Σε προγενέστερο άρθρο μας είχαμε αναφερθεί εκτενώς στην οικολογική βόμβα που απειλεί το Αιγαίο, λόγω του γεγονότος ότι το αεροπλανοφόρο Sao Paulo της Βραζιλίας με φορτίο αμιάντου 9,6 τόνων, θα διαλυθεί στη Σμύρνη
Το θέμα απασχολεί έντονα και διεθνές ΜΜΕ, το οποίο σε πρόσφατο μακροσκελέστατο άρθρο του, του οποίου τα κυριότερα σημεία θα αναφέρουμε στη συνέχεια, επισημαίνει τα ακόλουθα:
"Υπάρχει παντού, από διαλυμένα πλοία μέχρι κατεστραμμένα σπίτια στο Φικιρτέπε... Τι είναι ο αμίαντος και πώς αφαιρείται; Πόσους τόνους αμιάντου περιέχει πραγματικά το Brazilian Nae Sao Paulo;
Το πολεμικό πλοίο Nae Sao Paulo, το οποίο σχεδιάζεται να διαλυθεί στην Aliağa, δεν έχει ξεκινήσει ακόμη από τη Βραζιλία.
Το μεγαλύτερο μυστήριο για το πλοίο είναι πόσους τόνους αμιάντου περιείχε. Αναφέρθηκαν 900 και 9 τόνοι αμιάντου, ενώ του δίδυμου του πλοίου Clemenceau ήταν 760 τόνοι
Το Nae Sao Paulo είναι ένα γαλλικής κατασκευής αεροπλανοφόρο που ξεκίνησε να ναυπηγείται το 1957 και καθελκύστηκε το 1963.
Το πλοίο μήκους 260 μέτρων πουλήθηκε στο ναυτικό της Βραζιλίας το 2000 για 30 εκατομμύρια δολάρια.
Ο πρώην πρόεδρος της Βραζιλίας Fernando Henrique Cardoso δήλωσε σχετικά με αυτό το γεγονός, το οποίο ανακοίνωσε ως «ορόσημο», «Αυτό το πλοίο, που σήμαινε πολλά για τους Γάλλους ναυτικούς, θα προσθέσει τώρα αξία στο ναυτικό της Βραζιλίας».
Σύμφωνα με τον Cardoso, ο Nae Sao Paulo, ο οποίος ήταν «μέρος του εκσυγχρονισμού του στρατού» εκείνη την εποχή
Αυτό που έφερε το Nae Sao Paulo, που κάποτε είχε μεγάλη σημασία και για τις δύο χώρες, στην ατζέντα της Τουρκίας σε ηλικία 65 ετών, είναι ότι το πλοίο που περιέχει αμίαντο θα διαλυθεί στην İzmir Aliağa.
Υπουργείο: Θανατηφόρο όταν εισπνέεται στον αέρα
Ο αμίαντος είναι ένα ινώδες ορυκτό που είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στις χημικές ουσίες, εύκαμπτο ως προς τις δομικές του ιδιότητες.
Σύμφωνα με πληροφορίες στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι ίνες αμιάντου, που χρησιμοποιούνται σε πολλούς τομείς από την κλωστοϋφαντουργία μέχρι το τσιμέντο, από τις κατασκευές έως τη ναυπηγική, γίνονται επικίνδυνες και θανατηφόρες όταν διαχέονται στον αέρα.
Η Turkish Thoracic Society λέει ότι προκαλεί ασθένειες όπως συσσώρευση υγρού στον υπεζωκότα, συσσώρευση ινών αμιάντου στον πνευμονικό ιστό (αμιάντωση), καρκίνο της μεμβράνης που περιβάλλει τους πνεύμονες και την κοιλιακή κοιλότητα και καρκίνο του πνεύμονα.
Η παραγωγή και η χρήση αμιάντου απαγορεύεται από τον κανονισμό που τέθηκε σε ισχύ στις 31 Δεκεμβρίου 2010.
Ωστόσο, είναι γνωστό ότι εξακολουθεί να υπάρχει περιεκτικότητα σε αμίαντο στα παλιά πλοία, ειδικά σε παλιές κατασκευές.
Χρησιμοποιείται από σκάλες μέχρι τακάκια φρένων. Ένας από τους επιχειρηματικούς τομείς με τον υψηλότερο κίνδυνο είναι η διάλυση πλοίων.
Ο κύριος σκοπός της διάλυσης πλοίων, που αποτελεί σημαντικό τομέα εργασίας σε πολλά λιμάνια της Τουρκίας, είναι η ανακύκλωση.
