Η κληρονομικότητα από τους Νεάντερταλ δίνει στους λευκούς προστασία έναντι του κορονοϊού

Μια διεθνής μελέτη δείχνει ότι μια ειδική πρωτεΐνη - που βρίσκεται σε κάθε έναν στους τρεις Ευρωπαίους αλλά την στερούνται οι Αφρικανοί- έχει προστατευτικό αποτέλεσμα έναντι του covid-19. Η πρωτεΐνη είναι μια γενετική κληρονομιά από τον άνθρωπο του Νεάντερταλ.

Η ανακάλυψη, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Medicine, δίνει ελπίδα για την ανάπτυξη νέων θεραπειών.

“Αυτό ανοίγει πολύ συναρπαστικές ευκαιρίες. Υπάρχουν ήδη θεραπείες που αυξάνουν τα επίπεδα της συγκεκριμένης πρωτεΐνης στο σώμα. Τώρα μπορούμε να προχωρήσουμε περαιτέρω και να διερευνήσουμε εάν μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν κατά του covid-19”, λέει ο Johan Normark, κύριος ερευνητής για την κλινική μελέτη για το covid-19, η οποία διεξάγεται στο Πανεπιστήμιο Umeå και στην περιοχή Västerbotten.

Η μελέτη δείχνει ότι μια μορφή της πρωτεΐνης OAS1 έχει προστατευτική δράση κατά του του covid-19. Ακόμη κι εκείνοι που αρρώστησαν ήταν ασθενείς με πολύ πιο ήπια συμπτώματα και με λιγότερη ανάγκη για αναπνευστική φροντίδα.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτή η συγκεκριμένη μορφή του OAS1 προήλθε πιθανώς δεκάδες χιλιάδες χρόνια πριν, όταν οι άνθρωποι του homo sapiens είχαν διασταυρωθεί με τους Νεάντερταλ. Μέσα από την εξέλιξη, η πρωτεΐνη έχει αυξηθεί και βρίσκεται τώρα σε κάθε έναν στους τρίτους της ευρωπαϊκής καταγωγής. Ωστόσο, οι Αφρικανοί δεν έχουν την πρωτεΐνη, καθώς κανένας Νεάντερταλ δεν έζησε στην Αφρική.

Η μελέτη βασίστηκε σε 14.000 περιπτώσεις covid-19.

πλήγματα στο Κίεβο