Στρατός Ξηράς
Ενημερώθηκε στις:

Η Ελλάδα αποχώρησε από το πρόγραμμα κατασκευής ελικοπτέρων Rotorcraft Capability (NGRC) του ΝΑΤΟ

Η Ελλάδα αποχώρησε από το πρόγραμμα Next Generation Rotorcraft Capability (NGRC) του ΝΑΤΟ Σε μια εξέλιξη που προκάλεσε μάλλον έκπληξη, η Ελλάδα όπως όλα δείχνουν επέλεξε να αποχωρήσει από το πρόγραμμα Next Generation Rotorcraft Capability (NGRC) του ΝΑΤΟ κατά την έναρξη της δεύτερης φάσης του, γύρω στο 2026, αναφέρει ξένο ΜΜΕ.

Η αποχώρηση της χώρας μας  από το πρόγραμμα NGRC προκαλεί σαφώς πολλά  ερωτήματα σχετικά με τις μελλοντικές δράσεις της ελληνικής Αεροπορίας στρατού για τον σύνολο του στόλου των ελικοπτέρων που διαθέτουμε.

Επίσημα δεν έχουμε καμία ανακοίνωση για αυτήν την απόφαση, αλλά το πιο  πιθανό είναι οικονομικοί λόγοι καθώς και η απόκτηση των γαλλικών και αμερικανικών ελικοπτέρων.

Η δημοσιονομική πειθαρχία στους εξοπλισμούς των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων μας στέρησε την παρουσία ένα πρόγραμμα στο οποίο θα μπορούσαμε να αποκτήσουμε πολλές εμπειρίες και γνώσεις.

Η χώρα μας επιβεβαίωσε ότι αποχωρεί από το έργο του ΝΑΤΟ σε ότι αφορά την δεύτερη φάση του γύρω στο 2026.
Υπό τη διαχείριση του Οργανισμού Υποστήριξης και Προμηθειών του ΝΑΤΟ (NSPA), η προσπάθεια του NGRC βρίσκεται επί του παρόντος στη φάση μελέτης ιδέας.

Το τρέχον πρόγραμμα ελικοπτέρων συμπεριλαμβανομένου του NH90 θα μπορούσε να αντικατασταθεί από την πλατφόρμα NGRC.

Σχεδιασμένο για να αντικαταστήσει δυνητικά χιλιάδες μεσαίου μεγέθους ελικόπτερα πολλαπλών ρόλων από το 2035 και μετά, το πρόγραμμα NGRC ξεκίνησε το 2020 από έξι μέλη του ΝΑΤΟ – Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία και Ηνωμένο Βασίλειο με ένα έβδομο, τον Καναδά.

Αλλά σε μια πρόσφατη συνέντευξη στο FlightGlobal, ο διευθυντής του προγράμματος NGRC, Cyril Heckel, ανέφερε ότι ένας από τους έξι αρχικούς υποστηρικτές δεν θα υπέγραφε ένα ενημερωμένο μνημόνιο κατανόησης (MoU) για να επεκτείνει την πρωτοβουλία στη φάση του σχεδιασμού της ιδέας.

Αναλύοντας λεπτομερώς τη νέα συμφωνία στις 17 Οκτωβρίου, η NSPA αναφέρει ότι το τελευταίο Μνημόνιο Συνεννόησης έχει υπογραφεί από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

«Μέσω του Μνημονίου, πέντε σύμμαχοι δεσμεύτηκαν να προσδιορίσουν μια ενιαία προτιμώμενη λύση για την αντικατάσταση αυτών των δυνατοτήτων [ελικοπτέρων] έως το τέλος του 2027, επιτρέποντας έτσι την ανάπτυξη αυτής της λύσης το 2030».

Τρεις αρχικές μελέτες ιδέας πλατφόρμας διεξάγονται από τους κατασκευαστές στροφείων από τις εταιρείες Airbus Helicopters, Leonardo και Sikorsky, οι οποίες θα ολοκληρωθούν τον Οκτώβριο του 2025.

Αυτό το φιλόδοξο έργο αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό των αεροπορικών ικανοτήτων όλων των χωρών του ΝΑΤΟ, βελτιώνοντας την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα και την διαλειτουργικότητα μεταξύ των συμμαχικών δυνάμεων. Με έναν κοινό τύπο ελικοπτέρου, θεωρητικά θα υπήρχαν τεράστιες οικονομίες κλίμακος στην αγορά, αλλά και την συντήρηση/αξιοποίηση στο μέλλον.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