Τουρκικά ΜΜΕ με άμεση πρόσβαση και πληροφόρηση από το ΥΠΑΜ της χώρας τους αναφέρονται με άρθρο τους στην προσφορά της Γαλλίας προς την Ελλάδα αναφορικά με τη νέα κορβέτα Gowind 2500, αναφέροντας τα εξής:
"Η γαλλική αμυντική εταιρεία Naval Group κατέθεσε προσφορά στην Ελλάδα για νέα κορβέτα Gowind. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η νέα προσφορά ευχαρίστησε πολύ την ελληνική πλευρά και ένα μεγάλο deal είναι κοντά"
Σημειώθηκε ότι η νέα προσφορά των Γάλλων είναι 5 κορβέτες Gowind αντί για 4 κορβέτες Gowind. Αναφέρθηκε ότι η προσφορά αυτή έγινε δεκτή με πολύ θέρμη τόσο από το Ελληνικό Ναυτικό όσο και από το Ελληνικό Υπουργείο Άμυνας. Σύμφωνα με την πρόταση, το κόστος 5 κορβετών Gowind θα είναι περίπου 1,8 δισ. ευρώ.
Αυτή η τιμή είναι 100 εκατομμύρια ευρώ παραπάνω από την παλιά προσφορά, αλλά η γρήγορη παράδοση είναι επίσης εγγυημένη. Τονίζεται στις ειδήσεις ότι οι Γάλλοι έλαβαν υπόψη τους όλες τις απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού στον «πόλεμο των κορβετών» και ήταν έτοιμοι να τις ανταποκριθούν. Αναφέρεται ότι με αυτή την ελκυστική προσφορά, οι Γάλλοι προχώρησαν στο πρόγραμμα κορβέτας που ξεκίνησε για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.
Μάλιστα, σημειώνεται ότι το Λιμενικό έχει ήδη δώσει το πράσινο φως στην πρόταση και η απόφαση έχει πλέον πολιτική διάσταση. Τώρα η τελική απόφαση είναι του πρωθυπουργού Μητσοτάκη. Ο Μητσοτάκης αναμένεται να συναντηθεί το προσεχές διάστημα με τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν για να συζητήσουν τη συμφωνία. Ωστόσο, σύμφωνα με την είδηση, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό είναι έτοιμο να εξετάσει εάν προέρχεται παρόμοια ελκυστική προσφορά από την Ολλανδία (Damen) ή την Ιταλία (Ficantieri). Στις νέες τους προτάσεις οι Γάλλοι εντάσσουν και την παραγωγή κορβετών Gowind στα ελληνικά ναυπηγεία, κάτι που είναι πολύ ευχάριστο για την ελληνική πλευρά.
Ο Έλληνας υπουργός Άμυνας Νικόλαος Παναγιωτόπουλος τόνισε ότι ορισμένα πλοία του προγράμματος κορβέτας πρέπει να παράγονται στην Ελλάδα σε προηγούμενες δηλώσεις του.
Η γαλλική προσφορά για την Ελλάδα είναι η παραγωγή 2 ή 3 κορβετών Gowind στην Ελλάδα. Η περίοδος παραγωγής κάθε κορβέτας αναφέρεται ότι είναι περίπου 32 μήνες. Στόχος είναι να ολοκληρωθούν οι προετοιμασίες στα ελληνικά ναυπηγεία για την παραγωγή των 2 πρώτων πλοίων στη Γαλλία και την παραγωγή των υπόλοιπων 3 πλοίων στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με το Πολεμικό Ναυτικό, η κορβέτα Gowind που προτάθηκε από τους Γάλλους, η οποία ανταποκρίθηκε πλήρως στις απαιτήσεις της, έχει κυβισμό 2.800 τόνων με ισχυρή διαμόρφωση. Συχνά αναφέρεται στις ειδήσεις ότι το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό μαζί με τις φρεγάτες Belharra θα εδραιώσει ανωτερότητα έναντι της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο.
Οι κορβέτες Gowind 2500
Οι εν λόγω κορβέτες έχουν εξαχθεί σε 4 χώρες μέχρι στιγμής. Αυτές οι χώρες είναι η Αίγυπτος, η Μαλαισία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Ρουμανία. Αυτές οι 4 χώρες έχουν παραγγείλει 16 πλοία συνολικά.
Με εκτόπισμα 2.400 τόνων, οι κορβέτες σχεδιάστηκαν τόσο για υποβρύχιο όσο και για επιφανειακό ναυτικό πόλεμο. ενώ έχουν επίσης τη δυνατότητα να προστατεύονται από αεροπορικές απειλές.
Τα πλοία είναι εξοπλισμένα με ραντάρ Thales 3D SMART-S Mk2, ενώ το οπλοστάσιο τους περιλαμβάνει 16 πυραύλους αεράμυνας VL-MICA NG και 8 αντιπλοϊκούς πυραύλους Exocet Block III, καθώς και δύο διπλούς εκτοξευτές για τορπίλες MU90. Στο μπροστινό μέρος του πλοίου υπάρχει ένα πυροβόλο 76 χιλιοστών.
Οι κορβέτες κλάσης Gowind προσφέρονται ως εναλλακτική λύση στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών κλάσης MEKO. Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού αναμενόταν να κοστίσει περίπου 1 δισ. ευρώ, ενώ το κόστος μιας κορβέτας κατηγορίας Gowind 2500 είναι περίπου 350 εκατομμύρια ευρώ."
Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα
Από τα παραπάνω διαφαίνεται ο τουρκικός προβληματισμός αναφορικά με την ενίσχυση του πολεμικού μας ναυτικού, το οποίο μετά την αγορά των υπερσύγχρονων φρεγατών Belhara από τη Γαλλία , κινείται και για την αφορά σύγχρονων κορβετών
Σε πρόσφατο άρθρο μας είχαμε αναφερθεί εκτενώς στην πρόσφατη επίσκεψη του ΥΠΑΜ Παναγιωτόπουλου στην Γαλλία και συγκεκριμένα στα γαλλικά ναυπηγείακατασκευής των Belharra , όπου γνωστοποιήθηκε και επισήμως ότι μια α μας παραδοθεί το 2024 και οι άλλες δύο το 2025.
Ο ΥΠΑΜ μας είπε ακόμη πως το ταξίδι στην Γαλλία μπορεί να επιφέρει και το "κλείσιμο" της συμφωνίας για τις Κορβέτες, "αν το Πολεμικό Ναυτικό κρίνει πως η γαλλική πρόταση είναι η επικρατέστερη, από την ολλανδική και την ιταλική πρόταση".
Παράλληλα τόνισε ότι ,«αλλάζει σελίδα για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, οι οποίες εισέρχονται έτσι σε μία νέα εποχή, που επιβάλλουν οι καιροί και οι απειλές και προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η Χώρα μας», ενώ για τις κορβέτες Gowind είπε πως έιναι μια πολύ ενδιαφέρουσα προοπτική.
Τα παραπάνω καταδεικνύουν για μια ακόμη φορά τη σπουδαιότητα του εκσυγχρονισμού του πολεμικού μας ναυτικού για τη διασφάλιση των Εθνικών συμφερόντων μας καθώς και την τεράστια σημασία που έχει η συμμαχία μας με την Γαλλία, μια συμμαχία που κρατάει εδώ και πολλά-πολλά χρόνια
Είναι άλλωστε σε όλο τον Ελληνικό λαό γνωστό το "Ελλάς-Γαλλία-Συμμαχία" , από την εποχή του μεγάλου Γάλλου φιλέληνα Προέδρου Ζισκάρ Ντ' Εστέν και του Εθνάρχη Κωνσταντίου Καραμανλή.
Με αυτά και με εκείνα οι Τούρκοι διαπιστώνουν ότι η "Γαλάζια Πατρίδα" μάλλον οδεύει προς τον πάτο της θάλασσας, αφού ένα ήταν, είναι και θα είναι, "το Μέγα το της Θαλάσσης Κράτος" στην περιοχή μας από τα πανάρχαια χρόνια μέχρι σήμερα, η ΕΛΛΑΔΑ.
Τα "ξύλινα τείχη" του χρησμού της Πυθίας ήταν τα πλοία του Θεμιστοκλή, που χάρισαν τη νίκη σταθμό για τον Ευρωπαϊκό πολτισμό και το ρού της Παγκόσμιας Ιστορίας στη Σαλαμίνα εναντίον των Περσών του Ξέρξη
Αυτά τα πλοία ήταν εκείνα που βοήθησαν την Επανάσταση του 1821 να επιβιώσει κρατώντας μακριά τον Οθωμανικό στόλο μακριά από την Πελοπόνησο και τη Στερεά Ελλάδα, τινάζοντας στον αέρα με τα πυρπολικά των Κανάρη ,Πιπίνου, Ματρόζου τις τουρκικές φρεγάτες, ενώ το ίδιο έκαναν με τα πλοία τους ο Μιαούλης, η Μαντώ Μαυρογένους και η Μπουμπουλίνα
Στη συνέχεια τη σκυτάλη στην ένδοξη ναυτική μας παράδοση πήρε ο ΘΡΥΛΙΚΟΣ ΑΒΕΡΩΦ που κατανίκησε τον τουρκικό στόλο στη Ναυμαχία του Μούδρου στους Βαλκανικούς Πολέμους το 1912-1913, χαρίζοντας την πολυπόθητη ελευθερία στα πάντοτε δικά μας από την αρχαιότητα νησιά στο Αιγαίο, εκτός από τα Δωδεκάνησα τα οποία απελευθερώθηκαν μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο
Ακολούθησε ο ΘΡΥΛΟΣ των υποβρυχίων Παπανικολής στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο με τα κατορθώματα του σε βάρος του Ιταλικού πολεμικού ναυτικού, για να έρθει ο Πλωτάρχης Χανδρινός στην Κύπρο το 1974 να διασπάσει τον κλοιό των τουρκικών πλοίων και να ξεγελάσει τους Τούρκους, οι οποίοι βύθισαν με τα αεροπλάνα τους το αντιτορπιλικό τους Kocatepe το οποίο πέρασαν για το πλοίο του Χανδρινού
Η ναυτοσύνη κυλάει στο αίμα των Ελλήνων σε αντίθεση με τους Τούρκους που έμειναν στην ιστορία με το περίφημο "Γιόκ Μάλτα" του αρχικαπετάνιου της Μπαρμπαρόσα όταν στάλθηκε από τον Σουλτάνο του να καταλάβει τη Μάλτα, την οποία δεν κατάφερε να βρεί στη θάλασσα.....