Η Γαλλία έχει αναλάβει δοκιμές ενός πρωτότυπου κινητήρα για το Μαχητικό Νέας Γενιάς (NGF) που αναπτύσσει με τη Γερμανία και την Ισπανία, ως μέρος του ευρύτερου Future Combat Air System (FCAS)/Système de Combat Aérien Futur (SCAF).
Στις 10 Ιανουαρίου, η γαλλική υπηρεσία προμηθειών στον τομέα της άμυνας ανέφερε ότι ένας πρωτότυπος κινητήρας, στο πλαίσιο του προγράμματος Turenne, είχε περάσει επιτυχώς μια δοκιμή εδάφους, χρησιμοποιώντας μια μονάδα παραγωγής ενέργειας προσαρμοσμένη από το Snecma M88, το οποίο είναι τώρα εγκατεστημένο στο μαχητικό αεροσκάφος Dassault Rafale.
«Στα τέλη του 2021, η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών (DGA) ολοκλήρωσε μια σημαντική δοκιμή για την ανάπτυξη του επόμενου κινητήρα του μαχητικού αεροσκάφους (NGF) του (FCAS) SCAF. Στο πλαίσιο του προγράμματος αμυντικής τεχνολογίας Turenne υπό την ηγεσία της DGA, ένα πρωτότυπο που προέρχεται από τον κινητήρα του μαχητικού αεροσκάφους Rafale δοκιμάστηκε στον πάγκο δοκιμών», ανέφερε η DGA.
Ο νέος κινητήρας οραματιζόταν ότι θα είχε περισσότερη ώθηση από τα Rafales και τα Eurofighter Typhoons, έτσι ώστε το νέο αεροσκάφος να αντικαταστήσει αποτελεσματικά και τα δύο αυτά μαχητικά αεροσκάφη μακροπρόθεσμα. Υψηλή ώθηση σημαίνει υψηλότερη θερμοκρασία.\
Σύμφωνα με το eurasiantimes, η Safran Aircraft Engines της Γαλλίας, η MTU Aero Engines της Γερμανίας και η ITP Aero της Ισπανίας, κατέληξαν σε μια συνολική συμφωνία για την ανάπτυξη, παραγωγή και υποστήριξη συνδυασμένου κινητήρα για το Next-Generation Fighter (NGF) για την τροφοδοσία του προγράμματος FCAS .
Πόσο διαφορετικός είναι αυτός ο κινητήρας;
Σύμφωνα με πληροφορίες από το eurasiantimes , οι συνθήκες για αυτό το πείραμα χρειάστηκαν πέντε χρόνια για να προετοιμαστούν. Αφού εξεταστούν τα αποτελέσματα της αρχικής δοκιμής, το έργο θα προχωρήσει σε μια δοκιμή «ανθεκτικότητας» που θα διαρκέσει αρκετούς μήνες.
Το New Generation Fighter (NGF), ένα μαχητικό αεροσκάφος έκτης γενιάς που παράγεται από τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία ως μέρος του Future Combat Air System (FCAS), θα απαιτήσει ισχυρότερους κινητήρες από τους προκατόχους του, σύμφωνα με το Γαλλικό Υπουργείο Ενόπλων.
Αυτό το μαχητικό αεροσκάφος νέας γενιάς, θα πρέπει να μπορεί να παράγει ισχυρή υπερηχητική ώθηση και να ταξιδεύει με υψηλή ταχύτητα για μεγάλες περιόδους. Επομένως, ο κινητήρας του θα πρέπει να είναι ευέλικτος. Θα είναι επίσης πιο συμπαγές για να είναι ελαφρύτερος και η ώθησή του, πολύ πιο ισχυρή από αυτή του Rafale, θα επιτρέψει στο νέο μαχητικό (FCAS) να φέρει περισσότερα όπλα.
Όσο μεγαλύτερη είναι η ώθηση, τόσο μεγαλύτερη πρέπει να είναι η θερμοκρασία. Στην είσοδο του στροβίλου, οι θερμοκρασίες μπορεί να ξεπεράσουν τα 2100 Kelvin (1826,85 βαθμοί Κελσίου), που είναι 250 Kelvin (250 βαθμοί Κελσίου) υψηλότερη από τον M88. Τέτοιες συνθήκες είναι πέρα από τις δυνατότητες των σημερινών υλικών, είχε δηλώσει νωρίτερα το γαλλικό υπουργείο στην αρχή του προγράμματος κινητήρα.
Το εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας που προφανώς τροφοδοτεί τον κινητήρα NGF, υιοθετήθηκε από τον κινητήρα M88 που τροφοδοτεί επί του παρόντος το γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος 4,5 γενιάς, το Rafale.
Έτσι, δεδομένου ότι ο νέος κινητήρας έχει προφανώς μεγαλύτερη ώθηση, αναμένεται να ξεπεράσει τα υπάρχοντα γαλλικά μαχητικά που έχουν δει μια έκρηξη δημοτικότητας και εξαγωγών τον τελευταίο καιρό. Στη συνέχεια, ο κινητήρας θα ευθυγραμμιστεί πλήρως με την ανάγκη ενός μαχητικού επόμενης γενιάς, ενός αεροσκάφους έκτης γενιάς, ενδεχομένως ενός stealth αεροσκάφους που αναμένεται να ξεπεράσει όλα τα μαχητικά αεροσκάφη που ανέπτυξε ποτέ η Ευρώπη.
Το μελλοντικό πρόγραμμα εναέριων συστημάτων μάχης
Το Future Combat Air System (FCAS)/Système de Combat Aérien Futur (SCAF), είναι ένα μαχητικό αεροσκάφος stealth έκτης γενιάς που θα αντικαταστήσει τα μαχητικά Dassault Rafale και του Eurofighter Typhoon.
Είναι ένα σύμπλεγμα συστημάτων με δυνατότητα δικτύου που περιλαμβάνει ένα μαχητικό αεροπλάνο νέας γενιάς, ένα drone MALE (μεσαίου ύψους, μεγάλης αντοχής), πυραύλους κρουζ, σμήνη drone και άλλα αεροσκάφη, σύμφωνα με την Airbus.
Το οπλικό σύστημα επόμενης γενιάς (NGWS), το οποίο θα περιλαμβάνει το New Generation Fighter (NGF), τα απομακρυσμένα αεροσκάφη και το Air Combat Cloud, θα χρησιμεύσει ως ο ακρογωνιαίος λίθος για το FCAS.
Η πρωτοβουλία FCAS, είναι ζωτικής σημασίας για τη συντονισμένη στρατιωτική στρατηγική των τριών ευρωπαϊκών χωρών. Η πρόοδός του έχει παρόμοιο αντίκτυπο στη διατήρηση της τεχνολογικής ισοτιμίας και κυριαρχίας με τις μεγάλες παγκόσμιες δυνάμεις και ακόμη και στην υπέρβαση των δυνατοτήτων των πιο προηγμένων μαχητικών αεροσκαφών του κόσμου. Η δοκιμή του κινητήρα είναι ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, παρόλο που παραμένει σε προκαταρκτικό στάδιο.