Ωστόσο, ο αμίαντος που μπορεί να απελευθερωθεί κατά την ανακύκλωση παλαιών πλοίων και τις εργασίες συντήρησης/επισκευής στα ναυπηγεία μπορεί να προκαλέσει επαγγελματικές ασθένειες στους εργαζόμενους και να θέσει σε κίνδυνο την υγεία των ανθρώπων που ζουν στην περιοχή, εάν η εφαρμογή δεν γίνει σύμφωνα με την νομοθεσία.
Τουρκική Εταιρεία εξηγεί στην έκθεσή της για το 2017 όπου το ορυκτό αμίαντο βρίσκεται στα πλοία:
Σωλήνες εξάτμισης κύριας μηχανής και γεννήτριας, σωλήνες πετρελαίου, καυσίμων και θερμοαγωγών, μαγειρείο, ιατρείο κ.λπ. σε πλοία. σε ιδιωτικούς χώρους, σκάλες και δάπεδα, τουρμπίνες, λέβητες και σωλήνες, οροφές και διάδρομοι χώρων διαβίωσης, περάσματα καλωδίων, συστήματα εξαερισμού και θέρμανσης, συστήματα σωλήνων καθαρισμού δεξαμενών σε μεταφορά ατμού και βυτιοφόρα, βάσεις δεξαμενών, πάτοι δεξαμενών, επενδύσεις φρένων ανέμου και όλα είδη φλάντζες σωλήνων.
Ο αμίαντος μπορεί να βρεθεί σε φλάντζες και στεγανοποιήσεις άξονα, εν ολίγοις, σε κάθε χώρο που απαιτεί μόνωση.
Με άλλα λόγια, σε αντίθεση με τις πληροφορίες σε ορισμένες ειδήσεις, ο αμίαντος δεν είναι ένα φορτίο που μεταφέρεται, αλλά μια ουσία που περιέχεται στο κύτος των πλοίων.
«Υπό όρους άδεια» από το υπουργείο
Η είδηση ότι το πλοίο Nae Sao Paulo θα μεταφερθεί από τη Βραζιλία στη Σμύρνη Aliağa για διάλυση πήρε τη θέση της για πρώτη φορά στην ατζέντα στις 16 Ιουλίου, με τα νέα του Anka News Agency.
Σύμφωνα με την είδηση, ο Sök Denizcilik ve Tic. Ltd. Şti. έλαβε άδεια από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Αστικοποίησης και Κλιματικής Αλλαγής στις 30 Μαΐου 2022. (Μερικοί ιστότοποι αναφέρουν την ποσότητα αμιάντου στους 600 τόνους / Ο μέσος ασιατικός ελέφαντας ζυγίζει 4 τόνους)
Το υπουργείο, το οποίο έδωσε «υπό όρους άδεια» στην εταιρεία, ανέφερε στην επιστολή του, «Το Υπουργείο μας δεν έχει αντιρρήσεις υπό τον όρο ότι η προγραμματισμένη μεταφορά θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις της Σύμβασης της Βασιλείας, ότι είναι απαλλαγμένη από απορρίμματα. όσο το δυνατόν περισσότερο, ότι δεν υπάρχει ραδιενεργό υλικό στο πλοίο και ότι οι μετρήσεις ακτινοβολίας του πλοίου είναι κάτω από το επίπεδο του ταμείου».
Σύμφωνα με το υπουργείο Πολεοδομίας και Κλιματικής Αλλαγής, κατά την άφιξη του πλοίου στην Τουρκία, θα γίνουν μετρήσεις ακτινοβολίας από τον εξουσιοδοτημένο φορέα χωρίς να δοθεί άδεια ελλιμενισμού.
Η Sök Denizcilik θα καλύψει τα έξοδα που σχετίζονται με τις μετρήσεις.
Εάν διαπιστωθεί ότι το αποτέλεσμα της μέτρησης είναι κάτω από τις τιμές σε επίπεδο ταμείου όπως δηλώνονται και ότι δεν υπάρχει ραδιενεργό υλικό στο πλοίο, το πλοίο θα ελλιμενιστεί στην εγκατάσταση διάλυσης.
Στο άρθρο αναφερόταν επίσης ότι «Σε περίπτωση ακτινοβολίας στο πλοίο αντίθετη με τη δήλωση ως αποτέλεσμα των μετρήσεων, το πλοίο θα αποσταλεί πίσω στη χώρα εξαγωγής».
