«Οι αποζημιώσεις έχουν να κάνουν αφενός με το προφίλ του καθενός, την ηλικία του, το αν εκτέθηκε και σε πιο βαθμό σε κίνδυνο ζωής, τι προβλήματα του δημιουργήθηκαν, τι δαπάνες προέκυψαν απότοκες της συγκεκριμένης παρ’ ολίγο τραγωδίας», ανέφερε μιλώντας στα parapolitika.gr και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ»με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή ο δικηγόρος, Γιάννης Μαρακάκης, αναφορικά με ποια αδικήματα θα συμπεριληφθούν στην αγωγή και τι ύψους αποζημιώσεις θα διεκδικηθούν.
«Το ύψος της αποζημίωσης κάθε φορά έχει να κάνει με το προφίλ του ζημιωμένου. Είναι δεδομένο ότι όλοι εκτεθήκαν σε κίνδυνο ζωής όταν παρέμειναν τόσες ώρες σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν και χωρίς να υπάρχει καμία βοήθεια. Μιλάμε για ανθρώπους που δεν μπορούσαν να κάνουν ούτε την ανάγκη τους, δεν είχαν νερό, τροφή, κάποια στιγμή πολλοί εξ αυτών δεν έχανε και επικοινωνία με τους δικούς τους», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μαρακάκης.
«Πιθανότατα τι διαφυγόντα κέρδη έχει αυτό και σε ότι αφορά την ηθική βλάβη θέλω να σας πω ότι είναι ουκ ολίγες οι περιπτώσεις ανθρώπων οι οποίοι υπέστησαν κρίση πανικού... Τα ποσά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να προσδιοριστούν στις 2.000 ευρώ, θεωρώ ότι είναι ποσά τα οποία θα ξεκινούν από τις 5.000 και θα φτάνουν μέχρι τις 20.000 ευρώ», υπογράμμισε ο ίδιος.
Αναφορικά με τη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή, ο δικηγόρος είπε: «Χθες το απόγευμα άκουσα πολύ προσεκτικά τον λόγο του κου Τσίπρα, ήθελα να σας πω μου φάνηκε απίστευτος ο πλουραλισμός των λόγων που εκτέθηκαν σε ότι αφορά την μομφή κατά της κυβέρνησης αλλά ο καταγγελτικός τρόπος πραγματικά εάν αποτελούσε διάλογο μεταξύ άλλων θεσμικών μπροστά σε κοινό πιστεύω ότι θα στοιχειοθετούνταν δίχως άλλο η δυνατότητα του καταγγελλόμενου να υποβάλει έγκληση σε εξύβριση. Ξεπέρασαν κάθε όριο».
Ερωτηθείς αν υπάρχει μεγάλος αριθμός πολιτών που καταφεύγει σε μηνύσεις κατά της Αττικής Οδού, ο κ. Μαρακάκης απάντησε: «Οι εντολείς οι οποίοι έχουν απευθυνθεί αυτή τη στιγμή σε εμένα έχουν σχεδόν ξεπεράσει τους 400».
ΔΗΜ: Με δεδομένο αυτό που μας είπε ο υπουργός Δικαιοσύνης ότι η αποζημίωση των 2000 ευρώ δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι παραιτείσαι των δικαιωμάτων σου και μπορείς να προχωρήσεις με μήνυση και αγωγή θα αυξήσει τον αριθμό των πολιτών
«Αυτό είναι προφανές αλλά αυτό που έχουμε εξηγήσει οτι δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή τίποτα θεσμικό και χειροπιαστό. Η πρόταση για τις 2.000 € ήταν εγω θα έλεγα με πολιτική χροιά μια εισήγηση καλής πρόθεσης από την κυβέρνηση προς έναν ιδιωτικό φορέα ο οποίος είναι συμβεβλημένος με το ελληνικό δημόσιο με μια σύμβαση από την οποία υπάρχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις», διευκρίνισε μεταξύ άλλων.
