Σάλος έχει προκληθεί με το Κέντρο Μελέτης που άνοιξε και λειτουργεί ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Καλλιάνος, με την ΟΙΕΛΕ (Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος) να τον κατηγορεί για «εκπαιδευτικό σκάνδαλο».
Η ανακοίνωση του ΟΙΕΛΕ:
Συνάδελφοι αλλά και ιδιοκτήτες Φροντιστηρίων μάς κατήγγειλαν το πραγματικά απίστευτο γεγονός ότι Βουλευτής του ελληνικού Κοινοβουλίου, ο κ. Καλλιάνος, που εκλέγεται στο Νότιο Τομέα της Β’ Αθήνας με τη Ν.Δ., έχει στην ιδιοκτησία του και διαφημίζει ανερυθρίαστα ένα Κέντρο Μελέτης που αποτελεί παράνομη εκπαιδευτική δομή!
Πράγματι, διαπιστώσαμε με κατάπληξη ότι ο εν λόγω, όχι μόνο προβάλλει την δομή αυτή στα κοινωνικά δίκτυα (και μάλιστα στη σελίδα του στο Facebook ως Βουλευτής της ΝΔ!), αλλά έχει ιστοσελίδα προώθησης του Κέντρου Μελέτης! Να σημειώσουμε για τους ελάχιστους που δεν γνωρίζουν πως τα Κέντρα Μελέτης (ή φροντιστήρια Δημοτικού) είναι παράνομα, σύμφωνα με το άρθρο 56 του Ν. 682/77. Μάλιστα ιδιοκτήτες μεγάλων αλυσίδων έχουν παραπεμφθεί σε δίκη για τη λειτουργία τους, ενώ σε πρόσφατη απάντησή του σε αναφορά του Συνηγόρου του Πολίτη (μετά από καταγγελία της ΟΙΕΛΕ) το Υπουργείο Παιδείας ρητά δηλώνει ότι η πολιτική ηγεσία προτίθεται να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση για τα Κέντρα Μελέτης, αναγνωρίζοντας ότι είναι παράνομα!
Στην περίπτωση του κ. Καλλιάνου, όμως, προκύπτει και δεύτερη, σοβαρότατη παρανομία. Έχει βαπτίσει ως «Κέντρο Μελέτης» και το Φροντιστήριο Γυμνασίου-Λυκείου. Για ποιο λόγο; Πιθανότατα, διότι θέλει να αποφύγει την υπαγωγή στο νομοθετικό πλαίσιο περί Φροντιστηρίων και Ξένων Κέντρων Γλωσσών, ώστε να μην ελεγχθεί η δομή κτηριακά από τον ΕΟΠΠΕΠ και να μην καταβάλλει στους εκπαιδευτικούς την αμοιβή που προβλέπει το άρθρο 30 του Ν. 4415/2016 και η οποία είναι σχεδόν διπλάσια από αυτήν της κοινής εργατικής νομοθεσίας!
Πρόκειται, επομένως, για ένα πολλαπλό σκάνδαλο, εκπαιδευτικό, εργασιακό, φορολογικό και ασφαλιστικό που ίσως δεν έχει προηγούμενο για εκπρόσωπο της Βουλής και μάλιστα εκπαιδευτικό. Επίσης, σε μια περίοδο που το πανελλήνιο βοά για τους θανάτους νέων ανθρώπων λόγω πλημμελούς εποπτείας σε δομές που διαβιούν/διασκεδάζουν/αθλούνται χιλιάδες παιδιά, το γεγονός ότι ένας Βουλευτής ενδέχεται να επιχειρεί να αποφύγει κτηριακό έλεγχο για τη δομή του αποτελεί γιγαντιαία κοινωνική πρόκληση.
