Mikoyan MiG-25
Πολεμική αεροπορία
Ενημερώθηκε στις:

To σοβιετικό αναγνωριστικό αεροσκάφος που φόβιζε τους Αμερικανούς

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το Mikoyan-Gurevich MiG-25 (δυτική ονομασία Foxbat) ήταν ένα αεροσκάφος με ταχύτητα μεγαλύτερη των 3 μαχ το οποίο αναπτύχθηκε στην δεκαετία του '60 για την κάλυψη των αναγκών των Σοβιετικών για ένα αναγνωριστικό αεροσκάφος υψηλής ταχύτητας και υψηλών υψομέτρων. Το πρώτο πρωτότυπο έκανε την παρθενική του πτήση το 1964. Το αεροσκάφος αποκαλύφθηκε από τους Σοβιετικούς το 1967. Η εμφάνισή του δημιούργησε αρκετές ανησυχίες στους αμερικανικούς, με αποτέλεσμα να προβούν στην ανάπτυξη του μαχητικού αεροπορικής υπεροχής F-15 στην προσπάθεια τους να αντιμετωπίσουν την απειλή του σοβιετικού. Η παραγωγή του MiG-25P (έκδοση αναχαίτισης) ξεκίνησε το 1971 και ξεκίνησε την υπηρεσία του στην Σοβιετική Πολεμική Αεροπορία το 1972. Το αεροσκάφος παραγόταν ταυτόχρονα σε διαφορετικές εκδόσεις. Συνολικά 1,186 MiG-25 κατασκευάστηκαν μέχρι το 1985, οπότε και σταμάτησε η παραγωγή. Το αεροσκάφος επίσης εξάχθηκε σε κάποιες χώρες. Από την στιγμή της εισαγωγής του, το MiG-25 αποτέλεσε σημαντικό όπλο για την σοβιετική αεροπορία και τις δυνατότητες της όσον αφορά την αεράμυνα. Μετά την Διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης, ένας αριθμός MiG-25 μεταφέρθηκε σε διάδοχα κράτη. Στην δεκαετία του '90, το MiG-25 ακόμα αποτελούσε το βασικό αεροσκάφος των ρωσικών αεροπορικών αμυντικών δυνάμεων, αν και οι μονάδες συνεχώς μειωνόντουσαν. Τα αεροσκάφη εκτέλεσαν αποστολές κατά την διάρκεια του 1999 στην Τσετσενία. Το 2001 η Ρωσία ακόμα επιχειρούσε κάποια περιορισμένα MiG-25PD/PDS αναχαιτιστικά αεροσκάφη. Το 2010 συνολικά 42 MiG-25RB (αναγνωριστική-βομβαρδιστική έκδοση) παρέμειναν σε υπηρεσία. Το MiG-25 αποσύρθηκε οριστικά από την ρωσική αεροπορία, ωστόσο μικροί αριθμοί αεροσκαφών πιθανών να είναι ακόμα λειτουργικά σε κράτη όπως την Αλγερία και την Συρία.

Το αεροσκάφος αναχαίτισης σχεδιάστηκε για να εμπλέκετε με αεροσκάφη που πετούν με μεγάλες ταχύτητες και σε υψηλά υψόμετρα, όπως το Lockheed SR-71 αναγνωριστικό αεροσκάφος. Το MiG-25 είχε εντυπωσιακή απόδοση και επιτύγχανε γρήγορες ταχύτητες, υψόμετρο και ρυθμό ανόδου. Ωστόσο, μειονεκτήματά του ήταν η ευκινησία και η πτήση σε χαμηλές ταχύτητες. 

Το MiG-25PD, το οποίο εισάχθηκε το 1978, αποτέλεσε το απόλυτο Foxbat αεροσκάφος με RP-25 ραντάρ, σύστημα αναζήτησης και ανίχνευσης υπέρυθρων, κινητήρες R-15BD-300 και παροχή τεράστιου ντεπόζιτου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 Το MiG-25RB ήταν ενός διπλού ρόλου αεροσκάφος που αναλάμβανε αναγνωριστικές και βομβαρδιστικέ αποστολές. Το αεροσκάφος μπορούσε να κουβαλήσει 500 κιλά βόμβες και ήταν ικανό να τις ελευθερώνει από υψόμετρο μεγαλύτερο των 20.000 μέτρων, σε υπερηχητικές ταχύτητες. Εκδοχές του MiG-25RB αναπτύχθηκαν με μία ποικιλία συστημάτων για ειδικές αναγνωριστικές αποστολές. Το αναγνωριστικό MiG-25 είχε την δική του εκπαιδευτική έκδοση με δύο θέσεις και την ονομασία MiG-25U. 

Το MiG-25ΒΜ ήταν μία μονοθέσια έκδοση αμυντικής καταστολής που κουβαλούσε τους Kh-31 και Kh-58 πυραύλους. 

Ο διάδοχος του MiG-25 ήταν το MiG-31, το οποίο υιοθετήθηκε το 1982 και αποτελεί έως και σήμερα το βασικό αεροσκάφος των ρωσικών αμυντικών αεροπορικών δυνάμεων. Ωστόσο, το MiG-31 παράχθηκε σε αρκετά μικρότερη ποσότητα. 

 

GALLERY

Mikoyan MiG-25
Mikoyan MiG-25
Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