Μετά τις αντιδράσεις στο Nae Sao Paulo, ο υπουργός Περιβάλλοντος, Αστικοποίησης και Κλιματικής Αλλαγής Murat Kurum ανέφερε σε δήλωση στον λογαριασμό του στο Twitter ότι παρακολουθούν τη διαδικασία και ότι δεν θα επιτρέψουν ποτέ καμία πρωτοβουλία που θα θέσει σε κίνδυνο την υγεία των πολιτών και περιβάλλον.
Μια από τις αξιοσημείωτες λεπτομέρειες στην ανακοίνωση της Αρχής ήταν ότι ο αμίαντος ήταν 9,6 τόνοι και όχι 900.
Επιπλέον, ο υπουργός υπενθύμισε ότι μετά τις μετρήσεις θα ληφθεί έγκριση από τη Ρυθμιστική Αρχή Πυρηνικών για το αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στη διάλυση του πλοίου.
Το πρακτορείο δήλωσε: «Εάν υπάρχει κάποια επικίνδυνη κατάσταση, το πλοίο θα σταλεί πίσω με τον ίδιο τρόπο χωρίς κανένα δισταγμό».
Υπερασπιζόμενος ότι το Sök Denizcilik έχει άδεια από την ΕΕ, η Αρχή δήλωσε ότι «Ακόμη και αν το πλοίο κριθεί κατάλληλο για διάλυση, η διάλυση θα πραγματοποιηθεί από την αδειοδοτημένη από την ΕΕ εταιρεία με σχολαστική συμμόρφωση με κάθε είδους τεχνικές και κανόνες».
Ο Murat Kurum είπε ότι τα απόβλητα που περιέχουν αμίαντο από τη διάλυση πλοίων δεν έρχονται σε επαφή με τον αέρα χάρη σε ειδικές συσκευασίες και είπε: «Απορρίμματα που περιέχουν αμίαντο συσκευασμένα με αυτόν τον τρόπο αποθηκεύονται προσωρινά, μεταφέρονται με αδειοδοτημένα οχήματα και απορρίπτονται σε τακτική αποθήκευση με περιβαλλοντική άδεια εγκαταστάσεις, εφόσον ληφθούν οι απαραίτητες προφυλάξεις».
Soyer: Η Σμύρνη δεν είναι σκουπιδότοπος κανενός
Ο δήμαρχος του μητροπολιτικού δήμου της Σμύρνης Tunç Soyer ήταν ένας από τους πρώτους που αντέδρασαν στην είδηση ότι το πλοίο με αμίαντο θα μεταφερόταν στη Σμύρνη για διάλυση.
Λέγοντας ότι θα συνεχίσουν τον νομικό αγώνα για την ακύρωση της απόφασης του Υπουργείου Περιβάλλοντος μέχρι τέλους, ο Σόγιερ είπε σε δήλωση στις 20 Ιουλίου, «Η Σμύρνη μας δεν είναι χωματερή που θα δέχεται τα τοξικά απόβλητα κανενός» και προσέφερε δύο όρους.
Εξήγησε το πρώτο από αυτά λέγοντας:
"Σήμερα, είναι υποχρεωτικό να λαμβάνετε έκθεση ΕΠΕ από ιδρύματα ακόμη και όταν ανοίγετε ένα γαλακτοκομείο. Ωστόσο, δεν υπάρχει τέτοια απαίτηση για εγκαταστάσεις διάλυσης πλοίων στην Aliağa, οι οποίες διαλύουν χιλιάδες τόνους πλοίων και των οποίων οι εκπομπές και η ρύπανση δεν μπορούν να μετρηθούν και τα κριτήρια δεν μπορούν να προσδιοριστούν. Αυτό πρέπει να αλλάξει άμεσα».
Το δεύτερο είναι ο καθαρισμός όλων των τοξικών αποβλήτων πριν το πλοίο εισέλθει στη Σμύρνη.
Ο δήμαρχος του Μητροπολιτικού Δήμου Σμύρνης Tunç Soyer δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε με το Ιατρικό Επιμελητήριο της Σμύρνης στις 26 Ιουλίου ότι οι δηλώσεις του υπουργείου για το πλοίο δεν ενέπνεαν εμπιστοσύνη.
«Λένε, «Θα δείξουμε το πλοίο για να το δουν όλοι». Η εταιρεία που κάνει την απογραφή επικίνδυνων αποβλήτων του πλοίου λέει ότι υπάρχουν μέρη που δεν μπορούν να εισέλθουν.
