Η Φρεγάτα «ΛΗΜΝΟΣ» από την Πέμπτη βρέθηκε στο ναύσταθμο Κρήτης για τεχνικές προσθήκες στον εξοπλισμό που διαθέτει, ο οποίος παρά τα 38 του χρόνια παραμένει αξιόλογος κι αυτό οφείλεται αποκλειστικά στις διαρκείς προσπάθειες που καταβάλει το προσωπικό του ΠΝ για να διατηρήσει μάχιμες τις μονάδες του στόλου.
- Η Ελλάδα και το Πολεμικό Ναυτικό, παρά την Ευρωπαϊκή εγκατάλειψη της «IRINI» θέλει να διατηρήσει την παρουσία στην περιοχή για πολλούς λόγους με κυριότερο να φανεί σε όλους τους εταίρους ότι η Ελλάδα βαδίζει με κάθε τρόπο και μέσο που διαθέτει στον δρόμο του Διεθνούς Δικαίου και τους Δικαίου της Θάλασσας, σεβόμενη απόλυτα τις αποφάσεις του συμβουλίου ασφαλείας του ΟΗΕ.
Η «ΛΗΜΝΟΣ» πάντως, όπως αναφέρει το Hellas Journal, ήταν μια από τις βασικές πρωταγωνίστριες της πρόσφατης άσκησης που έγινε στα τέλη Ιουνίου περίπου 60 ναυτικά μίλια από την Κάρπαθο, στα νερά της Μεσογείου και εντός των θαλασσίων ζωνών που προβλέπονται στο παράνομο Τουρκο-Λυβικό μνημόνιο.
Ήταν η φρεγάτα από την οποία εξαπολύθηκε ο πύραυλος Sea Sparrow, ο οποίος προκάλεσε σοβαρές ζημιές στη γέφυρα του πλοίου στόχος «ΕΒΡΟΣ».
Η εκτόξευση του Sea Sparrow από την φρεγάτα “ΛΗΜΝΟΣ”, 60 Ναυτικά Μίλια νότια από την Κάρπαθο
Το συγκεκριμένο πλοίο είναι το δίδυμο της πρώτης φρεγάτας S, της «ΕΛΛΗΣ». Και οι δυο αυτές φρεγάτες σε σχέση με τις υπόλοιπες της ίδιας κλάσης, διαθέτουν βαρύτερο οπλισμό.
Δεν θα είναι πλέον μόνη η Ελλάδα στην «IRINI»
Το «ΛΗΜΝΟΣ» πάντως μάλλον δεν θα έχει την «μοναχική» τύχη που είχε το «ΣΠΕΤΣΑΙ», να πλέει δηλαδή μόνο του στα Μεσογειακά νερά. Η Ιταλία- ποτέ δεν είναι αργά- έχει δώσει το ελικοπτεροφόρο, «ΆΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ» ενώ και η Γερμανία από τα μέσα Αυγούστου προς τα τέλη του μήνα- επίσης ποτέ δεν είναι αργά- στέλνει την φρεγάτα «ΑΜΒΟΥΡΓΟ» να ενταχθεί στην επιχείρηση «IRINI».
Προσέγγιση εμπορικού για νηοψία με φουσκωτό από τμήμα των ομάδων υποβρύχιων καταστροφέων του ΠΝ
Σίγουρα όπως λένε Αξιωματικοί οι οποίοι γνωρίζουν το εύρος της περιοχής περιπολιών, τρεις φρεγάτες δεν φέρνουν την άνοιξη, αλλά από την άλλη πλευρά τουλάχιστον ξεπεράστηκε η «μοναξιά»…
- Ωστόσο το μεγάλο ερωτηματικό για την επιχείρηση «IRINI» παραμένει, του τι πράττουν τα πλοία της επιχείρησης στην περίπτωση που έρθουν απέναντι από ένα εμπορικό που συνοδεύεται από πολεμικά πλοία άλλου κράτους. Πρόσφατο άλλωστε είναι το παράδειγμα με το ύποπτο πλοίο σημαίας Τανζανίας που είχε δίπλα του τις τουρκικές φρεγάτες και είχε ξεκινήσει από την Κωνσταντινούπολη με προορισμό τη Λιβύη…
Η αγκίστρωση του τμήματος των βατραχανθρώπων στο εμπορικό πλοίο όπου στη συνέχεια οι άνδρες Ειδικών Επιχειρήσεων ανεβαίνουν στο πλοίο για έλεγχο
Η ενίσχυση των ναυτικών δυνάμεων ίσως και να επισπεύστηκε ώστε να καλυφθεί το Ευρωπαϊκό ναυάγιο μετά και το σοβαρότατο επεισόδιο με την Γαλλική φρεγάτα και τα τουρκικά πολεμικά πλοία.
