Πολεμική αεροπορία
Ενημερώθηκε στις:

Ξανακόπιασαν οι Τούρκοι! Με τα "κουρασμένα" F-16 και τα απαρχαιωμένα F-4E Phantom II θα γίνει κανένα ατύχημα στο Αιγαίο

Γράφαμε τις προάλλες πως το εμπάργκο αναγκάζει την Τουρκία να βγάζει στο Αιγαίο το απαρχαιωμένο F-4E Phantom II. 

Και σήμερα το ξαναείδαμε! Εκ των πραγμάτων, όπως ξαναγράψαμε στο προηγούμενο άρθρο μας, αφού τα ήδη γερασμένα τουρκικά F-16 φορτώνονται με πτητικές ώρες και σε συνδυασμό με την έλλειψη ανταλλακτικών, λόγω εμπάργκο, αναγκάζουν την τουρκική πολεμική αεροπορία να βγάζει στο προσκήνιο τα απαρχαιωμένα  F-4E Phantom II για τις επεκτατικές της βλέψεις στο Αιγαίο. Με ό,τι συνεπάγεται αυτό εις βάρος της, σε περίπτωση μιας πραγματικής εμπλοκής.

Μπαράζ τουρκικών προκλήσεων και σήμερα λοιπόν με 41 παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου.

 

Ειδικότερα, τρία ζεύγη μαχητικών αεροσκαφών τύπου F-16 και ένα ζεύγος μαχητικών F-4 πέταξαν πάνω από τον εθνικό μας εναέριο χώρο και προχώρησαν σε 8 παραβάσεις του FIR Αθηνών και 36 παραβιάσεις. Στις σημερινές παραβιάσεις συμμετείχαν και δύο μη επανδρωμένα αεροσκάφη UAV, που σημείωσαν 5 παραβιάσεις και ένα CN-235.

Από τα μαχητικά αεροσκάφη τα δύο ήταν οπλισμένα, ενώ σημειώθηκαν δύο εμπλοκές. Οι 4 εκ των ανωτέρω παραβιάσεων ήταν υπερπτήσεις. Τα ανωτέρω αεροσκάφη αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν από τις ελληνικές αεροπορικές δυνάμεις σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική.

ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ Κ.Ε.Κ. ΣΤΟ F.I.R. ΑΘΗΝΩΝ – ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ Ε.Ε.Χ. ΤΗΝ 21η ΙΟΥΝΙΟΥ 2022      

ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ       : 4 (3×2 F-16, 1×2 F-4)

ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ     : 3 (2 UAV, 1 CN-235)

ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ         : 11

ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ          : 2

ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ         : 8

ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ        : 41 (5 από το UAV, 36 από τα μαχητικά)

ΕΜΠΛΟΚΕΣ           : 2

ΠΕΡΙΟΧΗ               : Βορειοανατολικό, Κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ παράβασης ΚΕΚ και παραβίασης ΕΕΧ;

Με τα γράμματα ΚΕΚ εννοούμε τους Κανόνες Εναέριας Κυκλοφορίας. ΕΕΧ είναι ο Εθνικός Εναέριος Χώρος.

Ο Εθνικός Εναέριος Χώρος παραβιάζεται. Στους Κανόνες Εναέριας Κυκλοφορίας έχουμε παράβαση.

Το ΓΕΕΘΑ σε ενημερωτικό του σημείωμα ξεκαθαρίζει:

«Η παραβίαση εναερίου χώρου αφορά την άνευ αδείας πτήση αεροσκάφους άλλου κράτους σε ελληνικό εθνικό εναέριο χώρο.

Παράβαση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας λαμβάνει κατεξοχήν χώρα όταν αεροσκάφος εισέρχεται στο FIR Αθηνών χωρίς να έχει καταθέσει σχέδιο πτήσεως, ήτοι κατά παράβαση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας».

Την «αστυνόμευση» της περιοχής μας έχουμε αναλάβει με εντολή του ICAO  (ICAO : International Civil Aviation Organization)  και οι αρμοδιότητες μας αποσκοπούν «στην εξασφάλιση ασφαλών συνθηκών πτήσεως σε όλον τον εναέριο χώρο του FIR Αθηνών».

Όταν λοιπόν ένα αεροσκάφος της Τουρκίας πετά αυθαίρετα στην περιοχή ελέγχου πτήσεων Αθήνας, FIR, δημιουργείται κίνδυνος ατυχήματος έχουμε παράβαση ΚΕΚ αλλά δεν παραβιάζεται ο ΕΕΧ απαραίτητα. Παρότι σαφώς η Τουρκία αμφισβητώντας την « Σύμβαση του Σικάγου» και το FIR Αθηνών σαφώς βάζει και άλλες διεκδικήσεις στο τραπέζι.

Ποιος είναι λοιπόν ο ΕΕΧ μας;

Ο Εθνικός Εναέριος Χώρος της Ελλάδας καθορίζεται με νόμο στον οποίο η Τουρκία όταν ψηφίστηκε (1931) δεν είχε καμία ένσταση.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...