Λέει ο Soyer, «Το γεγονός ότι το πλοίο δεν έγινε αποδεκτό από την Ινδία είναι επίσης μια προσβλητική κατάσταση. Γιατί αγοράζουμε το πλοίο που η Ινδία κυνήγησε και έστειλε πίσω, πώς θα το πάρουμε;»
Η εταιρεία που θα διαλύσει το πλοίο: Τα υψηλά ποσοστά αμιάντου είναι αβάσιμα
Στη γραπτή δήλωση που έκανε η Sök Denizcilik, η οποία κέρδισε τον διαγωνισμό διάλυσης πλοίων στις 12 Απριλίου 2021, ειπώθηκε ότι οι τιμές αμιάντου των 900 τόνων δεν αντικατοπτρίζουν την αλήθεια.
Στη δήλωση, «Το αποτέλεσμα της έκθεσης Waste Inventory (IHM), με ημερομηνία 04 Ιουνίου 2021 και με αριθμό WO-16862-GG, που υποβλήθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Αστικοποίησης και Κλιματικής Αλλαγής της Δημοκρατίας της Τουρκίας, αποδεικνύει ότι τα υψηλά ποσά του αμιάντου που ισχυρίζεται για το αεροπλανοφόρο του Σάο Πάολο είναι αβάσιμοι».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η Ρυθμιστική Αρχή Πυρηνικών της Δημοκρατίας της Τουρκίας εκτίμησε ότι δεν υπήρχε ραδιολογικό πρόβλημα με την μεταφορά του πλοίου του Σάο Πάολο στην Τουρκία και τη διάλυσή του, με επιστολή γνώμης της 25ης Οκτωβρίου, αφού έκανε τις απαραίτητες έρευνες.
Τονίζοντας ότι οι επιθεωρήσεις συνεχίστηκαν για οκτώ μήνες μετά τον διαγωνισμό, η ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρει: «Δεν έχει υποβληθεί επίσημη αίτηση από την εταιρεία μας σχετικά με την μεταφορά του πλοίου του Σάο Πάολο στη χώρα μας πριν λάβουμε τα σαφή αποτελέσματα της ανάλυσης και της έκθεσης. Η αίτηση που έγινε στο πλαίσιο της Σύμβασης της Βασιλείας, αφού τα Αποτελέσματα Μέτρησης Ακτινοβολίας έφτασαν στην εταιρεία μας, έγινε στις 21 Δεκεμβρίου 2021.
«Αν το πλοίο αναχωρήσει στο τέλος του μήνα, θα είναι στα τουρκικά ύδατα σε 1-1,5 μήνα»
Κάνοντας μια δήλωση στις 18 Ιουλίου, ο Πρόεδρος του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου Aliağa, Adem Şimşek είπε, "Η ποσότητα αμιάντου, όπως 600 τόνοι, 900 τόνοι, που δεν βρίσκεται σε κανένα πλοίο στον κόσμο, βλάπτει τη βιομηχανία μας και τις εταιρείες εδώ."
Είναι ένα πλοίο 22.000 τόνων. Οι 900 τόνοι είναι τεράστιος αριθμός. Ακόμα κι αν καλύψετε όλες τις θερμικές περιοχές με αμίαντο, δεν μπορείτε να φτάσετε αυτό το ποσό.
Ο Σίμσεκ είπε ότι η απογραφή των επικίνδυνων αποβλήτων που θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο για το περιβάλλον και την υγεία των εργαζομένων στο πλοίο θα πραγματοποιηθεί κατά την άφιξη του πλοίου. Θα είναι στα τουρκικά ύδατα σε 1-1,5 μήνα», είπε.
«Τα περισσότερα από τα παλιά κτίρια στο Φικιρτεπέ είχαν αμίαντο.Όταν τα κτίρια κατεδαφίστηκαν, η σκόνη σκορπίστηκε σε όλη την Κωνσταντινούπολη.
Σύμφωνα με τον Bülent Hüseyinoğlu, Μέλος του ΔΣ του Επιμελητηρίου Μηχανικών Πλοίων του TMMOB, μιλώντας στην Independent Turkish, η διάλυση έχει δύο σημαντικές διαστάσεις: υγεία και οικονομία.
Λέγοντας ότι ο αμίαντος βρέθηκε σε πολλά πλοία που ναυπηγήθηκαν πριν από το 2000 με γενική περιγραφή, ο Hüseyinoğlu υπενθύμισε ότι αυτό το υλικό χρησιμοποιήθηκε ως μονωτικό υλικό.
