Στην θεωρία η βύθιση ενός πλοίου ακούγεται εύκολη υπόθεση... Στην πράξη όμως μία τέτοια ενέργεια δεν είναι καθόλου απλή. Ειδικά τα πολεμικά πλοία είναι κατασκευασμένα να αντέχουν 'πολλές τρύπες'. Για να δούμε όμως τους πέντε καλύτερες τρόπους βύθισης ενός τέτοιου σκάφους.
1. Αεροσκάφη
Τα αεροσκάφη υπήρξαν σίγουρα οι πιο περίφημοι 'δολοφόνοι' πλοίων, τουλάχιστον από το 1939 και μετά. Η αρχή έγινε το 1940 όταν βρετανικά αεροσκάφη κατέστρεψαν ή προκάλεσαν ζημιές σε τρία πολεμικά ιταλικά πλοία στο λιμάνι Taranto. Το 'μήνυμα' έγινε ακόμα πιο κατανοητό όταν τα αεροσκάφη του ιαπωνικών αεροπλανοφόρων βύθισαν οκτώ αμερικανικά πλοία στο Περλ Χάρμπορ. Και για όσους είχαν ακόμα αμφιβολίες, τα ιαπωνικά τορπιλοπλάνα βύθισαν τους ηγέτες του βρετανικού στόλου, τα πολεμικά πλοία Prince of Wales και Repulse κάποιες μέρες μετά.
Αργότερα ήταν σειρά των ιαπωνικών πλοίων να καταλάβουν τι εστί στρατιωτικό αεροσκάφος: τα κορυφαία πολεμικά πλοία Musash και Yamato βυθίστηκαν από αεροπλάνα των Αμερικανών.
Η μεγαλύτερη ευπάθεια των πλοίων ήταν, είναι και θα είναι οι αεροπορικές απειλές. Για αυτό και προκαλεί εντύπωση πως δεν βυθίστηκαν ακόμα περισσότερα πλοία από αεροπορικές δυνάμεις. Ο λόγος πίσω από αυτό είναι πως κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου, οι στρατοί επιχειρούσαν τα πλοία τους σε αποστάσεις που δεν έφτανε η εμβέλεια των εχθρικών αεροσκαφών. Έπαθαν και έμαθαν δηλαδή!
2. Πολεμικά Πλοία
Τα πολεμικά πλοία κατασκευάστηκαν από την αρχή για να κυριαρχούν στις θάλασσες. Για αυτό σχεδιάστηκαν πρωτίστως για επιθέσεις εναντίων κάθε πιθανής απειλής στην επιφάνεια της θάλασσας. Στην Tsushima, τα ρωσικά πολεμικά πλοία διαλύθηκαν από τον ανώτερο ιαπωνικό στόλο. Στην Jutland, τρία βρετανικά καταδρομικά ανατινάχτηκαν από γερμανικούς πυροβολισμούς, ενώ τα αμερικανικά πλοία πήραν την εκδίκησή τους για το Περλ Χάρμπορ βυθίζοντας δύο ιαπωνικά πολεμικά πλοία στο Surigao Strait το 1944.
3. Υποβρύχια
Για τα πολεμικά πλοία, τα υποβρύχια ήταν και είναι οι φονιάδες των θαλασσών. Αιφνίδια παρατηρούν τον στόχο τους πριν του ρίξουν μια θανατηφόρα τορπίλη ακριβώς πάνω στο κύτος του. Τα πολεμικά πλοία ξεκίνησαν να γίνονται θύματα των υποβρυχίων από τον Πρώτο κιόλας Παγκόσμιο. Τον Δεκέμβριο του 1914, ένα βρετανικό υποβρύχιο βύθισε το παλιό τουρκικό πλοίο Mesudiye. Τον Μαϊο του 1915, το σκάφος HMS Majestic βυθίστηκε από το γερμανικό υποβρύχιο U-21.
Τα ίδια περίπου συνέβησαν και στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Λίγο μετά τα μεσάνυχτα της 14ης Οκτωβρίου του 1939, το γερμανικό υποβρύχιο U-47 πέρασε τις άμυνες της βρετανικής ναυτικής βάσης στη Scapa Flow και εκτόξευσε τορπίλες στο πολεμικό Royal Oak. Στις 21 Νοεμβρίου του 1944, το ιαπωνικό πολεμικό πλοίο Kongo βυθίστηκε από το υποβρύχιο USS Sealion .
Για να λέμε και την αλήθεια πάντως, τα πλοία δεν υπήρξαν πάντα εύκολος στόχος των υποβρυχίων: τα πολεμικά πλοία υπήρξαν πάντοτε γρήγορα - σε σχέση με εμπορικά πλοία και προστατεύονταν (όπως και σήμερα) από μια ομάδα αντιτορπιλικών.
4. Νάρκες
Οι νάρκες είναι υπαίτιες για πολλές βυθίσεις πολεμικών πλοίων πριν το Δεύτερο Παγκόσμιο. Το πιο αξιόλογο θύμα τους υπήρξε το ρωσικό πολεμικό Petropavlosk, το οποίο καταστράφηκε από μια ιαπωνική νάρκη τον Απρίλιο του 1904 κατά την διάρκεια του Ρωσοϊαπωνικού Πολέμου. Ανάμεσα στους νεκρούς ήταν και ο Ρώσους διοικητής του στρατιωτικού στόλου, αρχιναύαρχος Stepαn Makarov, ο θάνατος του οποίου οδήγησε στην καταστροφή του ρωσικού στόλου στην Tsushima. Τρία συμμαχικά πλοία καταστράφηκαν και αυτά από νάρκες το 1915 στην προσπάθεια τους να υποστηρίξουν την εκστρατεία της Καλλίπολη.
5. Ατυχήματα
Όσο δύσκολο και αν είναι να το πιστέψετε, πολεμικά πλοία κάποιες φορές ανατινάζονταν μόνα τους. Το γαλλικό πολεμικό Liberté ανατινάχθηκε τον Σεπτέμβριο του 1911 μετά από την πυροδότηση ελαττωματικών οργανικών υλικών στην αποθήκη πυρομαχικών του. Και το ιαπωνικό Mutsu βυθίστηκε τον Ιούνιο του 1943 μετά από έκρηξη στην αποθήκη πυρομαχικών του. Οι έρευνες του ιαπωνικού στρατού απέδωσαν το περιστατικό σε σαμποτάζ από ένα μέλος του πληρώματος.