Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Κάνει το “άσπρο μαύρο” απόστρατος Τούρκος αναλυτής: Τα ελληνικά Μιράζ είναι παλιά και δεν καλύπτονται επαρκώς από πυρομαχικά!

Στο Πενταπόσταγμα είχαμε αναφέρει : Εφιάλτης για τους Τούρκους η αναβάθμιση ελληνικών F-16 σε Block 52+, τονίζοντας ότι το σύστημα Link 16 καθιστά την Πολεμική Αεροπορία απόλυτο κυρίαρχο. Η Ελλάδα εκσυγχρονίζει τα πολεμικά της αεροπλάνα Block 50, με εξαρτήματα από τα αεροσκάφη Block 52+ αναβαθμισμένα στη διαμόρφωση Block 70.

Επιπρόσθετα οι Τούρκοι φαίνονται ιδιαίτερα ανήσυχοι καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που αναφέρουν, ότι τα γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη που θα αποκτήσει η ελληνική πολεμική αεροπορία, υπερτερούν σε σχέση με τα τουρκικά F-16, καθώς πρόκειται για 4ης γενιάς αεροσκάφη. 

Η Άγκυρα, γνωρίζει πως αν απογειωθούν τα ελληνικά Rafale αλλά και τα F-16 Viper, τότε δεν θα μπορέσουν να ξεμυτίσουν τα τουρκικά μαχητικά στο Αιγαίο, λόγω της εμβέλειας των πυραύλων που διαθέτουν τα Rafale.

Έτσι όπως εξελίσσεται η ισορροπία δυνάμεων στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, οι Τούρκοι στηρίζουν την αντιμετώπιση των ελληνικών Rafale και F-16 Viper στους πυραύλους εγχώριας παραγωγής που αναπτύσσουν.

Σε μια προσπάθεια διαστρέβλωσης της πραγματικότητας ο απόστρατος της Διεύθυνσης Πληροφοριών της Αεροπορίας  Γκουρσέλ Τοκμάκογλου, λέει διάφορα κατά της ελληνική πολεμικής αεροπορίας. Συγκεκριμένα αναφέρει:

«Αυτήν την στιγμή η Τουρκία διαθέτει αεροπορική υπεροχή.
Η Τουρκία μόνη της κάνει συντήρηση στα αεροσκάφη της και μόνη της προσθέτει μια σειρά από πράγματα και το λέω αυτό χωρίς να εισέλθω σε λεπτομέρειες. Τώρα ο χώρος που
  επιθυμεί να προστατεύσει και να υπερασπιστεί η Ελλάδα είναι ευρύς.

Στα πεδία της θάλασσας έχει μια εντελώς δική της πολιτική προσέγγιση, με την οποία απειλεί την Τουρκία και εννοώ με τα θέματα σχετικά με τα 12 μίλια  κλπ.

Αλλά επειδή γνωρίζει τι θα αντιμετωπίσει μόλις βγάλει από το στόμα της αυτήν την λέξη, για να μπορέσει να το κάνει αυτό θα πρέπει να διαθέτει πλοία στην θάλασσα και αεροσκάφη στην θάλασσα.

Αυτή την στιγμή πάντως,  δυσκολεύεται να κάνει να πετάξουν τα αεροσκάφη που διαθέτει. Να το σημειώσουμε αυτό. Τα γαλλικά αεροσκάφη Μιράζ είναι αρκετά παλιά και αν δείτε τα πυρομαχικά τους δεν καλύπτονται επαρκώς.
Επίσης διαθέτουν και
F-16 τα οποία F-16 όπως παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια, ενδεχομένως να ωφελούν στο Αιγαίο. Αλλά όταν εμείς στέλνουμε στην Αν. Μεσόγειο, αυτοί δεν μπορούν να στείλουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Για παράδειγμα δεν μπορούν να τα στείλουν στην Κύπρο.Δηλαδή η περιοχή είναι μεγάλη και δεν μπορούν να την ελέγξουν.Για αυτό τον λόγο χρειάζονται μερικά ακόμη  αεροσκάφη με μεγάλη εμβέλεια και με το νέο πρόγραμμα αγορών, αγοράζουν  τέτοια από την Γαλλία. Τα οποία με τις ικανότητες τους,  μπορούν να εκτελέσουν αποστολές σε συγκεκριμένη περιοχή, αλλά δεν διασφαλίζουν κάποια ανωτερότητα έναντι της Τουρκίας. Με αυτά που περιέγραψα ως τώρα η Τουρκία ακόμη και αν δεν πάρει F-16, είναι σε θέση να διατηρήσει την υπεροχή της».

