Κοινωνία

Επιστολή "καταπέλτης" μαθήτριας Γ λυκείου σε Κεραμέως

Το άγχος και την αγωνία που βιώνουν οι μαθητές της Γ’ λυκείου, στην πιο κρίσιμη χρονιά για το μέλλον τους, περιγράφει σε μια καταιγιστική επιστολή, μια μαθήτρια που προετοιμάζεται για τις εξετάσεις.

Η μαθήτρια απευθυνόμενη στην υπουργό Παιδείας Νίκης Κεραμέως, στον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Βασίλη Κικίλια, υπογραμμίζει τις δυσκολίες της τηλεκπαίδευσης η οποία αποδεικνύεται ανεπαρκής για την σωστή προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές.

Ολόκληρη η επιστολή της μαθήτριας:

«Αξιότιμοι,

Είμαι μαθήτρια της Γ’ λυκείου στην «ηλεκτρονική» σχολική χρονιά 2020-21 σε γενικό λύκειο της Αττικής και πρόκειται να συμμετάσχω στη διαδικασία των Πανελλαδικών εξετάσεων. Αφορμή για την επιστολή αυτή αποτέλεσε η δυσχαιρής κατάσταση και κρίση που περνάει η παιδεία στην περίοδο του Κορωνοϊού.

Είναι αδιαμφισβήτητο πως η τηλεκπαίδευση αποτελεί μια πρωτοποριακή, τεχνολογική εξέλιξη της παιδείας, καθώς συνέβαλε σημαντικά στη συνέχιση της διδασκαλίας των σχολικών μαθημάτων. Ωστόσο, θεωρώ πως ως χώρα δεν ήμασταν ακόμα έτοιμοι για αυτό τον νέο τεχνολογικό βήμα. Η σύνδεση στο διαδίκτυο είναι πολύ χαμηλή καθώς λόγω της τηλεργασίας και των νέων τρόπων ψυχαγωγίας το ίντερνετ αδυνατεί να έχει υψηλό σήμα ακόμα και τις βραδινές ώρες, με συνέπεια το μάθημα να διακόπτεται συνεχώς και ο κάθε μαθητής κάθε βαθμίδας να αδυνατεί να παρακολουθήσει σωστά και ολόκληρο το μάθημα.

Θεωρώ επίσης πως είναι αυτονόητο πως ορισμένες περιοχές – κι ειδικά οι ακριτικές – δεν έχουν καν πρόσβαση σε τεχνολογικά μέσα, τα οποία έχετε υποσχεθεί να προσφέρετε κι εδώ και 3 μήνες που βρισκόμαστε σε «σχολική» καραντίνα, ακόμα δεν έχετε ανοίξει τη πλατφόρμα για το voucher των 200 ευρώ που εμμέσως θα συνέβαλε στην απόκτησή τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σημαντικό είναι επίσης να σημειωθεί, πως ειδικά εγώ ως μαθήτρια Γ’ λυκείου, αντιμετωπίζω σοβαρά προβλήματα στην ορθή διδασκαλία της ύλης καθώς λόγω της καραντίνας, οι απορίες μας έχουν συσσωρευτεί στον καθηγητή με τη μορφή μηνυμάτων, αλλά τα «μηνύματα», όπως λένε οι νέοι, «έμειναν στο διαβάστηκε».

Παρακολουθώ τις εξελίξεις αγωνιωδώς καθημερινά για πιθανή βελτίωση της κατάστασης, με την ελπίδα πως ίσως τελικά ανοίξουν τα λύκεια και οι απορίες μας λυθούν, μήπως μπορέσουμε τελικά να κατανοήσουμε και να αφομοιώσουμε σε βάθος την διδακτέα ύλη που είναι απαραίτητη να διδαχθεί για την διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων.

