Η κυβέρνηση παρουσίασε την απόφαση για επέκταση του φράχτη στον Έβρο ως μεγάλη επιτυχία. Θα αφήσουμε στην άκρη τα επιχειρησιακά θέματα τα οποία κάποιος από τους Απόστρατους Αξιωματικούς των ΕΔ θα θίξει κάποια στιγμή και δημόσια. Γιατί σε ιδιωτικές συζητήσεις ήδη τα αναφέρουν.
Θα περιοριστούμε στις σκέψεις που καταθέτει σε κείμενο του ο κ. Λάμπρος Τζούμης, αντιστράτηγος ε.α. και διατελέσας σε καίριες θέσεις στον τομέα της Άμυνας.
Ακολουθεί η παρέμβασή του:
Σύμφωνα με δημοσιεύματα το ΚΥΣΕΑ αποφάσισε την επέκταση του φράκτη σε όλο το μήκος του Έβρου. Επ΄ αυτού θέματα που αξίζει να επισημάνουμε είναι τα εξής :
– Ο Έβρος, από το άκρο του προγεφυρώματος Καρά- Αγάτς , μέχρι τις εκβολές του, έχει μήκος 204 περίπου χιλιόμετρα και το πλάτος του κυμαίνεται από τα 50 έως τα 100 μέτρα, ανάλογα την εποχή. Στα σημεία που υπάρχουν χερσαία σύνορα με την Τουρκία έχει ήδη κατασκευαστεί φράκτης 38 περίπου χιλιομέτρων. Στην υπόλοιπη περιοχή, η όριος γραμμή καθορίζεται στο μέσο της κοίτης του ποταμού. Ο φράκτης θα κατασκευαστεί στη Δυτική όχθη δηλαδή επί ελληνικού εδάφους, αυτό σημαίνει ότι όσοι διέρχονται το μέσον του ποταμού προερχόμενοι από Τουρκία θα βρίσκονται σε χώρο ελληνικής επικράτειας και θα πρέπει να περισυλλεγούν και να οδηγηθούν σε δομές φιλοξενίας. Τυχόν αργοπορία στην παροχή βοήθειας θα προσφέρει επιχειρήματα στην Τουρκία περί δήθεν αδιαφορίας της Ελλάδας. Ο φράκτης λοιπόν θα περιορίσει τις ανεξέλεγκτες μεταναστευτικές ροές, αλλά δεν θα επιλύσει το πρόβλημα.
– Να επισημάνουμε επίσης ότι η κατασκευή των τελευταίων 26 χιλιομέτρων του φράκτη στοίχισε 70 εκατομμύρια ευρώ, αυτό σημαίνει ότι το χιλιόμετρο στοιχίζει 2.700 ευρώ. Για να κατασκευαστούν τα υπόλοιπα 166 χιλιόμετρα το έργο θα στοιχίσει 450 εκατομμύρια περίπου τα οποία κατά πάσα πιθανότητα θα διατεθούν από εθνικούς και όχι από κοινοτικούς πόρους, καθόσον παρά τα αιτήματα η Ε.Ε. δεν ανταποκρίνεται στη διάθεση των κονδυλίων.