Στρατός Ξηράς
Ενημερώθηκε στις:

Πριν το τέλος του 2023 ευελπιστεί η Αθήνα πως θα δοθεί επιτέλους λύση στην υποστήριξη των ΝΗ-90

Στις αρχές του 2024 ευελπιστούν πως θα δοθεί επιτέλους λύση στο θέμα των ελικοπτέρων ΝΗ-90 της Αεροπορίας Στρατού, πολύ καλά πληροφορημένες πηγές που μίλησαν στο Πενταπόσταγμα.

Με τις διαπραγματεύσεις με την κατασκευάστρια Airbus δε να συνεχίζονται, με την Αθήνα να πιέζει για τα αυτονόητα τους Γάλλους, καλά πληροφορημένες πηγές επισημαίνουν στο Πενταπόσταγμα πως αν τελικά υπογραφεί η εν συνεχεία υποστήριξη και έρθουν και τα υπόλοιπα καινούργια ελικόπτερα θα βελτιωθεί η κατάσταση ως προς την υπόθεση των διαθεσιμοτήτων τους. Κάτι που ταλανίζει τα συγκεκριμένα ελικόπτερα που η Ελλάδα συνεχίζει να παραλαμβάνει σχεδόν 20 χρόνια μετά την συμφωνία απόκτησής τους. 

Νέα ως προς την εν συνεχεία υποστήριξή τους οι ίδιες πηγές ευελπιστούν πως θα υπάρξουν πριν κλείσει το 2023. Μέχρι στιγμής έχουν παραληφθεί 15 και το τελευταίο αν όλα πάνε καλά αναμένεται στις αρχές του 2025

Βέβαια πρέπει να τονιστεί πως η Αθήνα δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια αναμένοντας τους γάλλους της Airbus αλλά την Πέμπτη 08 Ιουνίου 23, πραγματοποιήθηκε συνάντηση επιτελών του ΓΕΣ με εκπροσώπους της εταιρείας SAFRAN HELICOPTER ENGINES προς ενημέρωση σχετικά με τις δυνατότητες υποστήριξης – συντήρησης των κινητήρων (RTM322) των ελικοπτέρων ΝΗ90.

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν πως ακόμα και αν λυθεί το ζήτημα της υποστήριξης με ανταλλακτικά των ΝΗ-90, θα πρέπει να διευθετηθεί ένα ακόμα θέμα που υπάρχει και έχει να κάνει με την αντίληψη των γάλλων και την συντήρηση των ελικοπτέρων τους.

Οι Γάλλοι δίνοντας τα ελικόπτερά τους ζητούν αυτά ακόμα και αν δεν έχουν συμπληρώσει τις ώρες πτήσεις που θα πρέπει να οδηγήσουν τα ελικόπτερα στη βάση για την λεγόμενη βαριά συντήρηση, να καθηλώνονται όλα μαζί στο τέλος μιας συγκεκριμένης χρονικής περιόδου, πχ ανα έτος, προκειμένου να ελεγχθούν και να μπουν σε αυτά τα απαιτούμενα ανταλλακτικά. 

Η Αθήνα επισημαίνει και πολύ σοφά ότι δεν γινεται να καθηλώνονται όλα μαζί τα ελικόπτερα με βάση συγκεκριμένη χρονική περίοδο αλλά το κάθε ελικόπτερο ξεχωριστά όταν συμπληρώνει τις ώρες του.

Δεν υπάρχει η «πολυτέλεια» αυτή στην Ελλάδα με τις γνωστές απειλές εξ’ ανατολών και αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να το αντιληφθούν οι γάλλοι.

Η κίνηση δε της Αθήνας ξεκινήσει διαδικασίες για τα Blackhawk ενώ τα μηνύματα για πρόωρη απόσυρση των ΝΗ-90 από άλλες χώρες φαίνεται να έχει ασκήσει σημαντική πίεση στους Γάλλους που ίσως τελικά να αποδεχθούν τις προτάσεις της Αθήνας.

Σε κάθε περίπτωση βεβαια οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν καταστήσει σαφές ότι έχουν πλήρως ενταγμένα τα ΝΗ-90 στον σχεδιασμό τους και ειδικά της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου καθώς τα συγκεκριμένα ελικόπτερα αν λάβουν την υποστήριξη που χρειάζονται έχουν πραγματικά μεγάλες δυνατότητες.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