Ελληνοτουρκικά

"Σκαλοπάτι" τεχνογνωσίας το Ακουγιού για τους Τούρκους-Σχεδιάζουν κατασκευή πυρηνικού υποβρυχίου-Στόχος η ναυτική κυριαρχία σε Αιγαίο-ΝΑ Μεσόγειο

Μια σημαντική αποκάλυψη έκανε ο  Τούρκος Αντιπλοίαρχος Deniz Aytan σε άρθρο του στο περιοδικό Naval Forces Magazine σχετικά με το γαλλικό υποβρύχιο πυρηνικής πρόωσης κλάσης Barrucuda (SSN), αφού αναφέρθηκε στον μεσοπρόθεσμο στόχο της χώρας του για κατασκευή  "Εθνικού πυρηνικού υποβρυχίου".

Τουρκικό ΜΜΕ αναφέθηκε μεταξύ άλλων στα παραπάνω, επισημαίνοντας, ότι η άπειρη ωστική ισχύς που παρέχεται από την πυρηνική ενέργεια και τους πύραυλους κρουζ μεγάλου βεληνεκούς έχουν καταστήσει τα υποβρύχια το πιο αποτελεσματικό στρατηγικό όπλο των τελευταίων εβδομήντα ετών και σημαντικό παράγοντα που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στον καθορισμό των πολιτικών ασφαλείας.

Σήμερα, υπάρχουν έξι χώρες (ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ινδία και Γαλλία) που διαθέτουν πυρηνικά υποβρύχια. 

"Σκαλοπάτι" το Ακουγιού για την κατασκευή  πυρηνικού υποβρυχίου από τους Τούρκους 

Η Τουρκία θα πάρει τη θέση της μεταξύ των χωρών που χρησιμοποιούν πυρηνική ενέργεια με την πρόσφατη θέση σε λειτουργία του πυρηνικού σταθμού Akkuyu. Προβλέπεται ότι η γνώση και η εμπειρία σχετικά με την πυρηνική ενέργεια θα αυξηθούν σε όλους τους πολιτικούς και στρατιωτικούς τομείς σε σύντομο χρονικό διάστημα και ότι η εν λόγω ενέργεια θα ενσωματωθεί σε νέους τομείς  .

Επιπλέον, η χρήση της πυρηνικής τεχνολογίας στη χώρα μας σημαίνει μεσοπρόθεσμα,  καμπή για το πυρηνοκίνητο  Εθνικό υποβρύχιο.

Είναι αναπόφευκτο ότι η μετάβαση σε πυρηνικά υποβρύχια θα προκαλέσει κρίσιμες εξελίξεις για το τουρκικό ναυτικό.

Τα υποβρύχιά μας θα είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά όπλα στον κόσμο, ειδικά με την εθνική βαριά τορπίλη AKYA και την υποβρύχια δυνατότητα εκτόξευσης πυραύλων ATMACA G/M  και  GEZGİN.

Στη διαδικασία μετάβασης στην πυρηνική ενέργεια, θεωρείται ότι υπάρχουν διάφορα θέματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη για τις Ναυτικές μας Δυνάμεις, δεδομένου ότι οι γνώσεις και η εμπειρία μας στον τομέα είναι περιορισμένη, εκτός από τη λειτουργία και τη συντήρηση του πυρηνικού αντιδραστήρα, που είναι ένα εξαιρετικά τεχνικό ζήτημα.

Πρώτα απ 'όλα, είναι σημαντικό να προωθήσουμε έργα που να είναι συμβατά με την αντίληψή μας για τη χρήση του υποβρυχίου και να ξεκινήσουμε προκαταρκτικές προετοιμασίες για την εκπαίδευση του προσωπικού των υποβρυχίων.

Σημειωτέον με τρέχουσες τιμές έχοντας ως παράδειγμα τα Γαλλικά πυρηνικά υποβρύχια, το κόσοτος κατασκευής ενός τέτοιου υποβρυχίου είναι 1,7 δισ. ευρώ περίπου.
 

Η σημασία των πυρηνοκίνητων υποβρυχίων για το Γαλλικό Ναυτικό

Με την εισαγωγή πυρηνοκίνητων υποβρυχίων κλάσης BARRACUDA στο απόθεμα, το Γαλλικό ναυτικό απέκτησε νέες δυνατότητες, ειδικά πυραύλους κρουζ μεγάλης εμβέλειας , νέο τύπο πυρηνικού αντιδραστήρα, οπτικούς αιωρούμενους ιστούς, νέας τεχνολογίας αισθητήρες και συστήματα σόναρ και αυξημένες δυνατότητες υποστήριξης επιχειρήσεων Ειδικών Δυνάμεων.

