Είναι πολύ βαθιά και κυρίως πολυεπίπεδη η συνεργασία Τουρκίας και Ουκρανίας, και έχουμε πολλά να δούμε το 2024, αφού εκκρεμούν μερικά άκρως απόρρητα προγράμματα, με τα οποία οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, θα βρεθούν προ εκπλήξεως το 2024.
Οι Ουκρανοί προμηθεύονται από τους Τούρκους drone, κορβέτες ενώ η Ελλάδα τους στηρίζει σθεναρά, χωρίς κανένα αντάλλαγμα...κανένα, ούτε ένα πρόγραμμα αμυντικής συνεργασίας, αφού είναι σίγουρο ότι οι Τούρκοι έχουν θέσει τους όρους τους στο Κίεβο, ειδικά για την Ελλάδα.
Από την άλλη πλευρά, τουρκικά UCAV είναι εξοπλισμένα με τον ουκρανικό στροβιλοκινητήρα AI-450S που κατασκευαζόταν από την Motor Sich.
O Γενικός Διευθυντής της Ukrspecexport, Vadym Nozdria, παραδέχτηκε ότι η Τουρκία έχει προμηθευτεί τα αντιαεροπορικά σύστηματα S-125 “Pechora” από την Ουκρανία.
Η Τουρκία είχε υπογράψει συμβόλαιο από το 2020 με την ουκρανική εταιρεία κινητήρων Icvhenko-Progress για την παράδοση κινητήρων AI-35, που αναμένεται να χρησιμοποιηθούν στον νέο πύραυλο Κρουζ Gezgin".
Για το θέμα αυτό τηρείται άκρα μυστικότητα, και είναι σίγουρο ότι θα βρεθούμε προ εκπλήξεων με τον νέο τουρκικό πύραυλο Κρουζ.
Το όλο πρόγραμμα παρακολουθεί και η Μόσχα, η οποία δεν επιθυμεί την πυραυλική αναβάθμιση των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, λόγω των συμφερόντων της στην Μαύρη Θάλασσα.
Τούρκοι και Ουκρανοί κινούνται αθέατοι στο “ σκοτάδι” για το θέμα αυτό ετοιμάζοντας το πύραυλο Κρουζ Gezgin
Οι πρώτες εκδόσεις του τουρκικού πυραύλου αναμένεται να φτάσουν σε εμβέλεια στα 1400 km με την πάροδο του χρόνου.
Ο πύραυλος αναμένεται να έχει βάρος 1500 κιλά, μήκος 6,5 μέτρα και άνοιγμα φτερών 2,6 μέτρα.
Το σύστημα πλοηγήσεως θα είναι αντίστοιχο του πυραύλου UGM/RGM/BGM-109 Tomahawk και θα έχει παρόμοια χαρακτηριστικά.
Ο τουρκικός πύραυλος θα έχει κυλινδρική δομή Θα χρησιμοποιεί ορισμένες από τις τεχνολογίες που βρίσκονται στον πύραυλο SOM Cruise, αλλά θα έχει μεγαλύτερο και βαρύτερο σώμα από το SOM.
Θα τροφοδοτείται από ουκρανικό κινητήρα Turbojet και θα μπορεί να εκτοξευτεί από υποβρύχιες πλατφόρμες, συστήματα επιφανείας και χερσαίες πλατφόρμες .
Ο νέος τουρκικός πύραυλος θα μπορεί να καλύψει μεγάλες αποστάσεις χρησιμοποιώντας τον δικό του κινητήρα στη διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις προσθέτουν νέο UAV στις ικανότητες αναγνώρισης
Το BAHA είναι ένα drone που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες εργασίες όπως η παρακολούθηση, η ανίχνευση, η προστασία περιοχής, συλλογή πληροφοριών και ηλεκτρονικό πόλεμο.
Το BAHA διαθέτει δυνατότητα για μέγιστη διάρκεια πτήσης έξι ωρών με τον βενζινοκινητήρα (δύο ώρες με ηλεκτροκινητήρα) και καλύπτει αυτονομία έως και 80 χιλιομέτρων
Τι προσπαθεί μανιωδώς να αλλάξει στο Αιγαίο η Άγκυρα
Οι Τούρκοι επιχειρούν να δημιουργήσουν με τους βαλλιστικούς πυραύλους και πυραύλους Κρουζ στο Αιγαίο, συνθήκες άρνηση περιοχής (area denial) σε τμήματα του Αιγαίου ή ακόμη και άρνηση πρόσβασης (anti-access ) σε μεγάλο τμήμα του Αρχιπελάγους, για το Πολεμικό Ναυτικό μας.
Ως άρνηση πρόσβασης ή anti-access ορίζονται « οι δυνατότητες, συνήθως μακράς εμβέλειας, σχεδιασμένες να εμποδίσουν μια αντίθετη δύναμη να εισέλθει σε μια θαλάσσια περιοχή επιχειρήσεων».
Ως άρνηση περιοχής ή area denial ορίζονται « οι δυνατότητες, συνήθως μικρότερης εμβέλειας, σχεδιασμένες όχι να εμποδίσουν μια δύναμη να εισέλθει, αλλά να περιορίσουν την ελευθερία δράσεως εντός της θαλάσσιας περιοχής επιχειρήσεων».
Σε γενικές γραμμές οι πιο σημαντικές δυνατότητες Anti Access περιλαμβάνουν δυνατότητα εξαπόλυσης βλημάτων όλων των εμβελειών από πλοία επιφανείας, Υ/Β, αεροσκάφη και επάκτιες συστοιχίες.
Μεγάλης εμβέλειας συστήματα ISR (Intelligence, Surveillance & Reconnaissance) κατάλληλα αντίμετρα εναντίον δορυφόρων, δυνατότητα κυβερνοπολέμου και εκτεταμένου ηλεκτρονικού πολέμου και ομάδες ειδικών αποστολών για καταστροφή των ναυτικών και αεροπορικών βάσεων της εχθρικής δύναμης.
Η δυνατότητα Area Denial περιλαμβάνει εκτεταμένο δίκτυο αεράμυνας περιοχής και θεάτρου επιχειρήσεων, μικρής και μεσαίας εμβέλειας πυραύλους εναντίον πλοίων, συμβατικά Υ/Β, όπλα ακριβείας, δυνατότητα χημικού και βιολογικού πολέμου, ναρκοθέτηση, μικρά σκάφη υψηλών ταχυτήτων και εκτεταμένη χρήση UAV.
Την ίδια ακριβώς περίοδο, η Ελλάδα “εκσυγχρονίζει” οχήματα 40-50 ετών, ακύρωσε την αγορά 4η Φρεγάτας, “έσπρωξε” για τα επόμενα χρόνια την κατασκευή Κορβετών, δεν ξεκινά κανένα πρόγραμμα για κατασκευή πυραύλου Κρουζ παρά τα υπάρχοντα σχέδια πριν πολλά χρόνια για τον πύραυλο ΜΑΚΕΔΩΝ, και γενικά αναστέλλει αμυντικά προγράμματα, τα οποία θα τα βρούμε μπροστά μας τα επόμενα χρόνια, ελπίζοντας μόνο να μην είναι αργά.