Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Ανήσυχες ΗΠΑ/ΝΑΤΟ για τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη-Βουλγαρία-Δήλωση επικεφαλής του Λιμένα

Το ΝΑΤΟ και ειδικά οι ΗΠΑ, ανησυχούν, (ειδικά μετά το ατύχημα στα Τέμπη), από την εποχή του πρωην Αμερικανού πρέσβη Τζέφρι Πάιατ, για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής Αλεξανδρούπολης-Ορμένιο-Βουλγαρία.

Ο κύριος λόγος είναι η μεταφορά τεραστίων ποσοτήτων όπλων, πυρομαχικών και στρατιωτικού προσωπικού σε χώρες όπως η Ρουμανία και η Μολδαβία ενδεχομένως.

Υπενθυμίζουμε ότι τον Δεκέμβριο του 2021, είχε εκτροχιαστεί  τρένο στην Αλεξανδρούπολη, που κουβαλούσε άρματα μάχης του ΝΑΤΟ, προκαλώντας ποικίλα σχόλια.

Η συμμαχία και οι ΗΠΑ έχουν μεγάλα σχέδια για την Ουκρανία, τα οποία διέρχονται από τις ράγες των ελληνικών σιδηροδρόμων, που πρέπει να εκσυγχρονιστούν άμεσα.

Αυτή η ανάγκη είναι κοινοποιημένη στην Αθήνα και στο υπουργείο μεταφορών, μετά το τρομερό δυστύχημα στα Τέμπη, και αφορά το σύνολο της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ξάνθη-Αλεξανδρούπολη, η οποία μάλιστα έχει σχεδιαστεί να συνδεθεί με τον λιμένα του Πειραιά μελλοντικά.   

“Αδήριτη η ανάγκη επαναλειτουργίας του -ανεξάρτητου από το λοιπό εθνικό δίκτυο -σιδηροδρόμου στον Ν. Έβρου και έναρξης των εμπορικών δρομολογίων προς/από την ανατολική και βόρεια Ευρώπη με την κατάσταση στον λιμένα Αλεξανδρούπολης και στο οδικό δίκτυο να γίνεται ασφυκτική!”, αναφέρει ο κ. Χατζημιχαήλ επικεφαλής ου οργανισμού λιμένος Αλεξανδρόπουλης, ο οποίος γίνεται κοινωνός πολλών αιατημάτων από όλες τις πλευρές.

Αυτό δήλωσε ο επικεφαλής του λιμένα Αλεξανδρούπολης κ. Χατζημιχαήλ.

Ο ίδιος αναφέρει ότι “σε κάθε περίπτωση, μέσα σε έξι ημέρες στο νέο τερματικό πραγματοποιήσαμε ταυτόχρονα εκφορτώσεις με διαδικασίες Ro-Ro & Lo-Lo χιλιάδες τεμάχια στρατιωτικού φορτίου από 2 αμερικανικά πλοία, ογκώδους εξοπλισμού για power plant καθώς & φορτώσεις για λογαριασμό του Ελληνικου Στρατού!”.

Οι ανάγκες του λιμένα της Αλεξανδρούπολης είναι τεράστιες, τόσο λόγω ΝΑΤΟ, όσο και λόγω LNG και άλλων σχεδίων.

Είναι λοιπόν αδήριτη ανάγκη να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο στην περιοχή αυτή, μαζί με την διαδρομή Αθήνας-Θεσσαλονίκης για εθνικούς και κοινωνικούς λόγους, το ταχύτερο δυνατόν.   

Όλο το παιχνίδι για την Ελλάδα στην Δυτική Θράκη παίζεται στις υποδομές (σιδηρόδρομους, λιμάνια, δρόμους)

Τα υπό δημοπράτηση έργα, όπως η κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκη-Τοξότες Ξάνθης (ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία) και οι συνδέσεις με λιμάνια/αεροδρόμια/ΒΙΠΕ, έχουν σαφές αναπτυξιακό πρόσημο αλλά ταυτόχρονα εξυπηρετούν τον εθνικό αμυντικό σχεδιασμό, αναφέρουν πηγές.

Ο σιδηρόδρομος ως μέσο μετακίνησης στρατιωτικών δυνάμεων  είναι κάτι που χρησιμοποιούνταν από, παλαιά. Στον ελληνικό χώρο μια τέτοια μετακίνηση είχε λάβει χώρα το 1940.

Σήμερα, είναι ακόμα πιο επιτακτική ανάγκη από ποτέ, να έχουμε μια αξιόπιστη σιδηροδρομική διασύνδεση λιμανιών, στρατιωτικών υποδομών κά, από την Νότια και Κεντρική Ελλάδα, με την Δυτική Θράκη μέχρι τον Έβρο.

Οι Τούρκοι θέλουν να προκαλέσουν προβλήματα στην περιοχή μας, καθώς απειλούν την Θράκη μας, ενώ αργά η γρήγορα, θα έχουμε ακόμα πιο έντονη τουρκική δράση στην ευαίσθητη αυτή περιοχή.

Οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις, θα έχουν ανάγκη όχι μόνο την ταχεία μεταφορά δυνάμεων και υλικού, σε περίπτωση ελληνοτουρκικής κρίσης, αλλά και την απαίτηση εναλλακτικών δρομολογίων, σε συνδυασμό με το οδικό δίκτυο.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