Σύμφωνα με πηγές σε κοινωνικά δίκτυα, η τουρκική Πολεμική Αεροπορία σήκωσε στον εναέριο χώρο κοντά στην Άγκυρα για δοκιμές το πρώτο αεροσκάφος παρεμβολών τύπου Bombardier Global 6000 (BD-700) Hava Soj (Stand Off Jammer) THS41.
Πρόκειται για μια δοκιμαστική πτήση έξω από το αεροδρόμιο Mürted κοντά στην τουρκική πρωτεύουσα.
Μιλάμε για ύποπτα σχέδια που ετοιμάζει το τουρκικό γενικό επιτελείο με επίκεντρο επιθετικές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού πολέμου εναντίον της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας και του στρατού, ενώ παράλληλα ετοιμάζουν ένα «ηλεκτρονικό πέπλο» ελέγχου/παρεμβολών στο ελληνικό Αρχιπέλαγος με προφανείς στόχους την έξοδο του 4ου γεωτρύπανου στις 09 Αυγούστου.
Η ASELSAN δημιούργησε, προφανώς με την συνεργασία «άλλης χώρας», ένα νέο σύστημα ραντάρ με το όνομα AIR SOJA, το οποίο φέρεται να έχει τη δυνατότητα να προκαλέσει «μπλοκάρισμα» όλων των ειδών (επίγειων-εναέριων) των εχθρικών ραντάρ, και αναμένεται να παραδοθεί στην Τουρκική Αεροπορία το 2023, κάτι που όπως όλα δείχνουν μπορεί και να επισπεύσθηκε λόγω της γενικότερης κατάστασης στην Α.Μεσόγειο.
Πρόκειται για μια παραλλαγή του γνωστού μας ραντάρ CORAL Press, με το οι Τούρκοι έχουν "γεμίσει¨ τα μικρασιατικά παράλια και για οποίο τόσα λίγα γνωρίζουμε.
Τα νέα αναβαθμισμένα τουρκικά συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου θα τοποθετηθούν σε επιχειρησιακό αεροσκάφος τύπου 5000, και με αυτό η τουρκική Πολεμική Αεροπορία θα έχει μια σημαντική «ηλεκτρονική δύναμη» στους αιθέρες.
Το πρόγραμμα Gölge ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και περιελάμβανε αρχικά την αγορά 4+4 αεροσκαφών και 10 σταθμούς εδάφους, αποστολή των οποίων θα ήταν η παρεμβολή των ραντάρ και των τηλεπικοινωνιών του αντιπάλου. Στα μέσα της δεκαετίας του 2000 το πρόγραμμα διαχωρίστηκε σε δύο επιμέρους προγράμματα.
Το αεροσκάφος που επιλέχθηκε είναι το Bombardier Global 6000 λόγω της μεγάλης αυτονομίας του που φτάνει τις 10 ώρες. αλλά και του χώρου που διέθετε για την εγκατάσταση των υποσυστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου.
Το έργο υλοποιείται από τις κρατικές εταιρείες TUSAŞ και Aselsan, οι οποίες συνεργάζονται με εγχώριες και ξένες εταιρείες με ειδίκευση στο συγκεκριμένο αντικείμενο.
Τα δύο πρώτα αεροσκάφη του προγράμματος βρίσκονται στις εγκαταστάσεις της TUSAŞ από τον Μάρτιο του 2019 ενώ το 2020 ήρθε ένα ακόμη.
Το σχέδιο δράσεως της Άγκυρας αφορά πλάνο κατά το οποίο, τα τουρκικά αεροσκάφη παρεμβολών θα προηγούνται των εναέριων “πακέτων κρούσης” της τουρκικής Αεροπορίας και θα μπορούν να καταγράφουν σε μια βιβλιοθήκη πληροφοριών το σύνολο σχεδόν των ηλεκτρομαγνητικών εκπομπών του αντιπάλου στην περιοχή όπου θα επιχειρούν και να εντοπίζουν με ακρίβεια την τοποθεσία τους.
