Πολεμική αεροπορία
Ενημερώθηκε στις:

Οι Τούρκοι θέλουν να αποκτήσουν τον πύραυλο METEOR για να τον αντιγράψουν βελτιώνοντας τον δικό τους

Αφού η Τουρκία δημοσίευσε τις πρώτες εικόνες του νέου της πυραύλου ramjet Gökhan, η Ελλάδα εξέδωσε άλλον έναν γύρο προειδοποιήσεων κατά της πώλησης πυραύλων Meteor στην Άγκυρα.

Ξένα ΜΜΕ τονίζουν ότι χώρα μας, κάνει πραγματικά ό,τι μπορεί για να εμποδίσει τις ευρωπαϊκές χώρες να πουλήσουν πυραύλους αέρος-αέρος MBDA Meteor στην Τουρκία, μαζί με αεροσκάφη Eurofighter.

Ήδη έχουν χρησιμοποιηθεί επιθετικές προειδοποιήσεις της Αθήνας προς το Παρίσι και τώρα πολλοί εκτιμούν ότι η Άγκυρα απλώς θα αποσυναρμολογήσει αυτόν τον πύραυλο και θα αντιγράψει την τεχνογνωσία του.

Οι ίδιοι εκτιμούν ότι η Τουρκία σχεδιάζει να αντιγράψει τον πύραυλο Meteor για να βελτιώσει τον δικό της πύραυλο Gökhan, τον οποίο κατασκευάζει το ίδρυμα TÜBİTAK SAGE.

Η Defense Express σημειώνει ότι η ανάπτυξη αυτού του τουρκικού πυραύλου αέρος-αέρος με κινητήρα ramjet ξεκίνησε το 2021.

Μόλις τις προάλλες, η TÜBİTAK SAGE δημοσίευσε για πρώτη φορά μια επίσημη εικόνα του Gökhan. Η εικόνα όμως έχει αρκετά χαμηλή ανάλυση και δεν λέει τίποτα για τις διαστάσεις του πυραύλου.

Το βεληνεκές του πυραύλου δεν αποκαλύπτεται επίσης, αλλά αν η Τουρκία θέλει να αντιγράψει το Meteor και τις παραμέτρους του, αυτός θα πρέπει να ξεπεράσει τα 200 km.

Επιπλέον, η εταιρεία σημείωσε ότι το έργο έχει περάσει από το στάδιο του εννοιολογικού σχεδιασμού σε δοκιμές εδάφους και πτήσης. Η γραμμή παραγωγής του νέου τουρκικού πυραύλου εκτιμάται επί του παρόντος όχι νωρίτερα από το 2030.

Ωστόσο, μια οπτική σύγκριση με το Meteor δείχνει άμεσα τι ενέπνευσε τους Τούρκους προγραμματιστές.

Σύγκριση των δύο εκδόσεων του Meteor και του Gökhan, η κλίμακα είναι κατά προσέγγιση και μπορεί να μην αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα

Αν υποθέσουμε ότι η απόσταση μεταξύ των ράβδων στερέωσης στους δύο πυραύλους είναι η ίδια, τότε ο τουρκικός πύραυλος Gökhan είναι ελαφρώς μικρότερος από τον Meteor.

Φαίνεται επίσης ότι έχει μεγαλύτερο κινητήρα, μικρότερη κεφαλή και ενεργή κεφαλή ραντάρ, αν και είναι αρκετά δύσκολο να επιβεβαιωθεί με βάση μια μεμονωμένη εικόνα χωρίς κάτι να ανακοινωθεί.

Οι περικομμένες επιφάνειες ελέγχου του Gökhan εξηγούνται από την ανάγκη να τοποθετηθεί ο πύραυλος στον εσωτερικό χώρο όπλων του KAAN, ενός τουρκικού μαχητικού αεροσκάφους εγχώριας ανάπτυξης.

Ο πύραυλος Meteor έχει επίσης μια παρόμοια έκδοση με κομμένα πτερύγια.

Με αυτά τα δεδομένα , η χρήση κινητήρα ramjet σε πύραυλο στερεού καυσίμου δεν αποτελεί κάτι καινούργιο.

Εκτός από το Meteor, υπάρχουν αρκετά παραδείγματα, με τον πιο διάσημο μεταξύ αυτών να είναι ο σοβιετικός πύραυλος 3M9 για το σύστημα αεράμυνας Kub.

Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει τη χρήση καυσίμου με λιγότερο οξειδωτικό ή καθόλου, επειδή το οξυγόνο λαμβάνεται από τον αέρα.

Εάν η υπόθεση της αντιγραφής του ευρωπαϊκού πυραύλου είναι σωστή, τότε η Τουρκία μπορεί σίγουρα να δανειστεί μερικές ιδέες από το Meteor της κοινοππραξίας MBDA.

Αλλά θα εξακολουθεί να υπάρχει μια διαφορά, η οποία θα προέρχεται από την ικανότητα παραγωγής στερεών καυσίμων και την ποιότητά τους.

Εδώ είναι ο λόγος για τον οποίο η Ελλάδα είναι τόσο επίμονη στις προσπάθειές της να εμποδίσει την αγορά του Meteor από την Τουρκία.

Αυτή τη στιγμή, η ελληνική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει γαλλικά μαχητικά Rafale οπλισμένα με Meteors, τα οποία γόρασε για 2,4 δισ. ευρώ, και έχει ένα ορισμένο πλεονέκτημα έναντι των τουρκικών F-16.

Όμως, τα σχέδια της Άγκυρας να αγοράσει 40 Eurofighters με τα ίδια Meteors ανατρέπουν την ισορροπία ισχύος προς όφελος της Τουρκίας, και αυτό η Αθήνα θα το πολεμήσει όσο μπορεί.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