Το πλοίο, κατασχέθηκε από τις ελληνικές Αρχές στ’ ανοικτά της Καρύστου, έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει οι ΗΠΑ.
Η κατάσχεση και η δικαστική πορεία της υπόθεσης αυτής είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν αντίποινα από το Ιράν, με τους «Φρουρούς της Επανάστασης» οι οποίοι κατάσχεσαν με στρατιωτική καταδρομική επιχείρηση (με ελικόπτερα) δύο ελληνικά δεξαμενόπλοια στον Περσικό Κόλπο. To πλοίο δεσμεύτηκε με εντολή του πρώην αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου και επικεφαλής της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες Χαράλαμπου Βουρλιώτη. Στην συνέχεια από την ίδια αρχή αποδεσμεύτηκε.
Ακολούθησε το υπ΄ αριθμ. 1/2022 βούλευμα του Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας με το οποίο αποφασίστηκε να επιστραφεί στο δεξαμενόπλοιο μέρος του φορτίου του.
Στη συνέχεια εκδόθηκε απόφαση του συμβουλίου Εφετών Ευβοίας επί της οποίας άσκησε αναίρεση η ναυτιλιακή εταιρεία Times Navigation, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Καραγιώργη, ενώ πραγματοποίησε παρέμβαση κατά της αναίρεσης η εταιρεία Saman Gostar κ.λπ.
Στο Α΄Ποινικό Τμήμα Διακοπών του Αρείου Πάγου, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι δικηγόροι των δύο πλευρών με αντίθετη επιχειρηματολογία αντέκρουσαν την εισαγγελική πρόταση δηλαδή ότι η εταιρεία Times Navigation δεν έχει έννομο συμφέρον να παρέμβει στην επίμαχη υπόθεση.
Η απόφαση λόγω του ενδιαφέροντος που έχει αναμένεται να εκδοθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Σε κάθε περίπτωση το υπουργείο Ναυτιλίας φέρεται να προτίθεται να ικανοποίησει το αίτημα της πλοιοκτήτριας εταιρείας του Lana και να δοθεί άδεια για τη μεταφόρτωση του πετρελαίου από το ελληνικών συμφερόντων “ICE ENERGY”, εφόσον τελεσιδικήσει η δικαστική εκκρεμότητα στον Άρειο Πάγο.