«Τα δικαιώματα είναι απίστευτα υψηλές χρεώσεις για υποτίθεται ένα δίκτυο το οποίο είναι υποχρεωμένο να σου παρέχει γρήγορο service και με ασφάλεια. Εδώ πέρα έχουμε μια σαφή παραβίαση της σύμβασης αλλά και της σύμβασης μεταξύ των χρηστών της Αττικής οδού και της Αττικής οδού», πρόσθεσε.
«Έχω απευθυνθεί ήδη σε δυο συγκοινωνιολόγους να μας κάνουν μια έρευνα η οποία θα είναι εφάμιλλη της έρευνας που ζήτησε η Εισαγγελία αλλά και αυτής που θα κάνει το υπουργείο Υποδομών γιατί όπως γνωρίζετε το υπουργείο Υποδομών θα κάνει πόρισμα με το οποίο θα επιβάλει πρόστιμα στην Αττική οδό. Για τον ίδιο λόγο κι εγώ θέλω να πάω πολύ εμπεριστατωμένα και δεν μπορώ να κάνω ένα αόριστο δικόγραφο. Θέλω να είμαι 100% «τσιμενταρισμένος» σε ότι αφορά τους ισχυρισμούς μου αλλά και πως αποδεικνύονται τα λάθη δηλαδή τι έπρεπε να κάνει και τι δεν έκανε η Αττική οδός», επισήμανε.
«Οι περισσότεροι που έχουν απευθυνθεί σε εμένα τους πνίγει το άδικο, τους ενοχλεί η ατιμωρησία. Θέλουν αυτοί οι άνθρωποι οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τη λειτουργία και τη διαχείριση της Αττική οδού με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο όχι να πληρώσουν μόνο αστικά αλλά να τιμωρηθούν κιόλας, να υπάρξει δηλαδή κάτι παραδειγματικό. Αυτό κινείται μέσω της ποινικής διαδικασίας. Σε ότι αφορά το αποζημιωτικό θεωρώ ότι ο καθένας από εμάς ο οποίος έχει ένα minimum αξιοπρέπειας δεν μπορεί να δεχτεί τις 2.000 € ως αποζημίωση», συμπλήρωσε.
ΔΗΜ: Πως θα αποδειχτεί πόσα πρόσωπα ήταν στα αυτοκίνητα;
«Υπάρχει τρόπος και για αυτό και με το στίγμα των κινητών και με φωτογραφίες και φυσικά από τις κάμερες των διοδίων της Αττικής Οδού παρά το ότι έχουν επικαλεστεί κάποια ζητήματα προσωπικών δεδομένων. Ένα από τα στοιχεία τα οποία ψάχνουμε αυτή την εβδομάδα είναι κατά πόσο θα μπορούσε να υπάρξει με fast track διαδικασία και μια εισαγγελική διάταξη για άρση των επικοινωνιών δηλαδή να δοθεί το στίγμα του κάθε χρήστη κατά το χρόνο όπου καταγγείλει ότι εγκλωβίστηκε στην Αττική οδό. Επειδή μιλάμε για μια μαζικότητα παρά το ότι δεν ερευνάται κακούργημα εδώ αλλά πλημμέλημα έχει τη δυνατότητα η Εισαγγελία και για πλημμελήματα αυτού του βεληνεκούς να δώσει μια τέτοια κατεύθυνση», πρόσθεσε.
«Δεν υπέστη βλάβη κάποιο αυτοκίνητο, οι εγκλωβισμένοι είναι πρόσωπα, τα πρόσωπα υπέστησαν ταλαιπωρία. Δεν δεχόμαστε για κανέναν ότι θα αποζημιωθεί το αυτοκίνητο γιατί πολλές φορές ο οδηγός δεν ταυτίζεται με τον ιδιοκτήτη. Άρα εδώ πρέπει να πάμε προσωποπαγώς. Επίσης πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχουν τεράστια ασφαλιστήρια συμβόλαια για την αστική ευθύνη της ιδιωτικής αυτής εταιρείας», διαμήνυσε κλείνοντας.