Πολεμικό Ναυτικό
Ενημερώθηκε στις:

Η νέα ηγεσία του ΠΝ δεν προκρίνει τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ-200 αλλά ζητά την επιπλέον γαλλική FDI Belharra


Οι εισηγήσεις για την απόκτηση 4ης φρεγάτας FDI Belharra κάνει η στρατιωτική ηγεσία του Πολεμικού μας Ναυτικού στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ακόμη και εις βάρος του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ-200, ο οποίος έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια.  

Σύμφωνα με ιστοσελίδαστο πλαίσιο αυτό, το πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής των 4 φρεγατών MEKO 200 δεν προκρίνεται προς υλοποίηση και αντ’ αυτού ο προσανατολισμός είναι η προμήθεια μίας επιπλέον φρεγάτας FDI HN από την Γαλλία. Η δαπάνη αναμένεται να ξεπεράσει το 1 δισ. € αλλά η νέα μονάδα θα ενισχύσει σοβαρά την δύναμη κρούσεως του Στόλου και σε εύλογο χρονικό διάστημα”.

Το κόστος παραμένει ερώτημα

Η προθεσμία για την άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης για την απόκτηση 4ης φρεγάτας στην ευνοϊκή, για τα σημερινά δεδομένα, τιμή που αγοράστηκαν οι τρεις πρώτες έληξε πριν από σχεδόν έναν χρόνο.

Όπως έχουμε αναφέρει ποικίλες φορές, οι φρεγάτες FDI HN θα διαθέτουν δυνατότητες υψηλού επιπέδου σε κάθε τομέα: αντιπλοϊκό, αντιαεροπορικό και ανθυποβρυχιακό.

Η εναέρια προστασία της και η προστασία της από απειλές επιφάνειας θα διασφαλίζεται από τους πιο σύγχρονους αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένου του Thales Sea Fire, του πρώτου πλήρως ψηφιακού ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών με ενεργή κεραία και σταθερά πάνελ.

Οι φρεγάτες θα είναι εξοπλισμένες με έναν ξεχωριστό ενσωματωμένο ιστό, ο οποίος συνδέει όλους τους αισθητήρες αέρος μαζί, επιτρέποντας συνεχής παρακολούθηση κάλυψης 360 μοιρών. Θα είναι επίσης η πρώτη φρεγάτα της αγοράς με δυνατότητες προστασίας εναντίον ψηφιακών απειλών, ενώ θα έρχεται επίσης με δύο κέντρα δεδομένων που θα φιλοξενούν όλες τις εφαρμογές του πλοίου.

Την ίδια στιγμή η Ελλάδα ευρίσκεται μέσω PESCO εντός προγράμματος ναυπήγησης υπερσύγχρονων Κορβετών που θα αντικαταστήσουν τις ΜΕΚΟ-200

Η Επιτροπή Προγράμματος του Ευρωπαϊκού Ταμείου Άμυνας (EDF) ενέκρινε τη συνέχιση του Προγράμματος Modular και Multirole Patrol Corvette (MMPC) στη δεύτερη φάση του, στο οποίο συμμετέχει και η Ελλάδα, ελπίζουμε ακόμα πιο ενεργά, σύμφωνα με άρθρο μας.

Η πρόταση για αυτή τη φάση υποβλήθηκε στις 22 Νοεμβρίου 2023, από μια κοινοπραξία που αποτελείται από τρία μεγάλα ευρωπαϊκά ναυπηγεία: Navantia (Ισπανία), Fincantieri (Ιταλία) και Naval Group (Γαλλία), μαζί με την κοινοπραξία Naviris και Hydrus από την Ελλάδα.

Τα επόμενα βήματα περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση της δεύτερης φάσης με στόχο την υπογραφή νέων συμβάσεων έως το 2025

Αυτές οι συμφωνίες, που συγχρηματοδοτούνται από την ΕΚ και τα τέσσερα συμμετέχοντα κράτη (Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία και Ελλάδα), θα επικεντρωθούν στην ολοκλήρωση του σχεδιασμού και στην ενσωμάτωση καινοτόμων τεχνολογιών, που θα επιτρέπουν στις νέες κορβέτες να εκτελούν ένα ευρύ φάσμα αποστολών.

Η παραγωγή των δύο πρωτοτύπων στοχεύει να θέσει τα πρότυπα για τους μελλοντικούς εθνικούς στόλους, ενισχύοντας την διαλειτουργικότητα, την ευελιξία και την δυνατότητα υποδοχής νέων συστημάτων στις Κορβέτες αυτές και στο μέλλον.

Φυσικά δεν γίνεται λόγος για τις αμερικανικές "αλουμινότρατες" LCS σε καμία περίπτωση.

Ουσιαστικά πρόκειται για την δημιουργία μιας ελληνικής πανίσχυρης δύναμης, με πλοία που θα αρμενίζουν στο Αιγαίο, προκαλώντας τρόμο ουσιαστικά στο τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό, ελέγχοντας το ελληνικό Αρχιπέλαγος.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