Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Οι Τούρκοι σχεδιάζουν χρήση του UAV ANKA-3 ως αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού-Τι αλλάζει στο Αιγαίο και πως πρέπει να αντιμετωπιστεί από την Ελλάδα

Είναι γνωστό ότι οι Τούρκοι προωθούν με βάση τα UAV τους νέες τακτικές μεθόδους χρησιμοποίησής τους, όπως επισημάναμε σε πρόσφατο άρθρο μας , πετώντας σε σμήνος έξι(6)  drone kamikazi διασυνδεδεμένα μεταξύ τους, ενώ παράλληλα επιχειρούν να διευρύνουν τη "γκάμα" των αποστολών που δύναται να τους ανατεθούν.

Με βάση τα παραπάνω, αποκτά ιδιαίτερη σημασία για τη χώρα μας άρθρο  τουρκικού ΜΜΕ, σύμφωνα με το οποίο οι Τούρκοι επιχειρούν να χρησιμοποιοήσουν τo UAV  ANKA-3  ως ιπτάμενο τάνκερ ανεφοδιασμού για τα μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας τους, στο οποίο επισημαίνονται τα εξής:

"Το μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος ANKA-3 θα μπορεί να χρησιμεύει ως UAV Tanker. Με αυτόν τον τρόπο, τα πολεμικά αεροσκάφη μπορούν να ανεφοδιαστούν με καύσιμα πέρα από τη γραμμή του μετώπου.

Σύμφωνα με τα νέα του Sertaç Aksan από το TRT NEWS, το μη επανδρωμένο αεροσκάφος μάχης ANKA-3, που αναπτύχθηκε από την TAI, θα μπορεί να εκτελεί διαφορετικές αποστολές.

Ένα άλλο έργο του ANKA-3, σχεδιασμένο ως αεροσκάφος βαθιάς επίθεσης, θα είναι ως αεροσκάφος τάνκερ.

«Η Τουρκία, η οποία έχει έρθει στο προσκήνιο τόσο με τις μη επανδρωμένες εναέριες πλατφόρμες που έχει δημιουργήσει όσο και με τις διαφορετικές στρατηγικές που έχει αναπτύξει για αυτά τα οχήματα, εργάζεται με όλη της τη δύναμη για να επαυξήσει τις δυνατότητές της ακόμη περισσότερο.

Το ANKA-3, ένα από τα πολυτιμότερα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα που έχει κατασκευάσει η χώρα μας μέχρι σήμερα, είναι μια πλατφόρμα που μπορεί να αναλάβει εξαιρετικά απαιτητικές εργασίες χάρη στα πολλά χαρακτηριστικά της. Πρόσφατα, οι κατασκευαστές του ANKA-3  ανέφεραν ότι το εν λόγω αεροσκάφος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ως «αεροσκάφος τάνκερ».

Ο ρόλος των αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού

Προκειμένου να κατανοήσουμε γιατί είναι σημαντικό το ANKA-3 να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού, (τάνκερ), είναι απαραίτητο να θίξουμε εν συντομία τι σημαίνει η συγκεκριμένη σε γενικές γραμμές.

Ως γνωστόν, τα πολεμικά αεροσκάφη καταναλώνουν πολλά καύσιμα γιατί φτάνουν σε υψηλές ταχύτητες.

Αν εξετάσουμε για παράδειγμα το F-16, το οποίο η Τουρκία διαθέτει στην πολεμική αεροπορία της, αυτά έχουν σχετικά μικρές δεξαμενές καυσίμου, γεγονός που αποτελεί ένα πολύ σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει την αυτονομία δράσης τους.

Σε αυτό το σημείο, μπορούμε να πούμε ότι μπαίνουν στο παιχνίδι τα αεροπλάνα ανεφοδιασμού.

Τα αεροσκάφη τάνκερ προσεγγίζουν το αεροσκάφος-στόχος στην περιοχή όπου χρειάζεται,γενικά πίσω από την πρώτη γραμμή σε καιρό πολέμου και το ανεφοδιάζουν.

 Έτσι, το πολεμικό αεροσκάφος μπορεί να εκτελέσει με επιτυχία αποστολές πολύ πέρα από την εμβέλειά του.

