Οι Χριστιανοί και τα μέλη άλλων πακιστανικών μειονοτήτων πέφτουν θύματα διακρίσεων όσον αφορά την πανεπιστημιακή εκπαίδευση, ειδικά στην ιατρική και τη μηχανική. Ο Kamran Safdar είναι ένας από αυτούς.
Αφού ολοκλήρωσε το γυμνάσιο με υψηλή βαθμολογία (89,44 / 100), ο χριστιανός μαθητής δεν μπόρεσε να εκπληρώσει το όνειρό του να γίνει γιατρός επειδή όσοι απομνημόνευαν το Κοράνι, είχαν προτεραιότητα στη διαδικασία εισαγωγής στο πανεπιστήμιο. Με κανονισμό, οι τελευταίοι λαμβάνουν τη μέγιστη βαθμολογία ανεξάρτητα από την πραγματική τους απόδοση.
Ο Kamran έχει από ταπεινό υπόβαθρο. Ζει στην περιοχή Sargodha (Punjab) και εργάζεται σε φαρμακείο. Ο πατέρας του πωλεί φρούτα, ενώ η μητέρα του είναι καθαρίστρια σε νοσοκομείο.
Τα αδέρφια του εγκατέλειψαν το σχολείο για να τον βοηθήσουν να εκπληρώσει το όνειρό του. Αλλά μαζί δεν κέρδιζαν αρκετά για να πληρώσουν τα δίδακτρα σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο, καθώς και το τέλος για το μάθημα προετοιμασίας για τις εξετάσεις εισόδου στην ιατρική, το οποίο κοστίζει 40.000 ρουπίες (US0).
Παρ 'όλα αυτά, ο Kamran κατάφερε να συμμετάσχει στις εξετάσεις εισαγωγής το 2018 και το 2019 σε ένα δημόσιο πανεπιστήμιο, αλλά και στις δύο περιπτώσεις όσοι απομνημόνευαν το Κοράνι τον ξεπέρασαν.
Ο νεαρός Χριστιανός αισθάνεται θύμα διάκρισης.
Ο κανονισμός χρονολογείται από το 1987, την εποχή του καθεστώτος του στρατηγού Zia-ul-Haq. Ο Cameron Younis, θεολόγος και ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Hope στο Λίβερπουλ, σημειώνει ότι το πρόβλημα των επιπλέον σημείων για τους φοιτητές δεν έχει αντιμετωπιστεί ποτέ από πολιτικούς ή δικαστήρια.
Οι Χριστιανοί είναι «η πιο περιθωριοποιημένη και στερημένη μικρή κοινότητα στο Πακιστάν», δήλωσε ο Younis στο AsiaNews. "Για να τερματιστεί αυτή η διάκριση, οι μαθητές πρέπει να υψώσουν τις φωνές τους. Αλλιώς αυτή η αδικία θα συνεχιστεί. "
Για τον Peter Jacob, πρόεδρο του Κέντρου Κοινωνικής Δικαιοσύνης, ένα καλό θρησκευτικό υπόβαθρο είναι καλό, αλλά πρέπει να δοθούν επιπλέον σημεία σε όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από τη θρησκεία.
Τον περασμένο μήνα, η επαρχιακή συνέλευση της Πουντζάμπ ψήφισε νόμο που εγγυάται στις θρησκευτικές μειονότητες το 2% των θέσεων στα τοπικά πανεπιστήμια. Ωστόσο, πολλοί μη μουσουλμάνοι μαθητές εξακολουθούν να μένουν εκτός.