Πολεμική αεροπορία
Ενημερώθηκε στις:

Γιατί τα F-35 του Ισραήλ δεν μοιάζουν με κανένα άλλο Stealth Fighter στη Γη

H Lockheed επέτρεψε στο Ισραήλ για να τροποποιήσει το τυπικό κοστούμι BAE EW με το δικό του ισραηλινό σύστημα, πιθανώς ένα είδος προσαρτημένου λοβού, το οποίο θα μπορούσε να προσαρμοστεί για να αντισταθμίσει τις περιφερειακές δυνατότητες. Το Ισραήλ εξασφάλισε μια σειρά συμβατικών δικαιωμάτων από την Lockheed-Martin που κάνουν τις παραλλαγές F-35I βελτιστοποιημένες για συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή - και ενδεχομένως την πιο ικανή παραλλαγή F-35 στον κόσμο.

Ενγχώρια επισκευή και συντήρηση

Το πρόγραμμα F-35 Lightning II ανήκει αποκλειστικά στην Lockheed. Δεν επιτρέπονται ουσιαστικά τροποποιήσεις φυσικών συστημάτων ή συστημάτων δεδομένων στο αεροσκάφος. Οποιαδήποτε συντήρηση εκτός της ρουτίνας πρέπει να γίνεται σε εξειδικευμένες εγκαταστάσεις Lockheed για την προστασία του σχεδιασμού του αεροσκάφους από αδιάκριτα μάτια.

Όχι όμως για το Ισραήλ

Η αεροπορική βάση Nevatim του Ισραήλ φιλοξενεί εγκαταστάσεις συντήρησης F-35 που διαθέτουν τα απαραίτητα εργαλεία επισκευής και το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό για τη διεξαγωγή όχι μόνο συντήρησης ρουτίνας, αλλά και επισκευών πέραν της ρουτίνας. Άλλες χώρες εταίροι F-35 υποχρεούνται συμβατικά να κάνουν οποιαδήποτε βαθιά συντήρηση στις εγκαταστάσεις Lockheed. Αν και αυτό είναι πιο επικερδές για τήν Lockheed, θα διατηρούσε επίσης την τεχνογνωσία του F-35 σε ανακεφαλαίωση και θα μπορούσε να βοηθήσει να κρατήσει μυστικό τις τεχνικές λεπτομέρειες για το πρόγραμμα F-35.

Η μοναδική γεωπολιτική κατάσταση του Ισραήλ στη Μέση Ανατολή απαιτεί ταχεία ικανότητα εγχώριας επισκευής. Σε περίπτωση περιφερειακής σύγκρουσης, το Ισραήλ θα μπορούσε να απαιτήσει γρήγορες επιτόπιες επισκευές για να διατηρήσει τον στόλο F-3Ι στον αέρα. Αν και η απαιτούμενη εγκατάσταση εργαλείων κατάρτισης τεχνικών δεν θα συμβεί εν μία νυκτί, το Ισραήλ είναι η μόνη χώρα-εταίρος F-35 με καθεστώς συντήρησης που λειτουργεί εσωτερικά.

Ισραηλινά συστήματα C4

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του F-35 είναι η ικανότητά του να συλλέγει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο στο πεδίο της μάχης και να χρησιμοποιεί αυτές τις πληροφορίες για να ενημερώσει τη γνώση του χώρου μάχης, επίσης γνωστή ως αρχιτεκτονική εντολών, ελέγχου, επικοινωνιών και υπολογιστών (C4), η οποία είναι προηγμένη. Στό Ισραήλ ουσιαστικά έχει επιτραπεί να δημιουργήσει μια «εφαρμογή» που λειτουργεί πάνω από την αρχιτεκτονική πληροφοριών τής Lockheed C4. Αυτή η «εφαρμογή» θα χρησιμοποιεί δεδομένα που συλλέγονται από το F-35 για δίκτυο με τους άλλους «κόμβους» στο δίκτυο συλλογής πληροφοριών τους - Ισραηλινά F-15 και F-16 που λειτουργούν σε συνδυασμό με την ισραηλινή αρχιτεκτονική C4.