Ο Hüseyinoğlu ισχυρίστηκε, "Δεν θα το δείτε γιατί χρησιμοποιείται ως φλάντζα σε φλάντζες σωλήνων ως μονωτικό υλικό σε παλιά πλοία, συμπεριλαμβανομένων φορτηγών πλοίων, επιβατηγών και οχηματαγωγών και μόνωση αφρού καταστρώματος/κουρτινών σε ορισμένα πλοία. Εάν ένα πλοίο είναι 20- 25 ετών, χρησιμοποιήθηκε οπωσδήποτε αμίαντο μονωτικό υλικό». πρόσθεσε:
Ο αμίαντος υπήρχε και σε πολλά από τα παλιά κτίρια στο Φικιρτέπε. Αυτά καταστράφηκαν. Εκείνη η σκόνη και ο καπνός απλώθηκαν σε όλη την Κωνσταντινούπολη και κανείς δεν το φρόντισε. Είναι γνωστό ότι 700 τόνοι αμιάντου απελευθερώθηκαν στο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που καταστράφηκε στο Avcılar, αλλά δεν έγινε καν λόγος δημόσιος…
Τονίζοντας ότι η διάλυση πλοίων έχει μια ευαίσθητη νομοθεσία και ότι όλα πρέπει να είναι σύμφωνα με τους κανόνες, ο Χουσεϊνόγλου είπε: «Εάν αυτή η επιχείρηση γίνει παράνομα σε ένα πλοίο, θα φτάσει μέχρι το κλείσιμο ολόκληρης της επιχείρησης, μπορεί να αντιμετωπίσουμε ποινή εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια».
Σύμφωνα με τον Hüseyinoğlu, πρώτα απ 'όλα, είναι απαραίτητο να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας και τα προσωπικά δικαιώματα των εργαζομένων στη διάλυση πλοίων που εργάζονται κάτω από βαριές συνθήκες.
Έμπειρος μηχανικός, "Ο αμίαντος είναι ένα τρέχον πρόβλημα, αλλά οι συνθήκες εργασίας των εργαζομένων είναι ένα μόνιμο πρόβλημα. Η επίλυση αυτών των προβλημάτων δεν μπορεί να εξεταστεί χωριστά το ένα από το άλλο", είπε.
Είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν συνθήκες όπως καφετέρια, γκαρνταρόμπα, λήψη μέτρων ασφαλείας στον χώρο εργασίας, εκσυγχρονισμός των εργαλείων και του εξοπλισμού που χρησιμοποιούνται στους χώρους για τους εργαζόμενους.
Είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείτε ειδικές φόρμες, παπούτσια, μάσκες και γυαλιά στη διάλυση πλοίων από αμίαντο. Μερικά υλικά. Εξοπλισμός όπως φόρμες και μάσκες φίλτρου θα πρέπει να ανανεώνονται καθημερινά.
Σύμφωνα με την έκθεση «Μελέτες Αφαίρεσης Αμιάντου» που εκπονήθηκε από το Υπουργείο Εργασίας, θα πρέπει να υπάρχουν καμπίνες που χρησιμοποιούνται για την είσοδο και έξοδο προσωπικού, εξοπλισμού και απορριμμάτων στον χώρο της καραντίνας.
Επιστολή της διεθνούς κοινότητας: Οι εξαγωγή του Σάο Πάολο στην Τουρκία πιθανότατα παράνομη
Στις 19 Ιουλίου 2022, στάλθηκε μια επιστολή στο Βραζιλιανό Ινστιτούτο Περιβαλλοντικών και Ανανεώσιμων Φυσικών Πόρων (IBAMA), υπογεγραμμένη από τον Ingvild Jenssen, Εκτελεστικό Διευθυντή του Μη Κυβερνητικού Οργανισμού Shipbreaking Platform, και τον Jim Puckett, Εκτελεστικό Διευθυντή της Basel Action Δίκτυο.
Οι Jenssen και Puckett είπαν ότι εξέτασαν τα έγγραφα που σχετίζονται με την επιχείρηση ανακύκλωσης πλοίων του Σάο Πάολο, της οποίας η Βραζιλία είναι ο «εξαγωγέας» και η Τουρκία είναι ο «εισαγωγέας».
