Πολεμικό Ναυτικό

Νέα "ρότα" για το Πολεμικό Ναυτικό: Επιδιώκει να πάρει αμερικανικές φρεγάτες Constellation- Μέρος τους μπορεί να κατασκευαστεί σε ελληνικά ναυπηγεία

Ο εκσυγχρονισμός και η ενίσχυση των μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων, με ιδιαίτερη έμφαση στην Αεροπορία και το Ναυτικό, συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, αφού οι διεθνείς συνθήκες το απαιτούν και η αποσταθεροποίηση στην ευρύτερη περιοχή κλιμακώνεται. 

Αμερικανικές φρεγάτες, με συμφωνία ένα μέρος τους να κατασκευασθεί σε ελληνικά ναυπηγεία, επιδιώκει να πάρει το Πολεμικό Ναυτικό, αντί των Κορβέτων που προωθούν για αγορά από την χώρα μας, Γαλλία και Ιταλία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από την αμερικανική πλευρά που επικαλείται ο Πέτρος Τρουπιώτης για το flash.gr, ήδη η νυν ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού, έχει κάνει τις πρώτες κρούσεις προς το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό, σχετικά με την πρόθεση να προμηθευθεί αρχικά δύο φρεγάτες τύπου CONSTELLATION και περιμένει την αρχική θετική ανταπόκριση, ώστε να προχωρήσει στην συνέχεια στις διαδικασίες που απαιτούνται για να ξεκινήσει διαπραγμάτευση (LOR κλπ.).

Τα βασικά στοιχεία πάνω στα οποία φαίνεται να «πατά» η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού που προωθεί την συγκεκριμένη αγορά είναι:

  • Το κόστος τους, είναι σχεδόν ίδιο με το κόστος των προσφερόμενων κορβέτων που έχουν όμως πολύ μικρότερες δυνατότητες. Μάλιστα το κόστος αυτό μπορεί να μειωθεί σημαντικά αν συμφωνηθεί (όπως προτείνεται) η κατασκευή μέρους τους στα ελληνικά ναυπηγεία.
  • Στο ότι τα ελληνικά ναυπηγεία μπορούν να ξεκινήσουν να κατασκευάζουν μέρος όχι μόνον των ελληνικών φρεγατών αλλά και των αμερικανικών (ή και άλλων χωρών που θα θελήσουν να τις αγοράσουν) μια και τα αμερικανικά ναυπηγεία μπορούν να κατασκευάζουν μόνον δυο τον χρόνο.
  • Η αγορά των αμερικανικών φρεγατών, θα γίνει με διακρατική συμφωνία , κάτι που από την μια «βγάζει εκτός» ενδιάμεσους (που ανεβάζουν το κόστος), ενώ η αμερικανική πλευρά , δεν ζητά (όπως η Γαλλική και η Ιταλική) προκαταβολή με την παραγγελία, αλλά δόσεις, σε βάθος χρόνου, κάτι που είναι πολύ βολικό για την ελληνική πλευρά, μια και μεταθέτει την πληρωμή τους μετρά το 2026-2027.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιχειρησιακά, το Πολεμικό Ναυτικό, βασίζει την σχετική του πρόθεση για τις συγκεκριμένες φρεγάτες,- που σύμφωνα με πληροφορίες έχει καταγραφεί σε απόφαση του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου, το 2021, στα εξής:

  • Στο εκτόπισμα, που οι σύγχρονες Φρεγάτες έχουν κυμαίνεται από 3500 έως 7500 τόνους, ενώ οι Κορβέτες από 2000 έως 3000 τόνους. Η διαφορά στο εκτόπισμα και συνεπώς και στο μέγεθος προσδίδει ορισμένα βασικά πλεονεκτήματα στις Φ/Γ όπως να επιχειρούν και βάλλουν τα όπλα τους σε θαλασσοταραχή, να έχουν μεγαλύτερη αυτονομία και να παραμένουν στο θέατρο επιχειρήσεων περισσότερο χρόνο.
  • Εντοπισμός χαμηλά ιπτάμενων στόχων σε μεγαλύτερες αποστάσεις λόγω υψηλότερης θέσης των ραντάρ επί του ιστού που συνεπάγεται και αύξηση της επιβιωσιμότητας των Φ/Γ στη μάχη.
  • Μεγαλύτερο διαθέσιμο εκτόπισμα για μελλοντικές αναβαθμίσεις των πλοίων με προσθήκη νέας τεχνολογίας συστημάτων και οπλισμού.
  • Φέρουν περισσότερα όπλα και κατευθυνόμενα βλήματα και συνεπώς αντιμετωπίζουν περισσότερες απειλές.
  • Συμβάλουν στην αποτροπή σε σχέση με τις Κ/Β ενώ στον πόλεμο έχουν μεγαλύτερη επιβιωσιμότητα. Το ΠΝ την τελευταία 20ετία επιθυμεί την απόκτηση νέων Φ/Γ πολλαπλού ρόλου και αεράμυνας περιοχής όπως έκανε με την προμήθεια των Φ/Γ Belhara.

