κατασκευής του καναλιού. Αποκαλεί το κανάλι «εφιάλτη» για την τουρκική μεγαλούπολη. Η κυβέρνηση ασχολείται με το κανάλι μόνο και μόνο για να κερδίσει χρήματα, ισχυρίζεται.
Ο πολιτικός του κόμματος CHP άσκησε έντονη κριτική ενόψει των εγκαινίων για την τοποθέτηση του θεμέλιου λίθου. Όπως λέει, δεν πρόκειται καν για το κανάλι μήκους 45 χιλιομέτρων, αλλά για τον θεμέλιο λίθο σε μια απλή γέφυρα.
“Έργο οράματος” το χαρακτήρισε και τόνισε πως η “Τουρκία είναι μια πολύ ισχυρή χώρα που έχει κάνει βήματα με σκοπό να έχει λόγο στην παγκόσμια αρένα και προσπαθεί να μετατρέψει τη Μαύρη Θάλασσα σε Εμπορική Λίμνη. Στόχος μας να κάνουμε τη χώρα μας παγκόσμιο κέντρο logistics το 2023. Οι στόχοι για τα έτη 2053 και 2071 θα δώσουν δουλειά στους νέους μας και φαγητό στις οικογένειές μας. Το Kanal Istanbul διαδραματίζει βασικό ρόλο στην επίτευξη αυτών των στόχων, οι οποίοι είναι οι θεμελιώδεις δυναμικές της κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης. Το Kanal Istanbul είναι το σωστό πράγμα για τους ανθρώπους μας, για την Τουρκία. Έχουμε κάνει τα σωστά πράγματα για τη χώρα μας μέχρι τώρα και θα το κάνουμε ξανά”.
Ο Ερντογάν θεωρεί επίσης πως το κανάλι θα είναι μια ανακούφιση για τον Βόσπορο. Τα πλοία μειώνονται, ωστόσο αυξάνεται το μέγεθος και ο όγκος τους αντιτείνουν οι πολέμιοι και προσθέτουν πως η κατασκευή του νέου καναλιού συνιστά και κίνδυνο για την εκδήλωση σεισμού. Οι φήμες για ένα μεγάλο σεισμό στην Κωνσταντινούπολη οργιάζουν ούτως ή άλλως εδώ και χρόνια. «Εάν το κανάλι καταρρεύσει εξαρτάται από τον τρόπο που θα κατασκευαστεί» δηλώνει ο Μάρκο Μπόνχοφ από το γερμανικό Ινστουτούτο Γεωδυναμικής στο Πότσνταμ.
Ο Ερντογάν ωστόσο χαρακτηρίζει το έργο παγκόσμιας εμβέλειας.