- Μετά από εκείνο το περιστατικό ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμμανουέλ Μακρόν αλλά και η Γαλλίδα ΥΠΑΜ κατήγγειλαν την Άγκυρα για επιθετικές ενέργειες κατά της Ευρώπης αλλά και κατά μιας συμμάχου δύναμης στο ΝΑΤΟ.
Μάλιστα η απόφαση του Παρισιού ήταν και η απόσυρση των δυνάμεών της από την επιχείρηση, καταγγέλλοντας και την Ευρώπη για πλήρη απραξία.
Η μοναξιά της Μεσογείου και το Ευρωπαϊκό φιάσκο…
Από τον Ιούνιο έως και τα ξημερώματα του Σαββάτου η φρεγάτα «ΣΠΕΤΣΑΙ» ήταν το μοναδικό πολεμικό πλοίο που κράτησε ψηλά την Ελληνική αλλά και την Ευρωπαϊκή σημαία στα ζεστά νερά της Μεσογείου και μάλιστα έτυχε στο πλήρωμά της να έρθει πρώτο απέναντι στις έκνομες ενέργειες της Τουρκίας, η οποία παραβιάζει το εμπάργκο όπλων που έχει επιβάλλει το συμβούλιο ασφαλείας του ΟΗΕ στη Λιβύη.
Πολλές από τις νηοψίες που έκαναν οι βατραχάνθρωποι του ΠΝ ήταν σε Ελληνόκτητα εμπορικά πλοία
Δηλαδή η Ελλάδα ήταν εκείνη που κράτησε το κύρος της Ευρώπης, ανάμεσα σε 27 χώρες της ΕΕ οι οποίες διαθέτουν πολεμικούς στόλους, αλλά όχι ένα πλοίο για να ενταχθεί στην «IRINI».
Άλλωστε και οι εικόνες που έχει αποδεσμεύσει επισήμως η διοίκηση της επιχείρησης «IRINI», μαρτυρούν ότι για σχεδόν δυο μήνες η φρεγάτα «ΣΠΕΤΣΑΙ» ήταν μόνη στην περιοχή και έκανε «φιλικές» νηοψίες, όταν έπαιρνε το πράσινο φως για έλεγχο από τη γέφυρα του εμπορικού.
Μπορεί στις συνεδριάσεις των Βρυξελλών τα σχέδια να ήταν μεγαλεπήβολα για την επιχείρηση που αποφασίστηκε, το ίδιο και η συμμετοχή των χωρών μελών της ένωσης.
Ωστόσο η Ευρώπη ήρθε πολύ γρήγορα στο τετ α τετ με τις ευθύνες της αλλά και με μια άλλη πραγματικότητα, που ήταν ο μονόδρομος της σύγκρουσης με την Τουρκία, τις παρανομίες της και τις παράνομες μεταφορές οπλισμού στη Λιβύη. Τότε από το «πρόσω ολοταχώς» η Ευρώπη πέρασε στο «κράτει τις μηχανές» και εγκατέλειψε την φρεγάτα «ΣΠΕΤΣΑΙ» μόνη της να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά της καυτής ζώνης του Λιβυκού…