Ανανέωση (19.30)
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν συλληφθεί και ανακρίνονται ένας Γερμανός και ένας Γάλλος οι οποίοι δρούσαν για λογαριασμού Αλβανού εργοδότη. Οι δύο ξένοι υπήκοοι φέρονται να έχουν κινηματογραφήσει από αέρος και με ελικόπτερο απόρρητες στρατιωτικές εγκαταστάσεις, που ανήκουν στην 117 Πτέρυγα Μάχης.
Ένα κατασκοπευτικό θρίλερ, με την εμπλοκή ενός Γερμανού και ενός Γάλλου υπηκόου, βρίσκεται σε εξέλιξη από το Σάββατο το απόγευμα, εντείνοντας το κλίμα ανησυχίας που υπάρχει τις τελευταίες ημέρες τόσο στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας όσο και στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης, αναφορικά με την ανάληψη δράσης πρακτόρων που λειτουργούν για λογαριασμό τρίτης χώρας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο ξένοι υπήκοοι φέρονται να έχουν κινηματογραφήσει από αέρος και με ελικόπτερο απόρρητες στρατιωτικές εγκαταστάσεις που ανήκουν στην 117 Πτέρυγα Μάχης στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας.
Παράλληλα, την περιέργεια των Αρχών κίνησε ένα ακόμη στοιχείο, αφού ως μισθωτής του ελικοπτέρου εμφανιζόταν ένας… Αλβανός υπήκοος.
Αμέσως στήθηκε σχετική επιχείρηση των αρμοδίων υπηρεσιών, με αποτέλεσμα, αμέσως μετά την προσγείωσή του ελικοπτέρου στο αεροδρόμιο των Μεγάρων, οι δύο επιβαίνοντες σε αυτό, ένας Γερμανός που ήταν και ο χειριστής του ελικοπτέρου και ένας Γάλλος υπήκοος που επέβαινε σε αυτό, να συλληφθούν με τη διαδικασία του αυτοφώρου.
Με βάση τον σχετικό έλεγχο που ακολούθησε, οι αρμόδιοι διαπίστωσαν την ύπαρξη πάνω σε αυτό αρκετών καταγραφικών συσκευών, όπως κάμερες κτλ.
---------------------------------------------------------------------
Οι Αλβανοί στην υπηρεσία της ΜΙΤ και των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων. Θρίλερ βρίσκεται σε εξέλιξη τα τελευταία 24ωρα που ξεκινά από την αεροπορική βάση των Μεγάρων και φτάνει μέχρι την 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα!
Το περασμένο Σάββατο ελικόπτερο Eurocopter AS350 Écureuil άλλαξε πορεία και βρέθηκε να πετάει πάνω από την 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα καταγράφοντας τα πάντα!
Στο ελικόπτερο βρέθηκαν συστήματα παρακαλούθησης και καταγραφής εικόνας.
Το ελικόπτερο ήταν ενοικιασμένο από αλβανικής καταγωγής μεσάζοντα, είχε καταθέσει σχέδιο πτήσης για να πετάξει πάνω από το Λουτράκι, ωστόσο βρέθηκε πάνω από την 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές ενημέρωσης δια ασυρμάτου ο χειριστής κλήθηκε να εγκαταλείψει την περιοχή και οδηγήθηκε στην αεροπορική βάση των Μεγάρων.
Εκεί συνελήφθησαν ο ίδιος και άγνωστος αριθμός ατόμων.
Κατά πληροφορίες το ελικόπτερο έχει καθηλωθεί σε ένα από τα υπόστεγα της αεροπορικής βάσης ενώ στις έρευνες εμπλέκεται και η ΕΥΠ αναφέρει το onalert.gr.
Το να σχεδίασαν και να εκτέλεσαν Αλβανοί μόνοι τους την επιχείρηση είναι αδύνατον. Πίσω από τα Τίρανα κρύβεται η Αγκυρα και η ΜΙΤ.
Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις πτήσεις μη επανδρωμένων αεροσκαφών στην Θράκη (αν ήταν τουρκικά), δείχνει ότι η Τουρκία έχει ανέβει επίπεδο κλιμάκωσης και προχωρά σε στοχοποίηση των κύριων βάσεων μας προετοιμαζόμενη για γενικευμένη σύρραξη.
Κάτι μας λέει ότι έχουμε ή θα έχουμε ανάλογα περιστατικά και σε άλλες βάσεις μας...
