Ο ηλεκτρονικός πόλεμος, αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο στις σύγχρονες αεροπορικές επιχειρήσεις των ΗΠΑ, παράδειγμα αυτό που αποκαλύπτεται, για τα ρωσικά Su-34 που επιχειρούν στη Συρία καθώς φαίνεται, οι Αμερικανικές δυνάμεις να δυσκολεύουν την πτήση τους.
Οι Ρώσοι στρατιωτικοί πιλότοι, χρησιμοποιούν εμπορικούς δέκτες GPS κατά τη διάρκεια των μαχητικών τους επιχειρήσεων στη Συρία, σύμφωνα με τον Βίκτορ Άλκσνις.
Πρόσφατες εικόνες, δείχνουν το πιλοτήριο του ρωσικού αεροσκάφους Su-34 Fullback κατά τη διάρκεια αποστολών μάχης, για την υποστήριξη των συριακών ενόπλων δυνάμεων στο βόρειο τμήμα της χώρας. Στην εικόνα, ο Viktor Alksnis εντόπισε έναν εμπορικό δέκτη GPS, που ήταν ασφαλισμένος με έναν απλό σφιγκτήρα στο πιλοτήριο του Su-34.
Ο πολιτικός και βετεράνος της Σοβιετικής Πολεμικής Αεροπορίας Βίκτορ Άλκσνις, επέστησε την προσοχή στις πρόσφατες εικόνες αεροσκαφών μαχητικών-βομβαρδιστικών Su-34 Fullback στη Συρία, γράφοντας στο Facebook, ότι στρατιωτικοί πιλότοι χρησιμοποιούν εμπορικούς δέκτες GPS κατά τη διάρκεια των μαχητικών τους επιχειρήσεων.
Αργότερα οι ειδικοί διαπίστωσαν, ότι η φωτογραφία δείχνει έναν δέκτη GPS κατασκευής ΗΠΑ, που αναπτύχθηκε από την εταιρεία Garmin όπου οι Ρώσοι στρατιωτικοί πιλότοι χρησιμοποίησαν τον δέκτη GPS.
Ο αμερικανικός στρατός, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τον ηλεκτρονικό του εξοπλισμό πολέμου, για να μπλοκάρει ρωσικά στρατιωτικά αεροσκάφη στη Συρία. Μια τέτοια απόφαση, προφανώς, θα μπορούσε να είχε ληφθεί από τον αμερικανικό στρατό κατά τη διάρκεια της αντιτρομοκρατικής εκστρατείας στη Συρία, όταν τα συμφέροντα της Ρωσίας και των Ηνωμένων Πολιτειών, συγκρούονταν συχνά στο ανατολικό τμήμα της αραβικής δημοκρατίας, ενώ η κατάσταση είναι τέτοια που τα ρωσικά μαχητικά αεροσκάφη να δέχονται παρεμβολές.
Οι πιλότοι πρέπει να χρησιμοποιούν επιπλέον αμερικανικό εξοπλισμό και σύστημα GPS, αντί για το εγχώριο σύστημα GLONASS,που είναι εφοδιασμένοι ακόμα και σήμερα.
Προφανώς, ο ρωσικός στρατός χρησιμοποίησε έναν αμερικανικό δέκτη GPS, για να αντιγράψει τα συστήματα πλοήγησης επί του σκάφους, τα οποία φέρονται συχνά να δυσλειτουργούν σε πραγματικές συνθήκες μάχης.
Η Garmin( παραγωγός εταιρεία), λέει ότι με τον δέκτη GPS υψηλής ευαισθησίας, με δυνατότητα WAAS, το eTrex Legend ( σύστημα GPS), εντοπίζει τη θέση γρήγορα και με ακρίβεια και διατηρεί τη θέση του GPS ακόμη και σε βαριά κάλυψη και βαθιά φαράγγια.
Σύμφωνα με τη ρωσική δημοσίευση πληροφοριών Internet "Informing", οι Ρώσοι πιλότοι, πρέπει να πετούν χρησιμοποιώντας το παγκόσμιο σύστημα εντοπισμού θέσης GPS και ακόμη και ξένες συσκευές, για να καθορίσουν την ακριβή θέση των οχημάτων μάχης.
Αυτές οι πληροφορίες, επιβεβαιώνονται από πρόσφατα δημοσιευμένες φωτογραφίες, όπου στο πιλοτήριο των Ρώσων πιλότων, μπορεί κανείς να δει τη χρήση ξένου εξοπλισμού που λειτουργεί με GPS.
Πρέπει να σημειωθεί, ότι η εμφάνιση αυτών των φωτογραφιών και οι πληροφορίες που εκφράστηκαν, προκάλεσαν αρνητική αντίδραση στο Διαδίκτυο.
«Κρίνοντας από αυτήν τη φωτογραφία, το πολυλειτουργικό ρωσικό βομβαρδιστικό Su-4 γενιάς 34 ++, δεν είναι εξοπλισμένο με ενσωματωμένο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, και οι πιλότοι αναγκάζονται να έχουν τουριστικούς πλοηγούς για τις πολεμικές επιχειρήσεις στη Συρία».
«Υπάρχει όμως εμφύλιος πόλεμος στη Συρία, και το Su-34 ,είναι ένα από τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα μαχητικά αεροσκάφη. Γιατί δεν αναβαθμίστηκε και δεν εγκαταστάθηκε στον πλοηγό δορυφορικού πλοηγού πριν σταλεί στη Συρία; Γιατί τότε χρειαζόμαστε, το ευρέως διαφημισμένο ρωσικό σύστημα δορυφορικής πλοήγησης GLONAS; "ανέφερε ο Βίκτορ Άλκσνις
Ωστόσο, προς το παρόν, παραμένει άγνωστο σε τι ακριβώς χρησιμοποιείται το GPS και αν ο αμερικανικός στρατός δημιουργεί πραγματικά προβλήματα, στα ρωσικά στρατιωτικά αεροσκάφη πάνω από τη Συρία.