Μεγάλα σχέδια για την χώρα μας στην περιοχή της Θράκης. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι η Ελλάδα συμμετέχει ενεργά σε όλες τις προσπάθειες για την ενίσχυση της συνδεσιμότητας στην ΕΕ και πέραν αυτής, επικεντρώνοντας στη σημασία του νέου Ευρωπαϊκού Διαδρόμου Μεταφορών, Βαλτική Θάλασσα – Μαύρη Θάλασσα – Αιγαίο Πέλαγος.
Βασικά λιμάνια, από την πλευρά μας, θα είναι αυτά της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης.
Ο προγραμματισμένος διάδρομος Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Βάρνα, με την επέκτασή του στην Κωνστάντζα και τα σύνορα της Μολδαβίας, όπως συζητήθηκε στην πρόσφατη τριμερή συνάντηση Ελλάδας – Βουλγαρίας – Ρουμανίας, θα παίξει ενεργό ρόλο για τη χώρα μας στις μεταφορικές ροές που αναδιαμορφώνονται στην Ευρώπη, τόσο με τις γειτονικές χώρες των Βαλκανίων, αλλά και με τη δυνατότητα πρόσβασης σε νέες αγορές της Βαλτικής και της Βόρειας Θάλασσας.
Μέσω των λιμανιών μας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, προσφέρουμε μια ασφαλή, ανταγωνιστική και εναλλακτική διέλευση ανθρώπων και εμπορευμάτων.
Τι δήλωσε η βουλγαρική πλευρά για τα έργα αυτά
Ο Βούλγαρος αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Γκροζντάν Καραντιόφ μίλησε χθες με τον Έλληνα Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα κατά την 8η Σύνοδο Κορυφής της Θεσσαλονίκης, και συμφώνησαν ότι η Βουλγαρία και η Ελλάδα θα προτείνουν ένα κοινό πρόγραμμα για την ανάπτυξη του νότιου τμήματος του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Βαλτική Θάλασσα - Μαύρη Θάλασσα - Αιγαίο.
Μαζί θα ζητήσουν υποστήριξη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και στρατηγικούς επενδυτές για να επιταχύνουν την ανάπτυξη του βασικού διαδρόμου μεταφορών.
Ο Καραντιόφ , ο οποίος μίλησε σε πάνελ συζήτησης με τίτλο «Οι διάδρομοι μεταφορών της ΕΕ και η υποδομή μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», είπε ότι η οικοδόμηση της συνδεσιμότητας των μεταφορών είναι ένα έργο που απαιτεί τεράστιες επενδύσεις που δεν είναι προσιτές για τους εθνικούς προϋπολογισμούς.
Ο ίδιος πρόσθεσε: «Η σημασία της εξασφάλισης επαρκούς συγχρηματοδότησης από την ΕΕ για τα έργα μας στον τομέα των μεταφορών πρέπει να τονιστεί στο επόμενο πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο».
Ήταν κατηγορηματικός ότι η ιδιωτική συμμετοχή στον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη στρατηγικών υποδομών είναι απαραίτητη.
Ο αντιπρόεδρος της βουλγαρικής κυβέρνησης είπε ότι η ανακαίνιση των σιδηροδρομικών γραμμών που συνδέουν τη Φιλιππούπολη και το Μπουργκάς, το Καρνομπάτ και το Σίντελ, καθώς και τη Ρούσε και τη Βάρνα βρίσκεται σε εξέλιξη.
Ανέφερε ότι η Βουλγαρία αναπτύσσει τα λιμάνια του Μπουργκάς και της Βάρνας και επαίνεσε το λιμάνι της Βάρνας για την παροχή μερικών από τις συντομότερες και φθηνότερες διαδρομές μεταφοράς μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
Ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι προτεραιότητα της Ελλάδας είναι η κατασκευή των ευρωπαϊκών μεταφορικών διαδρόμων Βαλτική Θάλασσα - Μαύρη Θάλασσα - Αιγαίο Πέλαγος και Δυτικά Βαλκάνια - Ανατολική Μεσόγειος.
Επεσήμανε ότι η κατασκευή αυτών των δρομολογίων θα βελτιώσει την περιφερειακή συνδεσιμότητα και την οικονομική ανάπτυξη των δύο χωρών.
Το αναθεωρημένο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), με τους νέους ευρωπαϊκούς διαδρόμους μεταφορών και τις επεκτάσεις τους σε τρίτες χώρες, είναι – για πρώτη φορά – ευθυγραμμισμένο με τους σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, καλύπτοντας τη ζήτηση για τις μεταφορές.
Ο προτεινόμενος νέος Ευρωπαϊκός Διάδρομος Μεταφορών Βαλτική Θάλασσα – Μαύρη Θάλασσα – Αιγαίο Πέλαγος, ο λεγόμενος διάδρομος BBA, διευκολύνει το σχέδιο και την ιδέα που διέπει την Πρωτοβουλία 3Seas, αναβαθμίζοντας καίρια την ελληνική επικράτεια.