Όμως οι 3 γαλλικές Φ/Γ δεν μπορούν σε αριθμό να αντικαταστήσουν και τις 9 υπέργηρες φρεγάτες τύπου S που έχει σήμερα το Π.Ν. Η Αμερικανική φρεγάτα βασίζεται στα σχέδια των φρεγατών FREMM και κατασκευάζονται στα ναυπηγεία FINCAΝTIERY US και σε πλήρες φόρτο έχει εκτόπισμα 7400 τόνους, μήκος 152 μέτρα και πλάτος 19,8 μέτρα ενώ οι αισθητήρες και τα όπλα της είναι νέας τεχνολογίας και ό,τι καλύτερο διαθέτει η Αμερικανική Αμυντική Βιομηχανία.

Το κόστος κατασκευής του πλοίου σύμφωνα με πληροφορίες από ανοιχτές πηγές ανέρχεται περί το 1 δισ. δολάρια και τα ναυπηγεία της FINCAΝTIERY US μπορούν να κατασκευάζουν ταυτόχρονα δύο πλοία το έτος.

Το πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ και των μνημονίων που έχουν ήδη υπογραφεί, επιτρέπει την κατασκευή των Φ/Γ τύπου CONSTELLATION σε ελληνικό ναυπηγείο, κάτι που είναι πολύ σημαντικό και για την μείωση του κόστους κατασκευής αλλά και για την λειτουργία των ελληνικών ναυπηγείων και των εταιρειών που κατασκευάζουν υλικά για τα ναυπηγεία. Κάτι τέτοιο δηλαδή, θα μπορούσε να βοηθήσει τον συγκεκριμένο κλάδο και να αυξήσει σημαντικά τις θέσεις εργασίας στα ναυπηγεία.

Παράλληλα η απόκτηση τέτοιου τύπου φρεγατών έχουν και μια σειρά αλλά οφέλη για το ΠΝ, όπως:

  • Αντικατάσταση των Φ/Γ S με μεγάλα και ισχυρά πλοία πολλαπλού ρόλου αεράμυνας,
  • Μείωση του κόστους απόκτησης λόγω κατασκευής των πλοίων στην Ελλάδα (μικρότερο εργατικό κόστος) και αποφυγή εξαγωγής χρημάτων στο εξωτερικό,
  • Δυνατότητα μελλοντικής κατασκευής των πλοίων αυτών για άλλες χώρες που θα συμφωνήσουν με τις ΗΠΑ να αγοράσουν φρεγάτες αυτού του τύπου,
  • Απόκτηση τεχνογνωσίας για συντήρηση αυτών των πλοίων στην Ελλάδα για το ΠΝ και το Αμερικανικό Ναυτικό όταν πλοία του επιχειρούν στην περιοχή της Μεσογείου,
  • Μικρότερο κόστος υποστήριξης για το ΠΝ καθόσον το ναυτικό των ΗΠΑ θα διαθέτει μεγάλο αριθμό (πάνω από 20) από τις συγκεκριμένες Φ/Γ.

Μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται η αρχική απάντηση της αμερικανικής πλευράς, έτσι ώστε να ξεκινήσουν και οι σχετικές διαδικασίες τόσο στην χώρα μας, όσο και με τις σχετικές συνομιλίες με τις ΗΠΑ.

Η φρεγάτα 7.300 τόνων βασίζεται στη φρεγάτα FREMM του ιταλικού και του γαλλικού ναυτικού, αλλά τροποποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό για να πληροί τα στρατιωτικά πρότυπα επιβιωσιμότητας των ΗΠΑ, τα περιθώρια ανάπτυξης και τον εξοπλισμό που παρέχει η κυβέρνηση. Η θυγατρική της Leidos, Gibbs & Cox, επεξεργάστηκε εκ νέου τον αρχικό σχεδιασμό.

Το Ναυτικό αγόρασε το πολεμικό πλοίο κατευθυνόμενων πυραύλων μετά από έντονες πιέσεις του Κογκρέσου με επικεφαλής τον αείμνηστο γερουσιαστή John McCain (R-Ariz.), ο οποίος ήταν ιδιαίτερα επικριτικός απέναντι στο πρόγραμμα Littoral Combat Ship και ήθελε το Ναυτικό να επιδιώξει ένα πολεμικό πλοίο με περισσότερες δυνατότητες, όπως διευρυμένες αντιαεροπορικές ικανότητες και ρόλους ανθυποβρυχιακού πολέμου.

Στους όρους, αφού η Fincantieri Marinette Marine κέρδισε την αρχική σύμβαση το 2020, περιλαμβανόταν η υπηρεσιακή κυριότητα των πακέτων τεχνικών δεδομένων που απαιτούνται για την κατασκευή του πλοίου, ώστε το Ναυτικό να μπορέσει να διεξάγει διαγωνισμό για το δεύτερο ναυπηγείο.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