Όμως παρόλο που η κατάσταση σταδιακώς βελτιώνεται, εισπράττω μια αδιαφορία. Αδιαφορία από τον υπουργείο παιδείας. Γιατί όταν οι λοιμωξιολόγοι εγκρίνουν το άνοιγμα ορισμένων βαθμίδων παιδείας, ανοίγουν όλες οι άλλες εκτός από τα λύκεια. Ποια είναι λοιπόν η προτεραιότητας σας; Η Γ λυκείου ή τα προσωπικά σας συμφέροντα; Είναι αδύνατον να έχετε υψηλές απαιτήσεις από εμάς και προσδοκίες για υψηλές βαθμολογίες από τη στιγμή που παρακολουθήσαμε ΜΟΝΟ 2 ΜΗΝΕΣ ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

Ενώ έχουμε άγχος και πίεση να πετύχουμε, εσείς ψηφίζετε νέους νόμους και μέτρα που καθιστούν ακόμα δυσκολότερη την ένταξή μας σε ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο κι ούτε πολλοί γονείς έχουν την οικονομική δυνατότητα για να μας εντάξουν σε ιδιωτικά κολλέγια. Αυτό είναι το ενδιαφέρον σας προς εμάς; Λέτε πως νοιάζεστε για εμάς κι ότι είμαστε η προτεραιότητα σας όταν θα πάμε να διαγωνιστούμε με μόνο 2 μήνες δια ζώσης και με ακόμα δυσκολότερες απαιτήσεις και προκλήσεις; Προσπαθήσατε τώρα να ανοίξετε εν μέρει τα λύκεια.

Κι εμείς στις κόκκινες περιοχές δηλαδή τι πρέπει να κάνουμε; Να μείνουμε άπραγοι όταν συνειδητοποιούμε ότι θα γίνει ένα σύστημα διδασκαλίας δύο ταχυτήτων; Είναι κατανοητό πως λόγω της οικονομικής και υγειονομικής κατάστασης δε μπορούν να ικανοποιηθούν τα δικαιώματα μας, όπως πρόσληψη υγειονομικού προσωπικού και πρόσληψη καθηγητών, αλλά ούτε και να ανοίξουν κανονικά όλα τα σχολεία.

Παρ’ όλα αυτά εφόσον δε σκοπεύετε να μας θέσετε ως πραγματική σας ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ, είναι αδιανόητο να μην επιτρέπετε να λειτουργήσουν οι φορείς παραπαιδείας, δηλαδή τα φροντιστήρια, γιατί θεωρείται πως δημιουργούν «συνωστισμό». Τι συνωστισμό προκαλούν 5 άτομα όταν μέσα μια τάξη στο ίδιο το ελληνικό σχολείο συνυπάρχουν τουλάχιστον 25; Δε μας ενδιαφέρει αν θελήσετε να βάλετε κάποιο χρονικό πλαίσιο μετακίνησης για τη διασφάλιση της τήρησης των νόμων. Όταν όμως είμαστε ολιγάριθμα τμήματα και δεν μας ανοίγετε γιατί είμαστε «πολλοί» αλλά όταν έχετε την ευκαιρία, το πράσινο φως από τους λοιμοξιολόγους, να ανοίγετε σχολεία άλλων βαθμίδων, με τάξεις των 25 ατόμων αυτό είναι παράλογο.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΤΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ. Δε κάνω ούτε διαμαρτυρία, ούτε κατάληψη. Διάλογο προσπαθώ να κάνω. Αλλά όταν μιλάμε «ήρεμα» προτιμάτε να μας αγνοείτε. Ως διδασκόμενοι που πρόκειται να διαγωνιστούν πανελλαδικώς, χρειαζόμαστε επειγόντως της δια ζώσης εκπαίδευση, ακόμα κι αν είναι με τη μορφή της παραπαιδείας. Αλλιώς θέλουμε επιείκεια. Γιατί θα ήταν άδικο να έχετε υψηλές απαιτήσεις και προσδοκίες από παιδιά που εδώ και 3 μήνες δεν έχουν παρακολουθήσει μάθημα μέσα σε σχολική τάξη μολονότι οι πανελλαδικές εξετάσεις θα διεξαχθούν σε λιγότερο από 4 μήνες. Γιατί κυρία Κεραμέως, εδώ δεν πρόκειται για ένα απλό διαγώνισμα τετράμηνου. Εδώ και τώρα κρίνεται το μέλλον μας. Και εσείς το παίζεται στα χέρια σας λες και παίζεται χαρτιά.

Με σεβασμό, Αθηναία μαθήτρια Γ λυκείου
Και υποψήφια πανελληνίων εξετάσεων».

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...