Σε νέα φάση εισέρχονται οι γεωφυσικές έρευνες για τον εντοπισμό πιθανών κοιτασμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου στα Ιωάννινα και την Θεσπρωτία, έπειτα από την ολοκλήρωση των δύο πρώτων γραμμών και τις αναγκαστικές διακοπές λόγω των καιρικών συνθηκών.
Ήδη, σε αρκετές περιοχές έχουν ενεργοποιηθεί το ΤΕΝΞ (Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς), προκειμένου να εντοπισθούν, εξουδετερωθούν και απομακρυνθούν από το πεδίο των ερευνών τυχόν βλήματα, νάρκες κλπ από αυτά που άφθονα φιλοξενεί η ηπειρώτικη γη από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο αλλά και την περίοδο 1946-49.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΤΕΝΞ έχει χαρακτηρίσει ως «ύποπτες» περιοχές μήκους 150 χιλιομέτρων από το σύνολο των 400 χιλιομέτρων στις οποίες διεξάγεται η έρευνα. Ήδη μέχρι τώρα, τα ΤΕΝΞ έχουν εντοπίσει και αφαιρέσει από τις περιοχές αυτές περίπου 10 μη εκραγέντα υλικά πολέμου.
Οι έρευνες στις δύο πρώτες γραμμές (περίπου 80 χιλιόμετρα από τα περίπου 400 συνολικά) παρουσίασαν αρκετές καθυστερήσεις για τεχνικούς, κυρίως, λόγους, ωστόσο ολοκληρώθηκαν χωρίς ζητήματα για το περιβάλλον και την πανίδα και χωρίς όχληση για τους κατοίκους των περιοχών από τις οποίες διήλθαν.
Πλέον, εκτιμάται πως η γνώση της περιοχής είναι πολύ καλύτερη για τα συνεργεία που δραστηριοποιούνται υπό την κοινοπραξία Repsol – Energean, οπότε θεωρείται ως ρεαλιστικός ο στόχος της ολοκλήρωσης έως το τέλος του καλοκαιριού.
Αυτήν την περίοδο της προετοιμασίας για τη νέα φάση των ερευνών, απασχολούνται καθημερινά περί τους 40 εργαζόμενους, ενώ στη διάρκεια εκτέλεσης της έρευνας στις δύο πρώτες γραμμές, οι εργαζόμενοι προσέγγισαν ακόμη και τους 300 κάποιες ημέρες, εκ των οποίων πάνω από 150 ήταν ντόπιοι.
Πέραν, πάντως, της άμεσης απασχόλησης, οι έρευνες τονώνουν αρκετές πτυχές της οικονομικής δραστηριότητας στους νομούς Ιωαννίνων – Θεσπρωτίας. Για παράδειγμα, στις δύο νομούς οι διανυκτερεύσεις του εξειδικευμένου προσωπικού ξεπερνούν τις 100, ενώ έχουν ενοικιασθεί πάνω από δέκα σπίτια για τις ανάγκες των ερευνών.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι για τη διέλευση από τις ιδιοκτησίες έχει υπολογιστεί ότι έχει καταβληθεί ή θα καταβληθεί τέλος σε πάνω από 1.500 ιδιοκτήτες, ενώ προβλέπονται και αποζημιώσεις σε περίπτωση κάποιας ζημιάς.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του εφοδιασμού σε καύσιμα, καθώς τα οχήματα της κοινοπραξίας διανύουν αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα καθημερινά, ενώ στην κατανάλωση καυσίμων πρέπει να συνυπολογιστούν και οι ανάγκες για τις σχεδόν καθημερινές πτήσεις δύο ελικοπτέρων.
Παράλληλα, μία σειρά από δραστηριότητες, όπως οι προμήθειες νερού και τροφίμων, διάφορα αναλώσιμα (γραφική ύλη, υπολογιστές, υποστήριξη λειτουργίας υπολογιστών), καθώς και οι υπηρεσίες και οι εξοπλισμοί φύλαξης και ασφάλειας (φόρμες, παπούτσια, διάφορα μηχανήματα κ.α.) είναι τομείς που κέρδισαν από την πρώτη ερευνητική φάση στην Ήπειρο, καθώς η κοινοπραξία χρησιμοποιεί ντόπιους προμηθευτές