Σχεδιάζεται να ενσωματωθούν νέας γενιάς μη επανδρωμένα υποβρύχια οχήματα τεχνολογίας D-19 σε υποβρύχια στο εγγύς μέλλον, αυξάνοντας έτσι την αποτελεσματικότητα του υποβρυχίου σε άλλους τύπους επιχειρήσεων.

Φαίνεται ότι η πολιτική εκπαίδευσης προσωπικού, η οποία εφαρμόστηκε πριν από την είσοδο των υποβρυχίων στην απογραφή, είναι μια κρίσιμη κίνηση για την αποτελεσματική χρήση των υποβρυχίων. Η εκπαίδευση προσομοιωτών για το προσωπικό που θα εργαστεί στα νέα υποβρύχια ξεκίνησε πριν από 6-7 χρόνια και η ανάγκη για εκπαιδευμένο προσωπικό καλύφθηκε εκ των προτέρων. Έτσι, έχει αξιολογηθεί ότι το εκπαιδευμένο σε γνώσεις και εμπειρία προσωπικό παίζει ενεργό ρόλο στην ανάπτυξη νέων τακτικών με βάση τις νέες δεξιότητες που αποκτήθηκαν και μπορεί να συμβάλει άμεσα στην αύξηση της επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας των υποβρυχίων.

Οι Τούρκοι επιχειρούν να αποκτήσουν  υποθαλάσσια κυριαρχία στο Αιγαίο

Ο τομέας του υποβρύχιου πολέμου στο Αιγαίο είναι μεγάλης σημασίας για την τελική έκβαση ναυτικών επιχειρήσεων στο Αιγαίο και καθοριστικός για την άμυνα των νησιών μας,για τον λόγο αυτό η Ελλάδα έχει εξασφαλίσει μέχρι στιγμής την κυριαρχία της στον εν λόγω τομέα  κυρίως χάρη στα υπερσύγχρονα  υποβρύχια κλάσης 214 που διαθέτει, ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, ΠΙΠΙΝΟΣ, ΜΑΤΡΩΖΟΣ, ΚΑΤΣΩΝΗΣ.

Η Τουρκία σε αντιστάθμισμα προχώρησε στην εκπόνηση κατασκευής υποβρυχίων της ,σύμφωνα με το οποίο θα τίθενται σε λειτουργία κάθε χρόνο ένα από τα συνολικά  6 υποβρύχια κλάσης Reis που  θα παραδοδθούν στο τουρκικό ναυτικό έως το 2027.

Επίσης οι Τούρκοι ανέπτυξαν το mini υποβρύχιο ST M 500 που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ειδικές δυνάμεις και μπορεί να μεταφέρει έως και 6 άτομα, για διεξαγωγή επιχειρήσεων στο Αιγαίο, ενώ ενέταξαν το UAV Aksuhgur στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο, αναβαθμίζοντας την απειλή κατά των υποβρυχίων μας σε Αιγαίο-Αν. Μεσόγειο.

Τώρα η τουρκική αμυντική εταιρεία ASELSΑN προβαίνει στην κατασκευή ενός "κυνηγού υποθαλάσσιων απειλών" όπως ονομάζει , ένα νέο μη επανδρωμένο υποβρύχιο αυτόνομο ρομποτικό όχημα σε σχήμα και μέγεθος τορπίλης, προκειμένου να αμφισβητήσει την υποθαλάσσια κυριαρχία  στο Αιγαίο;

Η ASELSAN εργάζεται επίσης σε πλατφόρμες που θα χρησιμοποιηθούν ευρέως στο πεδίο της μάχης του μέλλοντος, οι οποίες μπορούν να ελέγχονται εξ αποστάσεως και που έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν αποφάσεις και να τις  εφαρμόζουν μόνες τους.

ΗΗ εν λόγω τουρκική εταιρεία  η οποία έχει αποκτήσει σημαντική εμπειρία με λύσεις όπως υποβρύχια ακουστικά και σόναρ, συστήματα αντιμέτρων τορπιλών και τορπιλών, δημιουργεί λύσεις που συνδυάζουν αυτές τις δυνατότητες με υποβρύχια μη επανδρωμένα συστήματα.

Τέλος η Τουρκία δοκίμασε με επιτυχία την Εθνική τορπίλη  AKYA και την Εθνική νάρκη MALAMAN, ενώ είναι γνωστό  ότι η σύμβαση του έργου Meltem-III, καλύπτει την προμήθεια συνολικά 6 αεροσκάφη ATR-72/600 και την τροποποίησή τους σε διαμόρφωση ASW και ASUW για το τουρκικό ναυτικό.

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