Κοινωνία

Το δυστύχημα στα Τέμπη χτύπησε το "καμπανάκι" στην ΕΥΠ

Η διοίκηση του ΟΣΕ "αντιγράφει" το γαλλικό σχέδιο για να ενισχύσει την ασφάλεια σε ολόκληρο το σιδεροδρομικό δίκτυο χρησιμοποιώντας ακομά και drones ενώ παράλληλα συνεργάζεται με την αστυνομία για να εντοπίσει ανθρώπους που καταπατούν και καταστρέφουν το χώρο.

Ειδικότερα από την 1η Μαρτίου 2023, την ημέρα που σημειώθηκε το δυστύχημα στα Τέμπη, έως και τις 6 Ιουνίου καταγράφηκαν συνολικά 22 περιστατικά κλοπών και δολιοφθορών στα συστήματα τηλεδιοίκησης και στο εναέριο δίκτυο ηλεκτροκίνησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα.

Εκείνο που προβληματίζει τους αρμόδιους του ΟΣΕ είναι η επιδημία κλοπών και αφαίρεσης καλωδίων κυκλωμάτων των σιδηροδρομικών γραμμών που υποστηρίζονται τα συστήματα τηλεδιοίκησης και δεν είναι εμπορεύσιμα. Πρόκειται όπως λένε σιδηροδρομικές πηγές, «για καραμπινάτες περιπτώσεις δολιοφθοράς, με στόχο κυρίως την απαξίωση του προαστιακού δικτύου». Οι ίδιοι διαχωρίζουν τα συγκεκριμένα περιστατικά από τις περιπτώσεις κλοπών εναέριου καλωδίου ηλεκτροκίνησης, όπου δράστες είναι κυρίως άτομα που εμπορεύονται τον χαλκό. Άλλωστε αυτό είναι και ο λόγος που στις έρευνες έχει εμπλακεί η ΕΥΠ.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, διαπιστώνεται η πραγματοποίηση δολιοφθορών με στόχο την καθυστέρηση λειτουργίας των συστημάτων σηματοδότησης στο δίκτυο. Ήδη η τηλεδιοίκηση καλύπτει τα τμήματα Τιθορέα-Δομοκός, Πλατεός-Θεσσαλονίκη, το Σιδηροδρομικό κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) έως Κόρινθο και Κιάτο, ενώ από τις 30 Ιουνίου θα λειτουργήσει και στα τμήματα ΣΚΑ – Οινόη και από τον Δομοκό μέχρι το Πλατύ. Τον Σεπτέμβριο θα λειτουργήσει το τμήμα Οινόη-Τιθορέα.


Από την Νερατζιώτισσα έως τη γραμμή προς Κιάτο

Τα περιστατικά δολιοφθορών ξεκίνησαν από τον σταθμό της Νερατζιώτισσας στον Προαστιακό της Αθήνας και προχώρησαν σταδιακά προς το Αεροδρόμιο, αλλά και μέσα σε σήραγγες στη γραμμή προς το Κιάτο, με προφανή στόχο των δραστών να μη λειτουργούν τα φωτοσήματα. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, υπάρχουν ενδείξεις για οργανωμένο κύκλωμα, όπως και αντίστοιχες καταγραφές από κάμερες που ήδη βρίσκονται στα χέρια της Αστυνομίας.


Φύλαξη με κάμερες και drones

Σε ότι αφορά τη φύλαξη του δικτύου, ο ΟΣΕ δαπανά πλέον ποσό άνω την 12 εκατ. ευρώ ετησίως για τον σκοπό αυτό, ενώ αποτελεσματική είναι και η χρήση drones. Από την Αλεξανδρούπολη έως και την Πάτρα και τον Πύργο, πάνω από 40 σημεία φυλάσσονται με καταγραφικές κάμερες και συστήματα συναγερμού. Επίσης, όλες οι είσοδοι και οι έξοδοι των σηράγγων των Τεμπών, Πλαταμώνα και Καλλιδρόμου επιτηρούνται με κάμερες συνεχούς ροής και συστήματα που διευκολύνουν τις φωνητικές οδηγίες. Έως το τέλος του χρόνου αντίστοιχα συστήματα θα λειτουργούν και στις σήραγγες του Όθρυος.

Κλείνοντας το δημοσίευμα των Νέων, αναφέρει ότι το τελευταίο διάστημα ο ΟΣΕ προχώρησε σε αναθέσεις για τη φύλαξη των σταθμών στο τμήμα Λιόσια-Κάντζα, τη φύλαξη με περιπολίες αυτοκινήτων των σηράγγων στο τμήμα Λιόσια-Κιάτο, καθώς και τη φύλαξη και τοποθέτηση συστημάτων ασφαλείας στον σταθμό Κάτω Αχαρναί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