Το ίχνος τους στο ραντάρ είναι πολύ μεγάλη

Η τουρκική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει αεροσκάφη τάνκερ KC-135R για ανεφοδιασμό. Είναι γνωστό ότι τα αεροσκάφη αυτά ανεφοδιάζουν πολεμικά αεροσκάφη τόσο σε ασκήσεις όσο και σε διασυνοριακές επιχειρήσεις.

Ωστόσο, η περιοχή διατομής ραντάρ του υπάρχοντος αεροσκάφους ανεφοδιασμού, που είναι σχεδόν στο μέγεθος ενός επιβατικού αεροπλάνου, είναι πολύ μεγάλη.

Καθώς αυτό το  καθιστά έναν ξεκάθαρο στόχο, σχεδόν όλες οι εργασίες ανεφοδισμού  ολοκληρώνονται «πίσω από την πρώτη γραμμή», πιο συγκεκριμένα στην «ζώνη ασφαλείας».

Γιατί είναι πολύ σημαντικό το ΑΝΚΑ-3 να λειτουργεί ως ιπτάμενο τάνκερ

Υπό το πρίσμα αυτών των πληροφοριών, γίνεται ακόμη πιο σημαντικό ότι το ANKA-3 μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως «αεροπλάνο ανεφοδιασμού».

Τα σχεδιαστικά του χαρακτηριστικά ελαχιστοποιούν την ορατότητά του. Η διατομή ραντάρ του ANKA-3 είναι πολύ χαμηλή.

Αυτό ανοίγει το δρόμο για τον ανεφοδιασμό πολεμικών αεροσκαφών ακόμη και σε εξαιρετικά επικίνδυνες περιοχές, όπως μπροστά από την πρώτη γραμμή.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που ελήφθησαν από ανοιχτές πηγές, ο αριθμός των χωρών στον κόσμο που συνεχίζουν να εργάζονται για τη χρήση ενός μη επανδρωμένου αεροσκάφους ως «αεροσκάφος τάνκερ» είναι πολύ μικρός.

Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη τάνκερ με χαμηλή διατομή ραντάρ είναι πολύ πολύτιμα όχι μόνο για μη επανδρωμένα πολεμικά αεροσκάφη, αλλά και για εξαιρετικά προηγμένα πολεμικά αεροσκάφη που ονομάζονται 4,5 ή 5ης γενιάς.

 

 

Τι αλλάζει στο Αιγαίο και πως πρέπει να αντιμετωπιστεί από την Ελλάδα;

Ουσιαστικά η χρήση του UAV ANKA-3 σε ρόλο αεροσκάφους ανεφοδιαμού καυσίμων, ανοίγει το δρόμο για τον ανεφοδιασμό πολεμικών αεροσκαφών  της Τουρκικής Πολεμικής  Αεροπορίας ακόμη και σε εξαιρετικά επικίνδυνες περιοχές, όπως μπροστά από την πρώτη γραμμή και όχι μόνο  σε ασφαλή ζώνη, μακτιά και πίσω από την πρώτη γραμμή, όπως γίνεται με τα KC-135R  που διαθέτει η Τουρκία.

Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν θεωρητικά, ακόμη και καταμεσίς του Αιγαίου τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη F-16  υπό κατάλληλες πρόσκαιρες συνθήκες ασφαλειας, να μπορούν να ανεφοδιαστούν, είτε ακόμη και να ενεργήσουν από άλλη κατεύθυνση, όπως τα δυτικά της χώρας μας.

Η Ελλάδα θα πρέπει  να εφοδιαστεί με  κινητά ραντάρ, τα οποία θα πρέπει  να παρουσιάζουν προηγμένα χαρακτηριστικά  ανίχνευσης  μικρής υπογραφής στόχων όπως των τουρκικών  ΑΝΚΑ-3 , τα οποία εκτός των άλλων θα δύναται να λειτουργούν σε συντονισμό με το Εθνικό  anti-drone σύστημα, πετυχαίνοντας παράλληλα  να συντονίσουν τα φίλια πυρά μεταδίδοντας εικόνα σε real time  στα οπλικά συστήματά μας.

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