Σημαντικό ταξίδι έκανε ο ΥΠΕΘΑ κ. Δένδιας στην Βρετανία όπου συναντήθηκε με τον ομόλογο του Βρετανό υπουργό Άμυνας James Heappey στην πρεσβευτική κατοικία στο Λονδίνο.
“Συναντήθηκα σήμερα στο Λονδίνο με τον Υπουργό Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου James Heappey, με τον οποίο πήραμε πρωινό εργασίας στην κατοικία του Πρέσβη.
Στο πλαίσιο της περαιτέρω ενίσχυσης των αμυντικών μας σχέσεων, συζητήσαμε τρόπους αντιμετώπισης κοινών προκλήσεων, όπως η κατάσταση στην Ουκρανία, τη Μέση Ανατολή και την Ερυθρά Θάλασσα. Συζητήσαμε επίσης για την Επιχείρηση Prosperity Guardian, ενώ ενημέρωσα και τον κ. Heappey για τη συμμετοχή της Ελλάδας στην επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ της ΕΕ στην Ερυθρά Θάλασσα.
Τόνισα ότι η Ελλάδα, η χώρα με τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο, θα προστατεύσει την ελεύθερη ναυσιπλοΐα και θα διασφαλίσει την ασφάλεια των ναυτικών, σε συνεργασία με τους συμμάχους και τους εταίρους της.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της συζήτησης για την ενίσχυση της αμυντικής μας συνεργασίας, τον ενημέρωσα για τη δημιουργία του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας στις Ένοπλες Δυνάμεις, καλώντας το Ηνωμένο Βασίλειο να ενταχθεί. Συζητήσαμε επίσης την ενδεχόμενη παραχώρηση Ναρκοθηρικών από το Ηνωμένο Βασίλειο στην Ελλάδα , ανέφερε ο ίδιος.
Ποια είναι τα βρετανικά Ναρκοθηρικά
Τα βρετανικά Ναρκοθηρικά κλάσης Hunt είναι διπλού ρόλου, με τη δυνατότητα υλοποιήσεως αποστολών ναρκοθηρίας και ναρκαλιεία.
Για τη ναρκαλιεία τα πλοία αυτά χρησιμοποιούν το σύστημα CIS (Combined Influence Sweep της BAE Systems.
Είναι κατασκευασμένα από συνθετικό υλικό GRP, που παρουσιάζει μεγάλη αντοχή στη χρήση, μικρό μαγνητικό ίχνος, μικρό κόστος συντήρησης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά των πλοίων αυτών
Εκτόπισμα
625 τόνοι (πλήρες 725 τόνοι)
Μήκος / πλάτος / βύθισμα
60,3μ / 10,4μ / 3,2μ
Ταχύτητα (μέγιστη)
14 κόμβοι
Πλήρωμα
45 (7 αξιωματικοί)
Αυτονομία (ν.μ/κόμβοι)
1.500/12
Κινητήρες
(κύρια) 2 πετρελαιοκινητήρες MTU 8V396 1.080 HP, (βοηθητική) 1 πετρελαιοκινητήρας MTU 8V396 765 ΗΡ
Οπλισμός
1 πυροβόλο Oerlikon BMARC DS30Β των 30χιλ, 2 πολυβόλα 7,62mm
Το Πολεμικό Ναυτικό μας και τα ναρκοθηρικά πλοία του
Η Διοίκηση Ναρκοπολέμου ιδρύθηκε το 1980. Πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η υπηρεσία που ασχολούνταν με τον Ναρκοπόλεμο ήταν η Διοίκηση Τορπιλλών – Ναρκών (ΔΤΝ). Η πρώτη καθαυτό Διοίκηση Ναρκοπολέμου ήταν η ΕΜΑΝ (Εξουδετέρωση Μαγνητικών Ακουστικών Ναρκών) που ιδρύθηκε το 1941 στην Αλεξάνδρεια.
Το 1943 μετονομάστηκε σε Α.Δ.Α/Ν.Υ. (Ανωτέρα Διοίκηση Αντιναρκικής Υπηρεσίας) και είχε στην δύναμή της συνολικά είκοσι τρία (23) Ν/Α και τριάντα εννέα (39) παρατηρητήρια. Με την επάνοδο του στόλου στην Ελλάδα το 1944 η Α.Δ.Α/Ν.Υ. εγκαθίσταται στον Σκαραμαγκά και μετράει περίπου πενήντα (50) πλοία. Το 1953 η Α.Δ.Α/Ν.Υ. μεταφέρεται στο ΝΣ, υπαγόμενη πλέον στο ΑΣ ως Διοίκηση Ναρκαλιευτικών (Δ.ΝΑΡ) και το 1980 μετονομάζεται σε Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ), με τρεις (3) μοίρες Ναρκαλιευτικών (ΜΝΑ) και μία (1) ομάδα Ναρκαλιευτικών ακάτων (ΟΝΑΚ).
Η αποστολή της Διοικήσεως Ναρκοπολέμου είναι να ενεργεί μέσα στο πλαίσιο των εντολών και κατευθύνσεων του Αρχηγείου Στόλου, για την οργάνωση, διοίκηση, επιχειρησιακή εκπαίδευση, παρακολούθηση της συντηρήσεως και γενικά την ετοιμότητα και προετοιμασία για πόλεμο των πλοίων αρμοδιότητας της, με σκοπό αφενός την διατήρηση της ετοιμότητας και αφετέρου την συμβολή στην εκπλήρωση της αποστολής ή των έργων που ανατέθηκαν στον Αρχηγό Στόλου με κύρια αποστολή την ανάληψη Αντιναρκικών Επιχειρήσεων.
Επιχειρησιακά τα πλοία της Διοικήσεως υπάγονται απευθείας στον Διοικητή Ναρκοπολέμου. Τα καθήκοντα του εν πλω Διοικητή εκτελούνται από τον Επιστολέα της Διοικήσεως όταν ο Διοικητής δεν επιβαίνει σε κάποια αντιναρκική μονάδα. Τέλος στην Διοίκηση Ναρκοπολέμου υπάγεται και η Σχολή Ναρκοπολέμου.
Πλοία Διοίκησης
Στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου ανήκουν τρία πλοία εκ των οποίων, δύο Ναρκοθηρευτικά τ.OSPREY και ένα Ναρκοθηρευτικό/Ναρκαλιευτικό τ.HUNT.