Η ΟΙΕΛΕ ζητά:
- Την διαγραφή του από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας
- Τον άμεσο έλεγχο του κτηρίου από τον ΕΟΠΠΕΠ κυρίως σε σχέση με τη στατικότητα, την πυροσβεστική ασφάλεια, την ύπαρξη αύλειων χώρων, τις διαστάσεις των αιθουσών, τις προβλέψεις για επαρκή φωτισμό, αερισμό και κλιματισμό.
- Τον έλεγχο από το τοπικό παράρτημα της Επιθεώρησης Εργασίας των συμβάσεων που έχει καταθέσει στην Εργάνη για τους εκπαιδευτικούς της δομής και αν αυτές είναι σύμφωνες με το νομοθετικό πλαίσιο για τα Φροντιστήρια/Κέντρα Ξένων Γλωσσών.
Θεωρούμε, πάντως, πως ο κ. Καλλιάνος θα έπρεπε, για λόγους ευθιξίας και αξιοπρέπειας, να πράξει το ελάχιστο που απαιτείται σε τέτοιες περιπτώσεις. Να παραιτηθεί, αφού πρώτα θέσει εαυτόν στον έλεγχο των εποπτικών αρχών και στην κρίση της δικαιοσύνης.
Η υπόθεση αυτή αποδεικνύει για μια ακόμη φορά πόσο διάτρητο είναι το πλαίσιο εποπτείας της ιδιωτικής εκπαίδευσης και πόσο σημαντικός είναι ο κίνδυνος εμπορευματοποίησης του εκπαιδευτικού αγαθού λόγω της εκτεταμένης ανομίας και ασυδοσίας, όπως τονίσαμε σε πρόσφατη ανακοίνωσή μας. Όταν ένας Βουλευτής ανοίγει και διαφημίζει παράνομη εκπαιδευτική δομή, ποιο παράδειγμα δίνει στους πολίτες; Ποια είναι η εικόνα που σχηματίζεται για το χώρο της εκπαίδευσης;
Η απάντηση του Γιάννη Καλλιάνου
Λίγο αργότερα, ο βουλευτής και μετεωρολόγος, Γιάννης Καλλιάνος, ξεκαθάρισε τι ισχύει και μάλιστα τόνισε πως θα κινηθεί νομικά κατά της ΟΙΕΛΕ.
Η ανάρτηση του κύριου Καλλιάνου:
Προς ΟΙΕΛΕ και κάθε άλλον που προσπαθεί να σπιλώσει το όνομά μου και την ηθική.
1. Μέσα στη μέρα θα σταλεί εξώδικο, από τον δικηγόρο μου κ. Κούγια, σε όποιον προσπαθεί να σπιλώσει το όνομά μου και να με βλάψει οικονομικά και ηθικά.
2. Κινούμαι πάντα με γνώμονα τη νομιμότητα. Όποιος επιχείρεί να αμαυρώσει το όνομά μου, να με βλάψει και να εμποδίσει την επιχείρησή μου, που με πολύ κόπο δημιούργησα, θα βρεθεί αντιμέτωπος με τη δικαιοσύνη.
Και απαντώ:
1. Η επιχείρηση που δημιούργησα ΔΕΝ είναι φροντιστήριο, είναι μια δομή που λειτουργεί ως Κέντρο Μελέτης. Θα έρχονται δηλαδή τα παιδιά καθημερινά και θα τα βοηθούν οι Εξειδικευμένοι Καθηγητές μας για τη μελέτη τους για την επόμενη μέρα.
