Κόλαφος το πόρισμα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, βαρύ κατηγορητήριο για 26 στελέχη.
Το βαρύ κλίμα που σκιάζει 26 στελέχη του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της κοινοπραξίας ALSTOM -ΤΟΜΗ μετά τις ανώνυμες καταγγελίες στην ευρωπαϊκή εισαγγελία και το σχετικό πόρισμα –κόλαφος για τα όσα διαδραματίζονταν τα τελευταία χρόνια στην κρίσιμη εργολαβία του σιδηροδρόμου, επιταχύνει τον βηματισμό της κυβέρνησης στις δεσμεύσεις για την μεγιστοποίηση των κανόνων ασφαλείας και τον εκσυγχρονισμό των τρένων.
Στο πλαίσιο αυτό σήμερα, προγραμματίζεται η διοικητική παράδοση από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ των συστημάτων σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου στο κομμάτι από Λάρισα μέχρι Πλατύ Ημαθίας που εντάσσεται στην περίφημη σύμβαση 717 η καθυστέρηση της οποίας, σε συνδυασμό με τα ανθρώπινα λάθη οδήγησαν στο τραγικό συμβάν των Τεμπών με τους 57 νεκρούς στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου.
Για σήμερα είναι επίσης προγραμματισμένη η παράδοση του έργου της τηλεδιοίκησης στα τμήματα Δομοκός – Λάρισα (έχει ήδη παραδοθεί η σηματοδότηση) και Λάρισα – Πλατύ. Έχουν επίσης ολοκληρωθεί σε σημαντικό τμήμα του δικτύου, οι εργασίες για την πλήρη εγκατάσταση του συστήματος τηλεδιοίκησης (ETCS) και σήμερα ξεκινούν οι σχετικές δοκιμές του συστήματος με στόχο την έκδοση του κοινοτικού πιστοποιητικού συμβατότητας. Κατόπιν αυτών για την ολοκλήρωση της σύμβασης 717 απομένει πλέον μόνο η σηματοδότηση στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα και η ολοκλήρωση του Κέντρου Τηλεδιοίκησης στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), έργα που προγραμματίζονται για τον Σεπτέμβριο.