Κοινωνία
Ενημερώθηκε στις:

Τέλος το diesel: Aπαγορεύτηκε η πώλησή του στα βενζινάδικα;

Την απαγόρευση πώλησης βενζίνης και diesel στα πρατήρια υγρών καυσίμων από το 2045 στη Γερμανία ζητάει η Ένωση της Γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA), καλώντας ταυτόχρονα τη βιομηχανία πετρελαίου να προσφέρει στην αγορά μόνο φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα, όπως είναι τα συνθετικά.

Σε έγγραφο που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη 21 Αυγούστου, το λόμπι των κατασκευαστών αυτοκινήτων και των προμηθευτών τους, τίθεται υπέρ της απαγόρευσης πώλησης καινούργιων ΙΧ που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, αλλά θεωρεί ότι η ηλεκτροκίνηση δεν αρκεί για την απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών.

«Είναι γεγονός ότι η αύξηση της ηλεκτροκίνησης θα επιτρέψει σημαντική εξοικονόμηση CO2 τα επόμενα χρόνια», αναφέρει η επικεφαλής της VDA, Hildegard Mueller.

Υποστηρίζει, ωστόσο, ότι «αυτό δεν αρκεί, καθώς θα υπάρχουν οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στη Γερμανία για μεγάλο χρονικό διάστημα».

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη VDA ακόμα και αν επιτευχθεί ο στόχος της γερμανικής κυβέρνησης για 15 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, στους δρόμους της χώρας θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν τουλάχιστον 40 εκατ. αυτοκίνητα και φορτηγά με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Και αυτά θα συνεχίσουν να κινούνται με ορυκτά καύσιμα, τα οποία πρέπει να σταματήσουν να διατίθενται στα πρατήρια, σύμφωνα με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που προτείνει ο ανεφοδιασμός τους να γίνεται με «πράσινα» καύσιμα όπως είναι τα συνθετικά.

Ως εκ τούτου ζητάει από τους πολιτικούς να δημιουργήσουν κίνητρα για την επένδυση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, από τις οποίες παράγονται τα συνθετικά καύσιμα (e-fuels).

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ, για τις μεταφορές, τα κράτη μέλη πρέπει να επιλέξουν μεταξύ ενός δεσμευτικού στόχου μείωσης κατά 14,5% της έντασης των αερίων θερμοκηπίου στις μεταφορές από τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2030 ή δεσμευτικό μερίδιο τουλάχιστον 29% των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην τελική κατανάλωση ενέργειας στον τομέα των μεταφορών έως το 2030.

Η Γερμανία έχει ήδη θέσει έναν πιο φιλόδοξο στόχο, στοχεύοντας σε μείωση κατά 25%. Παρ' όλα αυτά η VDA θεωρεί ότι αυτός ο στόχος δεν είναι αρκετός και προτείνει μια μείωση κατά 35%.

Η ΕΕ καθορίζει επίσης ένα ελάχιστο ποσοστό 5,5% για τη χρήση βιοκαυσίμων και συνθετικών καυσίμων, με το 1% να προέρχεται από συνθετικά καύσιμα. Η VDA ζητάει την αύξηση του ποσοστού για τα συνθετικά καύσιμα σε τουλάχιστον 5%.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Ξεφτίλα ολκής-Η ΕΕ απάντησε επίσημα ότι δεν θα αντιδράσει στρατιωτικά αν οι Τούρκοι μπλοκάρουν την ηλεκτρική διασύνδεση Κύπρου-Ελλάδος

Το έργο κινδυνεύει να τιναχθεί στον αέρα λόγω αναποφασιστικότητας της Αθήνας-Αυτό να το ακούνε όσοι έλεγαν κάποτε ότι η...
Ένοπλες Συρράξεις 0

Το μετάνιωσε πικρά! Ο Ζελένσκι έβγαλε βίντεο κοντά στο Κουρσκ απειλώντας Πούτιν και Μόσχα-Ρωσικά μαχητικά Su-57 ξεκίνησαν να τον «κυνηγάνε»

Ρωσικά Su-57 πέταξαν πάνω από το Κουρσκ με κατεύθυνση προς το ουκρανικό Σούμι όσο βρίσκονταν εκεί ο Ουκρανός πρόεδρος...