2. Η δομή αυτή αφορά σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Α' Λυκείου, δηλαδή σε παιδιά που θέλουν βοήθεια για την καθημερινή τους μελέτη και ΟΧΙ φροντιστηριακό μάθημα. Ποιός νόμος λέει ότι απαγορεύεται να κάνεις μελέτη σε παιδιά του Γυμνασίου και Α' Λυκείου ;
3. Έχουν τηρηθεί όλοι οι κανόνες ασφαλείας σε έναν χώρο εξαιρετικό. Οι αίθουσες, οι διάδρομοι, τα παράθυρα, οι τουαλέτες, τα θρανία, τα έπιπλα, οι σημάνσεις, όλα είναι σχεδιασμένα και τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει 100% ασφάλεια για τους μαθητές και είναι όλα προβλεπόμενα. Καλώ όποιον θέλει να έρθει να ελέγξει το χώρο
4. Έχω κάνει έναρξη εταιρείας πριν από λίγους μήνες, κανονικότητα και νομιμότατα. Είμαι φορολογικά ενήμερος και γι αυτό δεν έχω κανένα πρόβλημα να διαφημίζω δημόσια την επιχείρηση μου. Ίσα ίσα το κάνω με καμάρι !
5. Δεν είμαστε φροντιστηριακός οργανισμός, εμείς απλά βοηθάμε τα παιδιά να μελετήσουν για την επόμενη μέρα και τα επιτηρούμε για αυτό.
6. Προτρέπω όποιον θέλει να έρθει να ελέγξει τους χώρους μας και θα καταλάβει αν εργαζόμαστε για την ασφάλεια των παιδιών ή όχι. Κοιτάξτε αυτούς που κάνουν χώρους σε υπόγεια, που βάζουν 10 μαθητές μέσα σε τάξεις, που προσλαμβάνουν φοιτητές και όχι καθηγητές, που δίνουν ελάχιστα χρήματα στους εργαζομένους τους, που δεν κολλάνε ένσημα και που αποκρύπτουν εργαζομένους. Εγώ έγω την τιμή να προσλαμβάνω μόνο εξειδικευμένους καθηγητές με Μεταπτυχιακές και Διδακτορικές διατριβές, και να τους πληρώνω με πάνω από 10 ευρώ την ώρα, με όλα τα ένσημα, τις άδειες και τα δώρα τους.
7. Αν είχα φροντιστήριο προφανώς θα ήθελε συγκεκριμένη άδεια. Δεν υπάρχει κάποιο νομοθετικό πλαίσιο όμως για τις δομές αυτές, που είναι χώροι μελέτης, σαν αναγνωστήρια δηλαδή με επιτηρητές Καθηγητές. Για να ανοίξεις Κέντρο Μελέτης, όπως χιλιάδες άνθρωποι έχουν κάνει σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, χρειάζεται έναρξη επιχείρησης με έδρα το Κέντρο Μελέτης, τους κατάλληλους ΚΑΔ για την εκπαίδευση, και να κάνεις όλες τις νόμιμες και λογιστικές διαδικασίες με POS, ταμειακές και αποδείξεις.
8. Δεν έχω ούτε Φροντιστήριο, ούτε Πληροφορική, ούτε Ξένες γλώσσες, ούτε Ρομποτική ούτε τίποτα από όλα αυτά. Κάνουμε ΜΟΝΟ Μελέτη στους μαθητές μας οι οποίοι δεν έχει σημασία τι τάξη πάνε από τη στιγμή που επιθυμούν μελέτη και ΟΧΙ Φροντιστήριο. Θέλουν δηλαδή βοήθεια στο διάβασμά τους. Γι' αυτό και δεν κάνουμε σε Β' και Γ' Λυκείου που θέλουν σωστά τα παιδιά φροντιστήριο και προετοιμασία για τις πανελλήνιες. Ψάξτε να βρείτε τους παράνομους και αφήστε εμένα που δεν έχω περάσει ποτέ ούτε έξω από δικαστήριο στη ζωή μου.Τα υπόλοιπα θα τα πούμε στη δικαιοσύνη. Γιατί μάλλον ενοχλεί όταν κάποιος επιχειρεί και μάλιστα προς το συμφέρον των παιδιών και των γονιών τους. Στη ζωή μου δεν έχω δώσει ποτέ δικαιώματα. Άρα όλοι εσείς που επιθυμείτε να με βλάψετε, θα με βρείτε απέναντι σας στη δικαιοσύνη. Ντροπή σας !