Ένας άλλος  τούρκος αναλυτής ο Αbdullah Bekc, αναγνωρίζει μεν ότι σύμφωνα με τους υπολογισμούς, σε περίπτωση μιας κρίσης η ελληνική Πολεμική Αεροπορία θα πραγματοποιήσει 750 εξόδους σε 24 ώρες, ενώ η τουρκική Πολεμική Αεροπορία θα μπορεί να πραγματοποιήσει μόνο 250 εξόδους.

Αλλά διαστρεβλώνει την πραγματικότητα, αμφισβητώντας την επιμελητεία της Ελλάδας. «Το προσωπικό προφανώς δεν γνωρίζει, αλλά τα ελληνικά αεροπλάνα πρέπει να προσγειωθούν, να φορτώσουν ξανά και να απογειωθούν ξανά για περισσότερες εξόδους. Τα τουρκικά αεροπλάνα δεν είναι υποχρεωμένα να προσγειώνονται για καύσιμα,κάνοντας χρήση των ιπτάμενων τάνκερ», αναφέρει.

Σήμερα η Πολεμική Αεροπορία με τον αεροπορικό στόλο που διαθέτει, αλλά κυρίως την εμπειρία των «γερακιών» σε πολυποίκιλες αποστολές, την έχει αναδείξει σε μια ισχυρή δύναμη, ιδιαίτερα υπολογίσιμη και φόβητρο για κάθε επίδοξο αντίπαλο, και αυτό το γνωρίζουν οι τούρκοι αναλυτές και προσπαθούν να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα.

Τα παθήματα των γειτόνων πολλά, είτε στις αερομαχίες είτε και σε πιο σύνθετες αποστολές που απαιτούν λεπτομερή σχεδίαση.

Mε την ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 στο επίπεδο VIPER και την ενισχυμένη 332 Μοίρα «Γεράκι» με τα 24 Rafale F3R, τα μαχητικά που θ’ ανταλλάσσουν δικτυοκεντρικά δεδομένα μέσω του Link 16 και του ραντάρ AESA, θα είναι συνολικά 108. Μια σημαντική δύναμη με πολλά επιπλέον asset που προσφέρονται από την πλειάδα των αισθητήρων που φέρουν.

Η Πολεμική Αεροπορία αυτή τη στιγμή πορεύεται, με την ολοκλήρωση το 2027, του προγράμματος των VIPER, θα έχει συνολικά στη διάθεσή της συνολικά 170 ετοιμοπόλεμα μαχητικά, F-16 Viper & Block 50 σε επίπεδο Advanced, Rafale F3R, Mirage 2000-5.

Επίσης τα πολεμικά αεροσκάφη F-16 Block 50 του αποθέματος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας (HAF), αναβαθμίζονται στη διαμόρφωση Block 52+.

Τα  αεροπλάνα που υποβάλλονται στον εκσυγχρονισμό F-16 Block 70/72 Viper ταξινομούνται γενικά ως γενιάς 4+, καθώς θα υπόκεινται σε αναβαθμίσεις υλικού και δομικής κατασκευής σε σύγκριση με άλλα F-16. Το πιο σημαντικό βήμα στον εκσυγχρονισμό της Viper, θα είναι η αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος ραντάρ με το ραντάρ APG-83 Active Phased Array (AESA) της Northrop Grumman.

Το ραντάρ AESA προσφέρει υψηλότερη επίγνωση της κατάστασης, ευελιξία και ταχύτερη στόχευση σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Λόγω της συνεργασίας υλικού και λογισμικού με τα ραντάρ APG-83, F-22 και F-35 AESA, φέρνει τις δυνατότητες ραντάρ των αεροσκαφών 5ης γενιάς στο F-16.

