Κοινωνία

Κι όμως δεν είναι τρολ: Το υπουργείο Ανάπτυξης συνιστά στις γυναίκες να χρησιμοποιούν "κύπελλα περιόδου" για την ακρίβεια

Αίσθηση προκαλεί η απάντηση της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου σε ερώτηση που κατέθεσε στον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα η αν. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Θρασκιά σχετικά με την σαρωτική ακρίβεια στα προϊόντα εμμήνου ρύσεως.

Την ώρα που σε άλλες χώρες της Ευρώπης όπως η Ισπανία και η Σκωτία, τα προϊόντα αυτά διανέμονται δωρεάν, στην Ελλάδα η απάντηση που δίνει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου είναι να χρησιμοποιούν οι γυναίκες κύπελλα περιόδου για… οικονομία!

«Οι γυναίκες και ιδίως τα νέα κορίτσια που βρίσκονται στη φάση της εμμηνόρροιας αντιμετωπίζουν επιπλέον ποικίλα εμπόδια που απορρέουν από το υψηλό κόστος των προϊόντων εμμήνου ρύσεως» αναφέρει στην ερώτηση που κατέθεσε προς τον Σκρέκα η κ. Θρασκιά, επισημαίνοντας  ότι έρευνες «δείχνουν πως τουλάχιστον 10.000 κορίτσια απουσιάζουν από το σχολείο (τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) αρκετές μέρες κάθε μήνα, καθώς δεν μπορούν να αγοράσουν ούτε τα αναγκαία σε μηνιαία είδη πρώτης ανάγκης κι υγιεινής για την αντιμετώπιση της σημειούμενης στατιστικά πλέον εκτεταμένης περιόδου εμμήνου ρύσεώς τους, ενώ το 20% των οικογενειών δηλώνει ότι αντιμετωπίζει οικονομική αδυναμία λόγω του υψηλού κόστους τους – πόσο μάλλον οι οικογένειες που έχουν πάνω από ένα μέλος που κάνει χρήση των εν θέματι προϊόντων».

Στα ερωτήματα που έθεσε η κ. Θρασκιά σημειώνει: «Σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να προβεί για την αντιμετώπιση του μείζονος αυτού θέματος που αφορά στο γυναικείο φύλο, ιδίως δε στα κορίτσια νεαρής ηλικίας;» και σε ποιες ενδεδειγμένες ενέργειες και σε συνεργασία με τους συναρμόδιους Υπουργούς (όπως δωρεάν παροχή ειδών πρώτης ανάγκης κι υγιεινής, κ.ά.) προτίθεται να προβεί για τη στήριξη του γυναικείου φύλου, την υποστήριξη των πιο ευάλωτων κοινωνικά ατόμων, αλλά και την αποστιγματοποίηση της εμμήνου ρύσεως;».

Η απάντηση της ΓΓΕ αναφέρει ότι οι σερβιέτες και τα ταμπόν έχουν μπει στο «καλάθι του νοικοκυριού» και ότι τα  προϊόντα έχουν συμπεριληφθεί στην κυβερνητική πρωτοβουλία για πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων.

Μάλιστα, χωρίς να δίνει καμία ουσιαστική λύση στο πρόβλημα, την ώρα που το κόστος για ένα πακέτο σερβιέτες μπορεί να φτάνει τα 4 ευρώ, Γενική Γραμματεία Εμπορίου προτρέπει τις γυναίκες να αλλάξουν συνήθειες και να αρχίσουν να χρησιμοποιούν κύπελλα περιόδου.

«Είναι σημαντικό να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση, αλλά και παρότρυνση προς την αγορά, προκειμένου να αναπτυχθούν νέα προϊόντα με δυνατότητα ασφαλούς επανάχρησης* με διττό σκοπό: αφενός την εξασφάλιση οικονομικότερων και πολλαπλώς επαναχρησιμοποιούμενων προϊόντων εμμήνου ρήσεως και, αφετέρου, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, και άρα των απορριμμάτων, που προέρχονται από την ευρεία εφαρμογή των προϊόντων εμμήνου ρύσεως μίας χρήσης» αναφέρει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και εξηγεί τον αστερίσκο διευκρινίζοντας: «Ενδεικτικά αναφέρονται τα “κύπελλα περιόδου” (period cups) τα οποία είναι σήμερα διαθέσιμα και στην Ελλάδα, τα οποία έχουν δυνατότητα ασφαλούς πολλαπλής επανάχρησης και διάρκεια ζωής περί τα 10 έτη».

Η «φτώχεια περιόδου»

Εκατομμύρια γυναίκες σε όλον τον κόσμο αδυνατούν να αγοράσουν σερβιέτες, ταμπόν ή άλλες εναλλακτικές λύσεις, λόγω των υψηλών τιμών των προϊόντων.

Το κοινωνικό αυτό φαινόμενο, ονομάζεται «φτώχεια περιόδου» κάτι που σημαίνει:

  • Η κακή υγιεινή της περιόδου μπορεί να προκαλέσει κινδύνους για τη σωματική υγεία και έχει συνδεθεί με λοιμώξεις του αναπαραγωγικού συστήματος και του ουροποιητικού συστήματος.
  • Παγκοσμίως, 1,7 δισεκατομμύρια άνθρωποι ζουν χωρίς βασικές υπηρεσίες υγιεινής.
  • Τα κορίτσια με αναπηρίες δεν έχουν ίση πρόσβαση στις εγκαταστάσεις και τους πόρους που χρειάζονται για τη σωστή υγιεινή της περιόδου. Η ζωή σε περιοχές που έχουν πληγεί από συγκρούσεις ή μετά από φυσικές καταστροφές, καθιστά επίσης πιο δύσκολο για τις γυναίκες και τα κορίτσια να διαχειριστούν την περίοδο τους.
Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