Ανάρτηση στο twitter του πρώην Α/ΓΕΕΔ Στρατηγού ε.α. Μιχαήλ Κωσταράκου έβαλε “φωτιά” στην Άγκυρα, αποκαλύπτοντας μυστικό σχέδιο του ελληνικού επιτελείου, σύμφωνα πάντα με τον ίδιο.
“Δεν ξέρω λεπτομέρειες. Συγχαρητήρια σε κάθε περίπτωση .Είμαι περήφανος και περιμένω να μάθουμε περισσότερα αν περάσει και τους επιχειρησιακούς ελέγχους του. Μπράβο.
Σε τελικές δοκιμές το QA-7H-Μετασκευη Α-7E σε UAV καταστολής/παραπλάνησης Αεράμυνας με ADM-160 MALD”, αναφέρει ο ίδιος για ένα πρόγραμμα που γνωρίζουμε ελάχιστα και μέχρι τώρα ήταν μυστικό σύμφωνα με τα συμφραζόμενα.
Το θέμα το " τσίμπησαν" αμέσως οι νεο-Οθωμανοί που παρακολουθούν τα πάντα στην χώρα μας, στρέφοντας τα μάτια τους πάνω σε ένα ελληνικό αεροσκάφος θρύλος, το οποίο έτρεμαν στην κυριολεξία όσο πετούσε στο Αιγαίο.
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι Τούρκοι αναφέρονται στο αεροσκάφος θρύλος της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Τον Σεπτέμβριο του 2021, ο γνωστός Τούρκος αμυντικός αναλυτής συστημάτων Hakan KILIÇ, ανέφερε:
“Αυτή η φωτογραφία τραβήχτηκε την περασμένη εβδομάδα. Κανονικά τα ελληνικά A-7 είχαν αποσυρθεί πριν από δύο χρόνια. Τουλάχιστον έτσι ξέραμε. Αλλά το επίπεδο του μαχητικού και η βαριά συντήρηση του δείχνει ότι διατηρούνται ως εφεδρικά αεροσκάφη για μεγάλο χρονικό διάστημα για καταστάσεις μάχης”, αναφέρει ο Hakan KILIÇ Τούρκος αμυντικός αναλυτής και ειδικός στην πολεμική αεροπορία και την βαλλιστική άμυνα.
Η Τουρκία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με πιλότους και μαχητικά αεροσκάφη λόγω του εμπάργκο των ΗΠΑ. και ίσως όπως αποδεικνύεται βάσει των λεγομένων του πρώην Έλληνα Α/ΓΕΕΔ να δει πραγματικά τα “φαντάσματα” στο Αιγαίο με ελληνικά μαχητικά A-7 Corsair!
Δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες και δεν θέλουμε να επεκταθούμε στο θέμα που ήρθε στην δημοσιότητα, λανθασμένα κατά την εκτίμηση μας, αφού όπως έχει τονίσει μεγάλος Έλληνας πολιτικός: Υπάρχουν πράγματα που λέγονται και δεν γίνονται και πράγματα που γίνονται και δεν λέγονται”.
Το εν λόγω πρόγραμμα ανήκει στην δεύτερη κατηγορία, και αφορά πιθανόν ( δεν υπάρχουν λεπτομέρειες) μυστικό πρόγραμμα των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων και έτσι θα έπρεπε να είχε μείνει, αν και εφόσον ισχύουν τα αναφερόμενα από τον πρώην Α/ΓΕΕΔ.
Είναι γνωστό ότι το αεροσκάφος Α-7Η παραλήφθηκε από την ελληνική Πολεμική Αεροπορία το 1975. Η αρχική παραγγελία ήταν για 60 μονοθέσια αεροπλάνα, ενώ αργότερα παρελήφθησαν και 5 διθέσια. Αρχικά επιχειρούσαν από τις Αεροπορικές Βάσεις Λάρισας (347 Μοίρα “Περσέας”) και Σούδας (340 Μοίρα “Αλεπού“ και 345 Μοίρα “Λαίλαψ”).
Το 1993 παρελήφθησαν 43 A-7E και19 TA-7C από αποθέματα του Αμερικάνικου Ναυτικού και αντικατέστησαν τα F-104G στις 335 και 336 Μοίρες. Από το 2002 όλα τα ελληνικά Corsair επιχειρούσαν από την Αεροπορική Βάση Αράξου, μέχρι την απόσυρσή τους την 31η Οκτωβρίου 2014.
Γιατί όμως οι Τούρκοι να φοβούνται ένα τέτοιου τύπου αεροσκάφος που έχει αποσυρθεί;
Το A-7 Corsair II είναι αμερικανικής κατασκευής, μονοθέσιο, μονοκινητήριο, μαχητικό αεροσκάφος κρούσης μεγάλης εμβέλειας.
Πέταξε με επιτυχία από τον πόλεμο του Βιετνάμ έως την Λιβύη, την Γρανάδα, τον Παναμά και κυρίως στην επιχείρηση «Καταιγίδα της Ερήμου» το 1991.
Θεωρήθηκε ιδιαίτερα πρωτοποριακό για την εποχή του αεροσκάφος με προηγμένα συστήματα ναυσιπλοϊας και μάχης, ενώ στην δύναμη της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας ήταν το πιο αποτελεσματικό μέσο για την προσβολή επίγειων και θαλάσσιων στόχων. Ίσως για αυτό να φοβούνται οι Τούρκοι ειδικοί, το τονίζουμε αυτό, ένα αεροσκάφος που έχει αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία από το 2014.