Η ανάπτυξη νεότερων τεχνολογιών όπως τα αυτόματα συστήματα υπολογιστών και η μοντέρνα πλοήγηση βοήθησε την στρατιωτική βιομηχανία να δημιουργήσει ένα μεγάλο εύρος νέων προγραμμάτων. Τεχνολογικές κατασκευές έχουν επαναφέρει στην ζωή παλαιότερα προγράμματα, όπως τα εκρανοπλάνα, τα οποία αρχικά είχαν ακυρωθεί.
Θα μπορούσε αυτό να συμβεί και με τα θρυλικά ζέπελιν; Θα μπορούσαν τα αερόπλοια να υπηρετήσουν στον στρατό ξανά; Για να δούμε!
Γιατί Τα Στρατιωτικά Ζέπελιν Αποσύρθηκαν Σε Πρώτη Φάση
Τα αερόπλοια αποτελούσαν ένα μεγάλο κομμάτι του κλάδους της αεροπλοΐας τον 20ο αιώνα. Ειδικά στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, πολλοί στρατοί έκαναν εκτεταμένη χρήση τέτοιων αεροσκαφών σε διαφορετικές καταστάσεις. Για παράδειγμα, η Γερμανία χρησιμοποίησε τέτοια αεροσκάφη για αποστολές στρατηγικού βομβαρδισμού κατά την διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.
Πιο συγκεκριμένα, χρησιμοποίησαν ζέπελιν για επιδρομές στην Βρετανία και σε άλλες περιοχές αφού πίστευαν ότι τα αερόπλοια ήταν αρκετά ικανά και αποδοτικά εκείνη την εποχή. Δεδομένου του σχεδιασμού και του μεγέθους του, ήταν αρκετά γρήγορα (136χλμ/ώρα) και μπορούσαν να κουβαλήσουν μία ποικιλία διαφορετικών όπλων. Προσέφεραν επίσης αρκετά μεγάλη εμβέλεια κάτι πολύ σημαντικό για στρατηγικούς βομβαρδισμούς. Επιπλέον, μπορεί να σας ξαφνιάσει, αλλά ήταν αρκετά δύσκολο για τα αεροσκάφη πριν το 1916 να καταρρίψουν τα ζέπελιν. Το τότε έτος όμως, ένας νέος συνδυασμός πυρομαχικών κατασκευάστηκε και σήμαινε το τέλος των -μέχρι τότε 'άτρωτων'- ζέπελιν.
Αν και τα αερόπλοια χρησιμοποιούντουσαν για αρκετά χρόνια μετά το 1916, η καταστροφή του Χίντενμπουργκ το 1937 σηματοδότησε την ιστορία των αεροσκαφών. Στις 6 Μαΐου του 1937, το LZ 129 Χίντενμπουργκ καταστράφηκε εξαιτίας πυρκαγιάς στο New Jersey. 35 άτομα πέθαναν σε αυτήν την τραγωδία. Μετά από αυτό το συμβάν, αρκετοί στρατοί έδειξαν αυξημένο ενδιαφέρουν για άλλους τύπους αεροσκαφών, και τα αερόπλοια τελικά εγκαταλείφθηκαν.
Τα Αερόπλοια Μπορεί Να Επιστρέψουν Τον 21ο Αιώνα
Τα αερόπλοια είχαν αρκετά θέματα στο παρελθόν που σχετίζονταν κυρίως με την ασφάλεια και την απόδοση. Αν και αρχικά ήταν σπουδαία όπλα κατά την διάρκεια των πολέμων, η αντικατάστασή τους ήταν αναπόφευκτη. Αν λάβουμε υπόψη μας τα εξελιγμένα μαχητικά και επιθετικά αεροσκάφη του 21ου αιώνα, είναι σχεδόν απίθανο τα ζέπελιν να υπηρετήσουν με τον ίδιο τρόπο που υπηρέτησαν κάποτε. Για αυτό είναι πιο λογικό τα αερόπλοια να 'αναγεννηθούν' με νέα μορφή.
Αν οι στρατοί καταφέρουν να εξοπλίσουν τα αερόπλοια με μοντέρνες τεχνολογίες και εξελιγμένα συστήματα πλοήγησης, τότε τα αεροσκάφη θα έχουν την ευκαιρία να αποδειχθούν πιθανές επιλογές για στρατιωτικές μεταφορές. Τα ζέπελιν έχουν την δυνατότητα να γίνουν πιο αποδοτικά (σε θέμα καυσίμων) από τα πλοία και επίσης να λειτουργούν με ηλιακή ενέργεια.
Αλλά για να γίνουμε λίγο πιο ρεαλιστικοί, το τεράστιο μέγεθός τους τα κάνει αρκετά ανέφικτα για στρατιωτικά αεροσκάφη. Για αυτό και ο πιο πιθανός ρόλος που μπορεί να αποκτήσουν είναι να λειτουργούν ως μη στρατιωτικά μεταφορικά ζέπελιν. Αρκετές νέες ιδέες έχουν προταθεί, αλλά οι περισσότερες από αυτές βρίσκονται ακόμα υπό ανάπτυξη. Αν λάβουμε υπόψη τις φιλικές προς το περιβάλλον δυνατότητες των αεροσκαφών, μπορεί να τα δούμε στους ουρανούς πολύ νωρίτερα από όσο πιστεύαμε.