Πρόκειται για το πρόγραμμα Εκσυγχρονισμός Μέσης Ζωής (ΕΜΖ) των φρεγατών ΜΕΚΟ, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατομμυρίων ευρώ, την ναυπήγηση τεσσάρων νέων φρεγατών πολλαπλών ρόλων, εκτιμώμενου κόστους 4 δις ευρώ και σε δεύτερο χρόνο η ναυπήγηση τεσσάρων κορβετών, εκτιμώμενου κόστους 2 δις ευρώ.
Απαραίτητη προϋπόθεση, γράφει το onalert.gr και ο Κώστας Αλατζάς, για να εξασφαλίσουν οι ενδιαφερόμενες αμυντικές βιομηχανίες μέρος της προίκας του Πολεμικού Ναυτικού είναι η συμμετοχή τους σε ένα εταιρικό σχήμα το οποίο θα περιλαμβάνει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας ή τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Η αμερικανική πρόταση αφορά τις φρεγάτες MMCS ενώ η γερμανική αφορά τη νέα έκδοση των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ Α 200.
Το γεγονός ότι οι τρεις από τις φρεγάτες ΜΕΚΟ έχουν χτιστεί στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά δίνει ένα τυπικό πλεονέκτημα στα ΕΝΑΕ.
Eπίσης, στον Σκαραμαγκά οι Γερμανοί μπορεί να έχουν προβάδισμα έναντι άλλων προσφορών εξαιτίας και της «διανομής» που επιθυμεί η κυβέρνηση στο πλαίσιο της λεγόμενης διπλωματίας των όπλων.