Πολεμική αεροπορία
Ενημερώθηκε στις:

Ντράπηκε και η ντροπή, «καθηλώθηκε» το ελληνικό C-130 που θα πήγαινε την 2η ΕΜΑΚ στη Τουρκία

Οι κινήσεις περασμένων ετών και τα μνημόνια που απαξίωσαν την ΕΑΒ και επί της ουσίας και την Πολεμική Αεροπορία, μεταξύ άλλων, με αποτέλεσμα ο στόλος των C-130 να έχει επί της ουσίας καταστεί ανενεργός, με μόλις δύο από τα δεκατρία να πετούν και αυτά στην καλύτερη των περιπτώσεων, ήρθε περίτρανα στην επιφάνια μετά το σημερινό περιστατικό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συγκεκριμένα ένα C-130 είχε μεταβεί στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να φορτωθεί σε αυτό, κλιμάκιο της 2ης ΕΜΑΚ και συγκεκριμένα 15 άτομα και ένας σκύλος και τρία άτομα από το ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης, δύο οχήματα και εξοπλισμός για την παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας στην Τουρκία.

Ενώ τελικά το αεροπλάνο απογειώθηκε, ο πιλότος ενημέρωσε πως είχε ένδειξη για βλάβη σε σύστημα του αεροσκάφους. Αμέσως δόθηκε εντολή να προσγειωθεί στη βάση του στην Ελευσίνα για να επιδιορθωθεί η βλάβη και στην συνέχεια να απογειωθεί για τον προορισμό του που ήταν το Ιντσιρλίκ.

Το αεροσκάφος προσγειώθηκε με ασφάλεια και αμέσως οι τεχνικοί ανέλαβαν έργο.

Οι ώρες περνούσαν και δυστυχώς οι εργασίες δεν ολοκληρώνονταν με αποτέλεσμα η χώρα να κινδυνεύει να εκτεθεί στη διεθνή κοινότητα. Η λύση τελικά δόθηκε με την «επιστράτευση» ενός μικρότερου C-27.

Η απογείωση τελικά έλαβε χώρα στις 18:48 το απόγευμα.

Πρόκειται για ένα ακόμα περιστατικό που δείχνει πλέον πέρα από κάθε αμφιβολία, η Πολεμική Αεροπορία δεν μπορεί να βασιστεί στα εναπομείναντα C-130.

Εδώ πρέπει να ειπωθεί πως ενώ η ΕΑΒ εισέπραττε χρήματα από την Π.Α. για την αγορά ανταλλακτικών για τα C-130, αυτά εξανεμίζονταν για την αποπληρωμή άλλων υποχρεώσεων. Παράλληλα η ΕΑΒ εκείνη την περίοδο έχασε και πολλά έμπειρα στελέχη που αποχωρούσαν με εθελούσια χωρίς να μπορεί να γίνει αντικατάστασή τους με νέα λόγω των όρων των μνημονίων που επί της ουσίας έβαζαν φραγμό σε νέες προσλήψεις.

Ως αποτέλεσμα ο χώρος γύρω από την ΕΑΒ στην Τανάγρα να έχει γεμίσει από ταλαιπωρημένα C-130 που «σκούριαζαν» περιμένοντας να έρθει η σειρά τους που δεν ερχόταν ποτέ.

Η νυν κυβέρνηση έχει κάνει προσπάθειες να λύσει το πρόβλημα με σκέψεις ακόμα και για ανάθεση σε ισραηλινή εταιρεία κάποιων από τα C-130, προκειμένου αυτά να αναβιώσουν.

Δυστυχώς το θέμα πλέον είναι ότι λόγω της χρόνιας εγκατάλειψής τους πολλά από αυτά ίσως να είναι πλέον ασύμφορο να μπουν σε γραμμή επισκευής και αναβάθμισής τους καθώς επί της ουσίας τα αεροπλάνα αυτά εμφανίζουν βλάβες αμετάκλητες.

Δεν είναι τυχαίο πως πρόσφατα σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η Λόκχιντ Μάρτιν, ειπώθηκε πως ίσως θα ήταν πιο οικονομικό για την Πολεμική Αεροπορία να κινηθεί προς την αγορά νέων μεταγωγικών όπως το C-130J.

Την λύση είναι σίγουρο πως θα την βρει αργά ή γρήγορα το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και η Πολεμική Αεροπορία που πλέον έχει βγει από τα «πέτρινα χρόνια» των μνημονίων και μπορεί να αναζητήσει λύσεις που προκαλούν ευχάριστες εκπλήξεις όπως στην περίπτωση των Rafale…

GALLERY

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...