Ηλεκτρονικός πόλεμος

Όλα τα F-35 είναι εξοπλισμένα με τη σουίτα AN / ASQ-239 EW της BAE Systems, η οποία προσφέρει "επιθετικές και αμυντικές επιλογές για τον πιλότο και το αεροσκάφος για την αντιμετώπιση των τρεχουσών και των αναδυόμενων απειλών", σχεδιασμένο να "βελτιστοποιεί την επίγνωση της κατάστασης ενώ βοηθά στον εντοπισμό, την παρακολούθηση , ανάλυση και απάντηση σε απειλές. " Ουσιαστικά το σύστημα EW της BAE επιτρέπει στο F-35 να σταματήσει το ραντάρ του εχθρού και να νικήσει τα αντίπαλα αεροσκάφη και τις απειλές των πυραύλων τους. Η Lockheed επέτρεψε στο Ισραήλ να τροποποιήσει το τυπικό κοστούμι BAE EW με το δικό του ισραηλινό σύστημα, πιθανώς ένα είδος προσαρτημένου λοβού, το οποίο θα μπορούσε να προσαρμοστεί για να αντιμετωπίσει τις περιφερειακές δυνατότητες.

Υποστήριξη Ισραηλινών Όπλων

Ένα από τα συστήματα όπλων που χρησιμοποιεί το Ισραήλ με την πλατφόρμα F-35 είναι η οικογένεια των κιτ καθοδήγησης Spice. Το Spice kit είναι ουσιαστικά ένα κιτ καθοδήγησης που μπορεί να εξοπλιστεί σε μια ποικιλία πυρομαχικών για να βελτιώσει την ακρίβειά τους μέσω ηλεκτρο-οπτικών, GPS ή μέσω ενός συστήματος «man-in-the-loop» στο οποίο ένας επί του πλοίου αξιωματικός μπορεί να καθοδηγήσει βόμβες σε έναν στόχο χρησιμοποιώντας τη μύτη της βόμβας και έναν ασφαλή τηλεοπτικό σύνδεσμο για πολύ υψηλή ακρίβεια. 

Συνοπτικές δεξαμενές καυσίμων

 

Συνήθως, τα αεροσκάφη μπορούν να αυξήσουν την εμβέλεια του πλήρους ανεφοδιασμού εν πτήση – δυνατότητα πού έχει το F-35 – με απορριπτόμενες εξωτερικές δεξαμενές, οι οποίες είναι προσαρτημένες σε σταθερά σημεία [φορείς] κάτω από τα φτερά ή την άτρακτο ενός αεροσκάφους, ή με την εγκατάσταση συμβατικών δεξαμενών καυσίμου, που είναι δεξαμενές με περίγραμμα αγκαλιάζοντας την άτρακτο ή στις βάσεις των πτερυγίων ενός αεροπλάνου.

Οι απορριπτόμενες δεξαμενές επηρεάζουν αρνητικά το χαρακτηριστικό μυστικότητας ενός αεροσκάφους επειδή χρησιμοποιούνται για τήν τροφοδοσία του κινητήρα και όχι για να νικήσουν το ραντάρ, αν και μπορούν να απορριφθούν όταν είναι άδειες. Οι συμβατικές δεξαμενές καυσίμου, ωστόσο, μπορούν να είναι πιο «κρυφές» από τις απορριπτόμενες δεξαμενές . Εάν το περίγραμμα τους καλυφθεί, το Ισραήλ θα μπορούσε, θεωρητικά, να εγκαταστήσει δεξαμενές καυσίμων που όχι μόνο αυξάνουν τη εμβέλεια πτήσης του F-35 αλλά επίσης επηρεάζουν οριακά μόνο τα χαρακτηριστικά μυστικότητας του Lightning II.

Μόλις εφαρμοστεί πλήρως, τα F-35I του Ισραήλ θα είναι από τα πιο θανατηφόρα στον κόσμο.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