Απίθανη θεωρείται πλέον η πλήρης επανεκκίνηση της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας ενόψει των Χριστουγέννων καθώς τα επιδημιολογικά δεδομένα εξακολουθούν να δείχνουν πως το δεύτερο κύμα της πανδημίας είναι εδώ και δύσκολα θα υποχωρήσει.
Θέμα ωρών είναι να ανακοινωθεί το άνοιγμα των κομμωτηρίων, κάτι το οποίο γνωστοποίησε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας.
Από τη Δευτέρα θα λειτουργήσουν τα εποχιακά καταστήματα, ενώ θα δοθεί η δυνατότητα και στα σούπερ μάρκετ να πωλούν χριστουγεννιάτικα είδη.
Συγκεκριμένα το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων προωθεί άνοιγμα των καταστημάτων εποχικών ειδών με ταυτόχρονη άρση της απαγόρευσης πώλησης των αντίστοιχων προϊόντων στα σούπερ μάρκετ.
Αυτό ανέφερε ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στο διήμερο διαδικτυακό συνέδριο που πραγματοποιεί το Iνστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με θέμα «Σούπερ μάρκετ 2030 – Ο άνθρωπος στο επίκεντρο της στρατηγικής του κλάδου των σούπερ μάρκετ».
«Προσανατολιζόμαστε σε ένα άνοιγμα των εποχικών ειδών (χριστουγεννιάτικων στολιδιών, δέντρων και διακοσμητικών) κυρίως γιατί αυτά τα είδη δεν μπορούν να πουληθούν σε επόμενο χρόνο παρά μόνο μέσα στις γιορτές. Η οριστικοποίηση της απόφασης και του τρόπου που θα γίνει θα το μάθετε τις επόμενες ώρες από το υπουργείο Ανάπτυξης. Ασφαλώς από την ώρα που θα ανοίξουμε το λιανικό εμπόριο για αυτά τα είδη το ίδιο θα γίνει και για τα σούπερ μάρκετ και τα συγκεκριμένα προϊόντα θα βγουν από την απαγόρευση», επεσήμανε ο κ. Γεωργιάδης.
Απογειώνεται το ηλεκτρονικό εμπόριο
Οσο η υπόλοιπη αγορά παραμένει «νεκρή», το ηλεκτρονικό εμπόριο απογειώνεται μέρα με την μέρα. Lockdown και Black Friday δημιούργησαν έναν εκρηκτικό συνδυασμό που οδήγησε σε ιστορικό υψηλό τις ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων από Έλληνες καταναλωτές, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) για την εβδομάδα που μας πέρασε. Η κίνηση κορυφώθηκε την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου και σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου από το Σάββατο 21 έως και την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου, καταγράφηκε εντυπωσιακή άνοδος κατά 154,9% στην αξία των online αγορών σε σχέση με τον μέσο όρο των προηγούμενων 8 εβδομάδων του 2020 (μέσα Σεπτεμβρίου - μέσα Νοεμβρίου 2020).
Είναι χαρακτηριστικό ότι υπήρξε έντονη αγοραστική τάση των καταναλωτών, η οποία οδήγησε στο να καταγραφεί 43,6% μεγαλύτερος τζίρος στην φετινή Black Friday σε σχέση με την περσινή και 73,5% μεγαλύτερος τζίρος σε επίπεδο εβδομάδας, γεγονός που δικαιολογείται απόλυτα με το ότι τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά τον Νοέμβριο λόγω του lockdown.
Ταυτόχρονα, φέτος καταγράφηκε και ιδιαίτερα υψηλή αύξηση επισκεψιμότητας κατά 78,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων των μηχανών σύγκρισης τιμών, καθότι οι καταναλωτές αναζητούσαν σε αυτές τις καλύτερες εκπτώσεις, οι οποίες ακούμπησαν και το 79% σε κατηγορίες τεχνολογίας, ειδών σπιτιού, μόδας, ψυχαγωγίας και αθλητισμού, υγείας και ομορφιάς, παιδικών και βρεφικών ειδών, αυτοκίνησης και μοτοκίνησης και επαγγελματικών ειδών.
Η έρευνα αυτή διενεργήθηκε από τον GR.EC.A. σε συνεργασία με τις μηχανές σύγκρισης τιμών BestPrice & Skroutz και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group.
Τα στοιχεία αντλήθηκαν από 6.603 eshops με τα οποία συνεργάζεται το Skroutz και από 2.529 eshops με τα οποία συνεργάζεται το BestPrice.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Μαΐου της διοίκησης του GR.EC.A., οι οποίες περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση του eCommerce Europe, το 2020 η αξία των online αγορών προϊόντων και υπηρεσιών από Έλληνες καταναλωτές σε ελληνικά και διεθνή e-shops θα παρουσιάσει ρυθμό ανάπτυξης 42,7% και θα προσεγγίσει σε συνολική αξία τα 10,7 δισεκ. ευρώ.