Ανέφεραν ανησυχίες ότι το συγκεκριμένο μέσο έχει συμβάλει στη διάδοση ρητορικής μίσους και παραπληροφόρησης στο κοινό, οδηγώντας σε αύξηση του ρατσισμού.
Εταιρείες όπως η Coca-Cola, η Hershey και η Patagonia ήταν μεταξύ των πρώτων που έκαναν μποϊκοτάζ. Μαζί με αυτές εντάχθηκαν τα Walmart, McDonald’s και Geico.
Όλο αυτό το γεγονός οδήγησε σε απώλεια εκατομμυρίων εσόδων για τον γίγαντα των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης τον Ιούλιο, σύμφωνα με το Forbes.
Μικροοικονομία και νέες στρατηγικές
Πολλές εταιρείες εξακολουθούν να διαφημίζουν στο Facebook, το οποίο έχει μια βάση 8 εκατομμυρίων διαφημιστών, οι περισσότεροι από τους οποίους έχουν μικρές επιχειρήσεις. Η διαφήμιση ήταν ο κύριος μοχλός που έφερα έσοδα της τάξης των 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι.
Αλλά είτε για λόγους πολιτικού ακτιβισμού είτε απλώς για την προστασία της επωνυμίας τους, όλοι οι διαφημιστές θα πρέπει τουλάχιστον να εξετάσουν τη σχέση τους με το Facebook αυτή τη στιγμή.
Μεγάλο μέρος του μποϊκοτάζ προκλήθηκε από μια έκκληση για αλλαγή από ομάδες υπεράσπισης όπως το Stop Hate for Profit.
Υπάρχουν αρκετά καλοί επιχειρηματικοί λόγοι για να ξανασκεφτεί κανείς τις διαφημίσεις που θα χρησιμοποιήσει μέσω του Facebook.
Τα τελευταία χρόνια, η διαφήμιση σε αυτόν τον γίγαντα των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης υπήρξε σημαντικός μοχλός στις διαφημιστικές καμπάνιες.
Δεν είναι σαφές για πόσο καιρό θα διαρκέσει το μποϊκοτάζ και υπάρχει πιθανότητα περικοπών ακόμη και όταν τελειώσει. Επομένως, οι διαφημιστές και οι εταιρείες τους πρέπει να λάβουν υπόψη τα μακροπρόθεσμα σχέδιά τους.
Δεν μπορούν όλοι να μποϊκοτάρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χωρίς να κάνουν τις διαφημιστικές τους καμπάνιες. Ειδικά μάλιστα, οι μικρότερες εταιρείες που εξαρτώνται από τις διαφημίσεις για να επιβιώσουν.
Αλλά σε αυτό το τρέχον κοινωνικό κλίμα, οι διαφημιζόμενοι πρέπει τουλάχιστον να συζητούν για το θέμα. Να οργανώσουν επίσης και ευέλικτες διαφημιστικές στρατηγικές για το μέλλον.