Εξετάσαμε μερικά από αυτά τα έγγραφα και ήταν αρκετά για να μας χτυπήσουν τον κώδωνα του κινδύνου.
Το πλοίο δεν έχει αρχίσει να ρυμουλκείται προς την Τουρκία με ρυμουλκό, αλλά γράφουμε αυτήν την επιστολή με επίγνωση του επείγοντος καθώς αυτό μπορεί να συμβεί πολύ σύντομα.
Εξετάσαμε τα έγγραφα απογραφής επικίνδυνων ουσιών και το σχέδιο ανακύκλωσης που εκπονήθηκε από το ναυπηγείο διάλυσης πλοίων που απαιτούνται για τη διασυνοριακή μετακίνηση.
Η αρχική μας ανασκόπηση μας έπεισε ότι οι εξαγωγές του Σάο Πάολο στην Τουρκία ήταν πιθανότατα παράνομες και ότι η επικύρωση από τη Βραζιλία θα σήμαινε μη συμμόρφωση με τη Σύμβαση της Βασιλείας.
Το δίδυμο του Nae Sao Paulo, το οποίο διαλύθηκε το 2009, είχε 760 τόνους αμιάντου
Η επιστολή μας υπενθυμίζει ότι το Nae São Paulo είναι το δίδυμο του γαλλικού αεροπλανοφόρου Clemenceau, το οποίο βρισκόταν σε υπηρεσία μεταξύ 1961 και 1997, διαβόητο για τον αμίαντο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες της επιστολής, το Clemenceau επιθεωρήθηκε το 2006 από έναν εμπειρογνώμονα ονόματι Aage Bjorn Andersen προτού αποσυναρμολογηθεί στην Αγγλία το 2009.
Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα
Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε τα εξής:
1. Το αεροπλανοφόρο Nae Sao Paulo της Βραζίλίας σε 1-1,5 μήνα από σήμερα θα βρίσκεται στο διαλυτήριο πλοίων του Aliaga στη Σμύρνη, στο οποίο σύμφωνα με τον Δήμαρχο Σμύρνης δεν έχει δοθεί σχετική άδεια λειτουργίας από τον Δήμο του
2.Το εν λόγω πλοίο φέρει μεγάλες ποσότητες αμιάντου, από 9 τόνος σύμφωνα με την εταιρεία διάλυσηςμέχρι 900 τόνους σύμφωνα με τουρκικούς φορείς, οι οποίες είναι ικανές εάν διαφύγουν στην ατμόσφαιρα και στο θαλάσσιο περιβάλλον να προκαλέσουν καρκίνο σε ανθρώπους και τεράστια οικολογική καταστροφή στο Αιγαίο
3.Το παραπάνω πλοίο δεν έγινε δεκτό από την Ινδία για να διαλυθεί εκεί
4.Επίσης κατά την άφιξη του πλοίου στην Τουρκία, θα γίνουν μετρήσεις ακτινοβολίας από τον εξουσιοδοτημένο φορέα χωρίς να δοθεί άδεια ελλιμενισμού. Η εταιρεία Sök Denizcilik θα καλύψει τα έξοδα που σχετίζονται με τις μετρήσεις.
5 Εάν διαπιστωθεί ότι το αποτέλεσμα της μέτρησης είναι κάτω από τις τιμές και ότι δεν υπάρχει ραδιενεργό υλικό στο πλοίο, το πλοίο θα ελλιμενιστεί στην εγκατάσταση διάλυσης, ενώ σε περίπτωση ακτινοβολίας στο πλοίο αντίθετη με τη δήλωση ως αποτέλεσμα των μετρήσεων, το πλοίο θα αποσταλεί πίσω στη χώρα εξαγωγής
Όλα τα παραπάνω απαιτούν από την Ελλάδα να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα αποτροπής μιας τεράστιας οικολογικής καταστροφής στο Αιγαίο και για προστασία της υγείας των νησιωτών και των τουριστών μας
Το υπόψιν πλοίο θα πρέπει να ελεγχθεί για ραδιενεργό υλικό και αμίαντο, ενώ αυτό θα πλέει στη Μεσόγειο, πριν καν εισέλθει στο Αιγαίο, από επιτροπή της ΕΕ
Η ΕΕ θα πρέπει εφόσον το πλοίο περάσει τους δύο παραπάνω ελέγχους, να είναι παρούσα με αρμόδιες επιτροπές στην διαδικασία διάλυσης του και αποθήκευσης αμιάντου, προκειμένου να μην έχουμε διαροή του στον αέρα και στη θάλασσα