Tην ώρα που η Τουρκία αναζητά απελπισμένα λύσεις, για να καλύψει την ανισορροπία συσχετισμών που έρχεται στο Αιγαίο μετά την απόκτηση των Rafale και την αναβάθμιση των F-16, η Αθήνα δεν θέλει να ‘’κλωτσήσει’’ την ευκαιρία να δυναμώσει ακόμη περισσότερο τα Ελληνικά «γεράκια», με επιπλέον 38 αναβαθμισμένα μαχητικά

Τα Rafale  από την άλλη, θεωρούνται τα αεροσκάφη που θα βάλουν τους φρουρούς του Αιγαίου σε μια νέα εποχή. Δικινητήρια, με πολύ μεγαλύτερες ικανότητες ελιγμών, εξοπλισμένα με όπλα που θα δώσουν πλεονέκτημα στους Ικάρους, τα Rafale είναι πόλος έλξης για τους Top Gun Έλληνες πιλότους και φόβητρο για τους αντιπάλους.

Πρόκειται για ένα αεροσκάφος που ανήκει στη γενιά που ορίζουμε «4.5η Γενιάς» για τα μαχητικά αεροσκάφη, το μαχητικό που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας μαζί με τα Mirage 2000 στις τελευταίες τους εκδόσεις.

Στο Πενταπόσταγμα έχουμε σημειώσει σχετικά με τα Rafale ότι, πέρα από τα χαρακτηριστικά όπως η τεχνολογία, η εμβέλεια πτήσης κ.ο.κ., ένα στοιχείο που πρέπει να τονιστεί είναι τα όπλα που θα πρέπει να αποκτήσει η χώρα, ώστε να αξιοποιηθεί το όποιο πλεονέκτημα του τύπου αυτού.

Έτσι, από τη μια το συγκεκριμένο μαχητικό θα μπορεί να μεταφέρει τα περισσότερα αν όχι όλα τα όπλα, που σήμερα φέρουν σε αποστολές τα ελληνικά Mirage 2000 στις δύο εκδόσεις που διαθέτει η Ελλάδα, από την άλλη τα Rafale F3R -και μετέπειτα αναβαθμισθέντα σε F4- θα μπορούν να μεταφέρουν ταυτόχρονα δύο πυραύλους SCALP για υποστρατηγική κρούση αλλά και τους μακράς εμβέλειας Αέρος-Αέρος πυραύλους Meteor.

Λίγο ή πολύ οι τύποι των αμερικανικής προέλευσης μαχητικών είναι όμοιοι σε Ελλάδα και Τουρκία, έτσι η παρουσία γαλλικών μαχητικών, αρχικά με τα Mirage F1, στη συνέχεια με την απόκτηση των πιο εξελιγμένων 3ης και 4ης Γενιάς εκδόσεων των μαχητικών Mirage 2000, έχει εκτιμηθεί πως δίνει ένα πλεονέκτημα στο Αιγαίο.

Αυτό συμβαίνει, αφού το εκάστοτε γαλλικό μαχητικό είναι ένα αεροσκάφος που δεν «γνωρίζει» η άλλη πλευρά.  Η μεγάλη αλλαγή στη σύσταση της ελληνικής ΠΑ είχε έρθει με την πρώτη, χαρακτηρισθείσα τότε, «Αγορά του Αιώνα», στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και τις αρχές του ’90 προμήθεια 40 μαχητικών Μ2000. Για πρώτη φορά τότε η Ελλάδα είχε αποκτήσει γαλλικά μαχητικά 3ης Γενιάς μαζί με τα πρώτα της 40 αμερικανικά F-16.

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Σοκάρει ο ρωσικός πυραύλος Oreshnik! Η Ουκρανία παρουσίασε τα συντρίμμια του-"Πρώτη φορά ανακαλύπτεται κάτι τέτοιο"-(βίντεο-εικόνες)

Ο πύραυλος είχε έξι πολεμικές κεφαλές, καθεμία από τις οποίες έφερε έξι υποπυρομαχικά, και πετούσε με μέγιστη ταχύτητα...