Τον Ιούλιο του 2021, ο Αρχηγός του Επιτελείου του Γαλλικού Ναυτικού (CEMM), ναύαρχος Pierre Vandier, δήλωσε ότι φοβόταν μείωση του αριθμού Rafale M που χρησιμοποιείται από τη ναυτική αεροπορία έως το 2030/35. Και αυτό για έναν απλό λόγο: αυτά τα αεροσκάφη, παλαιότερα από αυτά της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας και Διαστήματος (ΑΑΕ), λογικά θα είναι τα πρώτα που θα αποσυρθούν από την υπηρεσία, ειδικά επειδή, λόγω των φυσικών περιορισμών που υφίστανται κατά την εφαρμογή τους από το αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle, γενικά τείνουν να φθείρονται πιο γρήγορα.
Το Πολεμικό Ναυτικό έχει διατηρήσει τα αεροπλάνα του από την έναρξη της υπηρεσίας του και δεν έχει νέα αεροπλάνα. Όλη η αναβάθμιση του στόλου των Rafale πραγματοποιείται με μετασκευή. «Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξουν φαινόμενα ψαλίδας γύρω στο 2030/5, η σύνδεση μετασκευών και η εξαφάνιση του παλαιότερου αεροσκάφους μπορεί να οδηγήσει σε πρόβλημα που είναι τα 42 αεροσκάφη», είχε εξηγήσει έτσι ο ναύαρχος Vandier, πριν τονίσει ότι «Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της Πολεμικής Αεροπορίας είχε αποκλίνει» από αυτόν της Ναυτικής Αεροπορίας.
Σε αυτό το πρόβλημα, συντελούν και οι παραγγελίες αεροσκαφών Rafale τόσο της Ελλάδας όσο και της Ινδίας.
Αλλά θα μπορούσε κάλλιστα ο στόλος Rafale Marine, να μειωθεί πολύ πριν από τον ορίζοντα του 2030/35. Πράγματι, σύμφωνα με πληροφορίες της La Tribune , το Παρίσι σχεδιάζει να πουλήσει τέσσερα μεταχειρισμένα αεροπλάνα αυτού του τύπου (στο πρότυπο F3R) στο ινδικό ναυτικό, προκειμένου να εκμεταλλευτεί το πλεονέκτημα έναντι του αμερικανικού κατασκευαστή Boeing, του οποίου το F/A-18 Super Hornet σύντομα πραγματοποίησε δοκιμές στη ναυτική βάση INS Hansa, στη Γκόα, προκειμένου να αποδείξει την ικανότητά του να απογειώνεται για πτήση απο κατάστρωμα με εφαλτήριο και όχι καταπέλτες.
Υπενθυμίζουμε ότι, η Ινδία έχει ξεκινήσει το πρόγραμμα MRCBF (Multi Role Carrier Borne Fighters) προκειμένου να αποκτήσει μεταξύ 26 και 57 πολεμικά αεροσκάφη, που μπορούν να λειτουργούν τόσο από αεροπλανοφόρο σε διαμόρφωση STOBAR (με εφαλτήριο) όσο και από CATOBAR (με καταπέλτες ).
Επιπλέον, η διαθεσιμότητα του MiG-29K του δεν ήταν ικανοποιητική (με υψηλό ποσοστό φθοράς), το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό θα ήθελε να έχει νέα αεροσκάφη για την έναρξη λειτουργίας του INS Vikrant, του μελλοντικού του αεροπλάνου τοπικής κατασκευής, προγραμματισμένο να τεθεί σε υπηρεσία το επόμενο καλοκαίρι.
Τον Ιανουάριο, και ενώ ένα Rafale M αναμενόταν στη βάση INS Hansa για δοκιμές που προφανώς πήγε πολύ καλά, αν κρίνουμε από μια φωτογραφία που το δείχνει εν πτήσει, με έναν αντιπλοϊκό πύραυλο Exocet, τέσσερις πυραύλους αέρος-αέρος Mica και δύο κάνιστρα μετά την απογείωση με τη βοήθεια ενός εφαλτηρίου, ο ινδικός Τύπος είχε αναφέρει την πιθανή ενοικίαση τεσσάρων έως πέντε νέων ενσωματωμένων μαχητικών, πριν από την είσοδο στην υπηρεσία INS Vikrant.
Όπως και να έχει, με έναν στόλο μειωμένο κατά 10%, η Naval Aviation θα έχει μόνο ένα πολύ μικρό περιθώριο ελιγμών για να εκτελέσει τις αποστολές της επιχειρησιακής της σύμβασης. Από τα 42 Rafale M που διαθέτει, τα τριάντα έξι χρησιμοποιούνται από τους στολίσκους 11F, 12F και 17F, τρία έχουν ανατεθεί στη μοίρα μετασχηματισμού Rafale Aquitaine, που εδρεύει στο Saint-Dizier, και άλλα 3 βρίσκονται σε εφεδρεία για περιόδους συντήρησης .
Επιπλέον, δεδομένου ότι 24 Rafale B και C έχουν ληφθεί από τον στόλο της ΑΑΕ, για την εκπλήρωση παραγγελιών από την Ελλάδα και την Κροατία, το Rafale Marine θα μπορούσε να τεθεί σε χρήση, έως ότου παραδοθούν νέα αεροσκάφη.
«Η συμβολή της ναυτικής αεροπορίας λαμβάνεται υπόψη από το Γενικό Επιτελείο, που σκέφτεται μαζί με την Αεροπορική και Διαστημική Δύναμη και το Πολεμικό Ναυτικό. Για μένα, δεν υπάρχει κανένα ταμπού. Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, ο στόχος είναι να έχουμε τις πληρέστερες δυνατές δυνατότητες και το έλλειμμα του ενός να καλύπτεται από τη μικρή πρόσθετη χωρητικότητα του άλλου», είχε εξηγήσει ο στρατηγός Thierry Burkhard, αρχηγός του επιτελείου των στρατευμάτων (CEMA), κατά τις κοινοβουλευτικές ακροάσεις το περασμένο φθινόπωρο.