Φωτογραφία του πρώτου ελληνικού περιπολικού σκάφους CNV P355GR, που κατασκευάζεται σε ιταλικά ναυπηγεία έρχεται στη δημοσιότητα, καταδεικνύοντας ένα ακόμη σοβαρότατο εξοπλιστικό πρόγραμμα της ΕΛΑΚΤ, με σκοπό να σταματήσουμε τις ροές μεταναστών κυρίως που απειλούν τα νησιά μας.
Πρόκειται για ένα σκάφος μήκους 37 μέτρων που είναι υπό κατασκευή στα ναυπηγεία Vittoria της Ιταλίας. Η χώρα μας έχει παραγγείλει 4 (+2) τέτοια σκάφη από την ιταλική εταιρεία Cantiere Navale Vittoria SpA μετά από μια διεθνή διαδικασία υποβολής προσφορών.
Η ελληνική ηγεσία του λιμενικού οφείλει να λάβει υπόψιν ότι οι Τούρκοι εδώ και μεγάλο διάστημα έχουν μεταμορφώσει το λιμενικό τους ουσιαστικά, σε μια μικρή δύναμη που δρα σε συνθήκες “πολεμικού ναυτικού”.
Σύμφωνα με παλαιότερο άρθρο μας, το τουρκικό λιμενικό σώμα αναβαθμίζεται κατακόρυφα με την τοποθέτηση αυτομάτου οπλικού συστήματος (STAMP), σε δεκαεννέα ήδη υπάρχοντα σκάφη τα οποία μετατρέπονται αυτόματα, σε ταχύπλοα πολεμικά πλοία τα οποία θα έχουν την δυνατότητα «ναυτικών επιχειρήσεων».
Η τουρκική αμυντική εταιρεία ROKETSAN η οποία κατασκευάζει το εν λόγω σύστημα, τοποθέτησε τα συστήματα στα σκάφη αυτά.
Πρόκειται για τηλεχειριζόμενα σταθεροποιημένα βάθρα πολυβόλου (STAMP) 12,7mm της Aselsan. Μια τέτοιου τύπου πλατφόρμα με οπλικό σύστημα, το οποίο θα πραγματοποιεί βολές ακριβείας θα πρέπει να τοποθετήσουμε σε πολλά σκάφη του ελληνικού λιμενικού, αναβαθμίζοντας κατακόρυφα την δυνατότητα των σκαφών αυτών κατά των προκλήσεων του τουρκικού λιμενικού, τις οποίες προπαγανδίζουν μάλιστα όπως παρακάτω:
Ακόμα και με αντιαρματικά συστήματα μπορούμε να εξοπλίσουμε τα τα σκάφη αυτά, όπως κάνουν οι Τούρκοι, που τοποθετούν το αντιαρματικό πυραυλικό σύστημα Mizrak-U UMTAS (Uzun Menzilli Tanksavar Sistemi) στα νέα ταχύπλοα σκάφη κλάσης Κ του λιμενικού τους.
Στο Αιγαίο πέλαγος έχουμε ένα καθημερινό “πόλεμο” με πολλές μορφές, για αυτό οφείλουμε να προετοιμαστούμε ανάλογα όσο γίνεται ταχύτερα.
Όπως γίνεται κατανοητό η αναβάθμιση και η μετατροπή του λιμενικού μας σώματος σε κατ΄ουσία «παρακλάδι» του ελληνικού πολεμικού ναυτικού, αποτελεί τη μόνη λύση για την ελληνική ακτοφυλακή και τα μύρια όσα προβλήματα αντιμετωπίζει αυτή την στιγμή στο Αιγαίο από τα «κύματα» των λαθρομεταναστών.
Κινούμενη σε αυτήν τη «λογική» η ηγεσία της ΕΛΑΚΤ θα μετατρέψει μέρος των σκαφών που διαθέτει σε μάχιμη δύναμη, η οποία δύναται κάτω από αντίξοες συνθήκες να αναλάβει ακόμη και ναυτικές πολεμικές αποστολές μικρής “εμβέλειας”.
Επίσης όπως διαβάσαμε, εκτός της πρότασης Γαλλίας-Ιταλίας, για τη συμμετοχή της Ελλάδος στο πρόγραμμα κατασκευής της ευρωπαϊκής Κορβέτας σε ελληνικά ναυπηγεία, μέσω του προγράμματος PESCO, έχουμε και προγράμματα μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας για διάφορες αποστολές, τα οποία μας λύνουν τα χέρια σε πολλά προβλήματα στα αχανή θαλάσσια σύνορα του Αιγαίου, διότι υπάρχουν σύνορα ότι και να δηλώνουν διάφοροι πολιτικοί και ανεύθυνοι.
Η ίδια επιτροπή άμυνας της ΕΕ τρέχει και τα παρακάτω προγράμματα εγκεκριμένα από το 2018, και για μη επανδρωνόμενα αυτόνομα σκάφη επιφανείας.
- Maritime (semi-) Autonomous Systems for Mine Countermeasures (MAS MCM
- Harbour & Maritime Surveillance and Protection (HARMSPRO)
- Upgrade of Maritime Surveillance
- Cyber Threats and Incident Response Information Sharing Platform
- Cyber Rapid Response Teams and Mutual Assistance in Cyber Security
- Strategic Command and Control (C2) System for CSDP Missions and Operations
- Armoured Infantry Fighting Vehicle / Amphibious Assault Vehicle / Light Armoured Vehicle
- Indirect Fire Support (EuroArtillery)
- EUFOR Crisis Response Operation Core (EUFOR CROC).
Η Ελλάδα, μέσω αυτό του προγράμματος που αφορά την δημιουργία ευρωπαϊκού αμυντικού μηχανισμού, έχει μια τεράστια πραγματικά ευκαιρία αναβάθμισης της δυνατότητας της να κατασκευάσει πολεμικά πλοία (επανδρωμένα και μη) με ευρωπαϊκά κονδύλια.
Πρόκειται για ένα πεδίο δράσης των ελληνικών πανεπιστημίων, στα οποία θα βρεθούν πολλά "φωτισμένα μυαλά" για να βοηθήσουν στην κατασκευή ενός ελληνικής κατασκευής μη επανδρωμένου θαλάσσιου σκάφους για τις ανάγκες του ΠΝ και της ΕΛΑΚΤ.
Δεν πρέπει όμως σε καμία περίπτωση να μείνουμε πίσω, διότι η ιστορία δεν πρόκειται να μας το συγχωρέσει ποτέ.