Κοινωνία
Ενημερώθηκε στις:

Πενθεί η χώρα! Δημοσία δαπάνη οι κηδείες των θυμάτων- Ηχηρή προειδοποίηση Κομισιόν για τα ελληνικά τρένα 15 ημέρες πριν την τραγωδία

Από την 1η Μαρτίου έως την 3η Μαρτίου 2023 οι σημαίες σε όλα τα δημόσια κτήρια της χώρας θα κυματίζουν μεσίστιες. 

Δημοσία δαπάνη θα τελεστούν οι κηδείες των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών.

Αυτό αναφέρεται σε κοινή απόφαση των υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών κ.κ. Μάκη Βαρίδη και Χρήστο Σταϊκούρα.

Παράλληλα, με απόφαση του κ. Βορίδη, από την 1η Μαρτίου έως την 3η Μαρτίου 2023 οι σημαίες σε όλα τα δημόσια κτήρια της χώρας θα κυματίζουν μεσίστιες ενώ αναστέλλεται και κάθε δημόσια εορταστική εκδήλωση, σε εφαρμογή της κήρυξης από τον Πρωθυπουργό τριήμερου εθνικού πένθους για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Στο μεταξύ, καμία συνεδρίαση δεν θα πραγματοποιηθεί το τριήμερα 1-3 Μαρτίου στη Βουλή, όπου η ελληνική σημαία θα κυματίζει μεσίστια.

Για τον επαναπρογραμματισμό των εργασιών του κοινοβουλίου θα αποφασίσει η διάσκεψη των προέδρων της Βουλής.

 

Για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία κατηγορείται ο σταθμάρχης

Συνελήφθη και επισήμως πριν από λίγο ο σταθμάρχης του ΟΣΕ από το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας, καθώς υπογράφηκε η έκθεση σύλληψης από τον εισαγγελέα, ο οποίος παρακολουθεί τις ανακρίσεις για την ανείπωτη τραγωδία έξω από τα Τέμπη.

Ο σταθμάρχης, ηλικίας 59 ετών, σύμφωνα με την Αστυνομία, χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ). Στο πλαίσιο της δικογραφίας που σχηματίζεται από την ΕΛΑΣ έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και άλλοι δύο υπάλληλοι στην Τροχαία Λάρισας.

Εν τω μεταξύ ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος είναι ήδη στη Λάρισα, ξεκινώντας τις συναντήσεις που θα έχει στο πλαίσιο της έρευνας, από την περιφέρεια Θεσσαλίας.

Η Κομισιόν είχε παραπέμψει πριν από 15 μέρες την Ελλάδα στο Ευρωδικαστήριο για το σιδηροδρομικό δίκτυο

Στις 15 Φεβρουαρίου 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο, επειδή δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ).

Η οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός, σύμφωνα με την ιστοσελίδα ieidiseis.gr. 

Η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής. Η συμφωνία αυτή θα πρέπει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος).

Παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Επιτροπής και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία με τον ελληνικό οργανισμό διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής, τον ΟΣΕ.

Η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2020 και απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021. Δεδομένου ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να παραβιάζει την οδηγία, η Επιτροπή αποφάσισε τώρα να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η υποχρέωση σύναψης και δημοσίευσης συμβατικών συμφωνιών μεταξύ εθνικών αρμόδιων αρχών και διαχειριστών σιδηροδρομικής υποδομής αποτελεί σημαντικό στοιχείο της οδηγίας για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο. Οι συμφωνίες αυτές περιλαμβάνουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κράτους μέλους και του διαχειριστή ή των διαχειριστών υποδομής.

Καλύπτουν όλες τις πτυχές διαχείρισης της υποδομής, τις οικονομικές υποχρεώσεις του κράτους μέλους, τις απαιτήσεις αποδοτικότητας για τον διαχειριστή υποδομής, τις υποχρεώσεις υποβολής αναφορών και τους κανόνες για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και σοβαρών διαταραχών σε λειτουργίες. Περιλαμβάνουν επίσης διορθωτικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται σε περίπτωση που ένα από τα μέρη παραβαίνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις ή, σε εξαιρετικές περιστάσεις, σε περίπτωση που επηρεάζεται η διαθεσιμότητα δημόσιας χρηματοδότησης. Οι συμφωνίες περιλαμβάνουν ένα πενταετές χρηματοδοτικό πλαίσιο για την κατασκευή, την αναβάθμιση και τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, το οποίο καθιστά προβλέψιμη τη δημόσια χρηματοδότηση.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Η απαρχή της Νεοθωμανικής αυτοκρατορίας είναι γεγονός, η Τουρκία στέλνει το Ορούτς Ρέις στη Σομαλία να ψάξει για φυσικό αέριο και πετρέλαιο

Η Σομαλία έχει παραχωρήσει τα χωρικά της ύδατα στην Τουρκία ενώ η Άγκυρα διατηρεί μια τεράστια βάση στην Αφρικανική...