117 Πτέρυγα Μάχης
Αεροσκάφη που υπηρετούν
F-4E P.I. 2000 (AUP)
Ιστορία
To 1955 άρχισαν τα πρώτα έργα υποδομής της Μονάδας, στην περιοχή της Ανδραβίδας.
Τον Ιούνιο του 1960 συγκροτήθηκε το Αεροπορικό Απόσπασμα Κυλλήνης – Ανδραβίδας.
Στις 4 Μαρτίου 1961, κατόπιν υπουργικής απόφασης, αποφασίστηκε η έναρξη λειτουργίας της 117 Σμηναρχίας Μάχης (ΣΜ) με ταυτόχρονη κατάργηση του Αεροπορικού Αποσπάσματος. Η 117ΣΜ υποδέχθηκε την 339Μ, με αεροσκάφη F-84F Thunderstreak, η οποία εντάχθηκε στη Σμηναρχία προερχόμενη από την Αεροπορική Βάση Ελευσίνας.
Στις 15 Μαΐου 1969, κατόπιν απόφασης του Αρχηγού Ενόπλων Δυνάμεων, μετονομάσθηκε σε 117 Πτέρυγα Μάχης και υποδέχτηκε τα νέα μαχητικά F-4E Phantom ΙΙ. Για το σκοπό αυτό ανακατασκευάστηκαν οι παλαιές εγκαταστάσεις και κτίσθηκαν πολλές νέες, προκειμένου να καλύψουν τις απαιτήσεις συντήρησης του νέου αεροσκάφους καθώς και την διαμονή του προσωπικού. Στο διάστημα αυτό η 339Μ είχε μετακινηθεί στην 116 ΠΜ στον Άραξο.
Στις 5 Απριλίου 1974 τα πρώτα αεροσκάφη F-4E προσγειώθηκαν στην 117ΠΜ, ενώ μέχρι το τέλος του έτους ολοκληρώθηκε η παράδοση όλων των αεροσκαφών.
Η 339Μ επέστρεψε στη Μονάδα και παράλληλα εντάχθηκε και η 338Μ που είχε διαλυθεί τον Ιούνιο του 1974 και έτσι συγκροτήθηκαν οι δύο Πολεμικές Μοίρες 338Μ και 339Μ σε ρόλο Δίωξης/Βομβαρδισμού και Αναχαίτισης, αντίστοιχα.
Το Δεκέμβριο του 1976 συγκροτήθηκε το 368 Σμήνος Εφαρμοσμένης Εκπαίδευσης (368 ΣΕΕ) με 4 αεροσκάφη Τ-33, το οποίο διαλύθηκε το Μάρτιο του 1989.
To 1978 ολοκληρώθηκε η κατασκευή του τρίτου διαδρόμου προσγείωσης για κάλυψη επιχειρησιακών απαιτήσεων, ενώ το Νοέμβριο του ιδίου έτους εγκαταστάθηκε και το RADAR καιρού. Το Διοικητήριο μεταφέρθηκε από την Διασπορά στο Αεροδρόμιο και η Μονάδα οργανώθηκε και λειτούργησε με τη μορφή που λειτουργεί και σήμερα.
Μετά την λήξη του Ψυχρού Πολέμου το 1990 οι ΗΠΑ αποφάσισαν να παραχωρήσουν στην Ελλάδα 28 αεροσκάφη της Εθνοφρουράς της Ιντιάνα που έλαβαν την ονομασία «SRA»(Southeastern Regional Agreement).
Στις 3 Αυγούστου 1991 προσγειώθηκαν στην Ανδραβίδα τα πρώτα 9 F-4E SRA και μέχρι τον Νοέμβριο ολοκληρώθηκε η παράδοσή τους. Τα αεροσκάφη τοποθετήθηκαν στην 339Μ και στην 337Μ της 110ΠΜ.
Μετά από 23 χρόνια παρουσίας στο Αιγαίο η Π.Α. αποφάσισε την αναβάθμιση των F-4E και RF-4E που είχαν αγοραστεί.
Στα τέλη του 1997 ξεκίνησε το πρόγραμμα Peace Icarus 2000 που προέβλεπε τόσο την δομική ενίσχυση των Α/Φ όσο και την ποιοτική αναβάθμιση των ηλεκτρονικών τους. Στις 18 Δεκεμβρίου 2002 στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης στην Π.Α. του πρώτου Α/Φ παραγωγής του προγράμματος και έτσι ξεκίνησε η ένταξη των αναβαθμισμένων πλέον Α/Φ στην 117ΠΜ.