Ακολούθως με τους ισχυρούς πομπούς που θα διαθέτουν, θα "τυφλώνουν" από ασφαλή απόσταση τα εχθρικά ραντάρ και θα παρεμβάλουν στις τηλεπικοινωνίες του αντιπάλου, διευκολύνοντας την διείσδυση των τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών στην εχθρική αεράμυνα.
Οι Τούρκοι έχουν τοποθετήσει στα αεροσκάφη τους το γνωστό σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου και συλλογής πληροφοριών SIGINT (KORAL, SPEWS-II vb.) με σκοπό να «τυφλώσουν» τα ελληνικά μαχητικά και τους ελληνικούς σταθμούς ραντάρ μας στα νησιά.
Την ίδια στιγμή, οι Τούρκοι πιλότοι εκπαιδεύονται εντατικά σε επιχειρήσεις «εναέριου ηλεκτρονικού πολέμου («Air Defense Electronic Warfare» (EWTTR), σε ειδικό εξομοιωτή στο Ικόνιο.
Εκεί οι «ισλαμιστές» πλέον πιλότοι του Ερντογάν εκτελούν σενάρια ηλεκτρονικού πολέμου και ελιγμών αποφυγής αντιαεροπορικών συστημάτων, φέρνοντας τους πιο κοντά στην πραγματικότητα και την τουρκική αμυντική βιομηχανία με τον ανεπτυγμένο σύστημα ((KORAL, SPEWS-II vb.).
Το τουρκικό σύστημα αποτελεί ένα από τα τελευταία επιτεύγματα και σχεδιάστηκε στις εγκαταστάσεις της γνωστής κρατικής εταιρείας HAVELSAN.
Το κέντρο δοκιμών με το όνομα Komut Electronic Testing and Field Training (EHTES) System ευρίσκεται στο Ικόνιο .
Δυνατότητες του EHTES:
• Ολοκληρωμένη εκπαίδευση με πραγματικά συστήματα ραντάρ.
• Συλλογή δεδομένων, καταγραφή, 3D απεικόνιση για όλα τα εχθρικά συστήματα.
• Προσομοίωση βολών από πυροβόλο και προσομοίωση εκτόξευσης πυραύλων υψηλής ποιότητας.
• Αναφορά μετά την εργασία και ανάλυση
Με λίγα λόγια οι Τούρκοι πιλότοι ασκούνται για να αντιμετωπίσουν πυραύλους HAWK Skyguard Sparrow, S-300 PMU, 9K330 Tor-M1 (κωδικός ΝΑΤΟ: SA-15 Gauntlet), 9K37 Buk-M2 (κωδικός ΝΑΤΟ: SA-11 αλογόμυγα), 9K22 Tunguska, 9K33 Osa (Κωδικός ΝΑΤΟ: SA-8 Gecko), 2K12 Kub (Κωδικός ΝΑΤΟ: SA-6 ), S-125 Pechora (Κωδικός ΝΑΤΟ: SA-3 Goa), ZS 23- 4 Shilka.
Οι εντατικές προετοιμασίες της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας σαφώς ακολουθούν την πολεμική ρητορική Ερντογάν, Ακάρ, Τσαβούσογλου αλλά και άλλων Τούρκων αξιωματούχων, οι οποίοι όπως είχαμε αποκαλύψει και παλαιότερα είχαν αποφασίσει σε μυστική συνεδρίαση του τουρκικού συμβουλίου ασφαλείας, ότι ακόμα και ένας μικρός σε διάρκεια πόλεμος, θα ήταν εφικτός για τα …κοιτάσματα της υπό δημιουργία τουρκικής ΑΟΖ, η οποία φτάνει μέχρι τα θαλάσσια οικόπεδα νοτίως της Κρήτης.
Εκεί όμως έχει και την έδρα της και μια άκρως πολεμική ελληνική μοίρα αεροσκαφών F-16 στο Καστέλι, η οποία θα δείξει στους Τούρκους ότι είναι πολύ επικίνδυνο πράγμα να τα βάζουν με «Κρητικούς» διότι δεν πρόκειται να την γλιτώσουν.