Οπλικά συστήματα

Aποκάλυψη! Μόνο τα μισά F-35 είναι επιχειρησιακά! - Τι συμβαίνει με τα... σαπάκια;

Όσο κι αν ακούγεται περίεργο, αεροσκάφη με πολλές ώρες πτήσης απαιτούν πολλές ώρες συντήρησης, και φυσικά πολλά χρήματα για ανταλλακτικά και εξοπλισμό υποστήριξης. Κανείς όμως δεν θα περίμενες ότι από την ίδια ασθένεια πάσχουν και τα ολοκαίνουργια F-35A. Δεν μιλάμε για κουρασμένα από τις αποπροσνηώσεις και τις συνεχείς αποστολές ενάντια στο ISIS αεροσκάφη, αλλά για ότι πιο σύγχρονο έχει να δείξει η πολεμική βιομηχανία των ΗΠΑ με ελάχιστες ώρες πτήσης, που πετούν συνήθως πάνω από έρημο!

Όπως αναφέρει το Military.com, από τα 280 επιχειρησιακά F-35 που έχουν αγοραστεί μέχρι σήμερα από αμερικανούς και διεθνείς εταίρους, μόνο το 51% είναι ικανό προς το παρόν για πτήση, δήλωσε στους δημοσιογράφους την Τετάρτη σε συνέδριο στρογγυλής τραπέζης ο Αντιναύαρχος Mat Winter, διευθυντής του F-35 Joint Program Office.

Ο Winter πρόσθεσε ότι τα ποσοστά διαθεσιμότητας είναι χαμηλότερα για τα αεροσκάφη που ανήκουν στις πρώτες παρτίδες. Οι αρχικές παρτίδες παραγωγής 2 έως 4 έχουν ποσοστά διαθεσιμότητας μεταξύ 40 και 50%, ενώ οι πιο πρόσφατες παρτίδες LRIP, 9 και 10, έχουν τα υψηλότερα ποσοστά διαθεσιμότητας από 70 έως 75%.

Ο Αντιναύαρχος δήλωσε επί λέξει «Αν μπορείτε να αγοράσετε κάτι, αλλά πρέπει να το κρατήσετε στο χώρο στάθμευσης επειδή δεν μπορείτε να αντέξετε οικονομικά να το έχετε στην κατοχή σας και να το χειριστείτε, τότε πραγματικά δεν σας κάνει  καλό» («If you can afford to buy something, but you have to keep it in the parking lot because you can’t afford to own and operate it, then it really doesn’t do you much good,»). Αν ήταν Έλληνας θα μπορούσε να πει και κάτι για «μεταξωτά βρακιά»…

Μέρος του προβλήματος είναι το περίφημο ALIS. Το λογισμικό, το οποίο, μεταξύ άλλων, έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στο αεροσκάφος να διαγνώσει αυτομάτως τα ελαττωματικά ή ελαττωματικά εξαρτήματα, δημιουργεί μερικές φορές λανθασμένες ενδείξεις, λέγοντας ότι οι συντηρητές πως ένα βασικό εξάρτημα έχει πρόβλημα.

Οι Αμερικανοί ελπίζουν ότι η επόμενη έκδοση του ALIS, η έκδοση 3.0, εξαλείφει πολλά από αυτά τα λαναθασμένα μηνύματα. Ο Winter τόνισε πως «η διατήρηση αυτού του στόλου απαιτεί τα κατάλληλα ανταλλακτικά, εκπαιδευμένο προσωπικό συντήρησης και τα συστήματα και τα εργαλεία για να είναι σε θέση να κάνουν αυτή τη συντήρηση…ομοίως, χρειαζόμαστε μια ισχυρή αλυσίδα εφοδιασμού και μια μονάδα συντήρησης (στις πολεμικές Μοίρες) που να μπορεί να κάνει επισκευές …»

 

Το F-35 JPO προσπαθεί να αυξήσει τον όγκο  παραγωγής ανταλλακτικών, έτσι ώστε τα αεροσκάφη να έχουν ό,τι ανταλλακτικά χρειάζονται στην αλυσίδα εφοδιασμού για να επιστρέψουν έτοιμα και ικανά προς πτήση το συντομότερο δυνατό.

Τα Οικονομικά Έτη (Fiscal) 2018 και  2019 βρίσκοται σε εξέλιξη αναβάθμισης (περιορισμένου )για την πρώτη παρτίδα περίπου 100 αεροσκαφών  (LRIP 2 έως 8) με τροποποιήσεις υλικού για την αύξηση της αξιοπιστίας και ενημερώσεις λογισμικού (λογισμικό 3F). Αυτές οι αναβαθμίσεις αναμένεται να αυξήσουν τα ποσοστά διαθεσιμότητας και να μειώσουν τις απαιτήσεις συντήρησης.

Το F-35 κοστίζει αυτή την στιγμή περίπου 100 εκ. δολλάρια (fly-away cost), αλλά η τιμή αυτή πέφτει αργά και σταθερά. Ο Winter όμως τόνισε πως πρέπει να βελτιωθούν οι διαδικασίες, καθώς αν σήμερα υπάρχουν προβλήματα με 280 αεροσκάφη, το 2021 θα υπάρχουν 800 αεροσκάφη σε υπηρεσία, με πολλαπλάσιες ανάγκες ανταλλακτικών!.

ptisidiastima.com

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