Πολεμική αεροπορία
Ενημερώθηκε στις:

Αφιέρωμα στα Ελληνικά Mirage F1 με αφορμή την πτώση αεροσκάφους στις ΗΠΑ

Είναι γνωστό, ότι τα μαχητικά αεροσκάφη Mirage F1 είναι παλαιά μαχητικά (το πρωί της 4ης Αυγούστου 1975  παραλήφθηκε  το πρώτο Mirage F-1CG της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.) με κωδικό «101»), και ως γηρασμένα αεροσκάφη, είναι αρκετά πιθανό να αντιμετωπίζουν τεχνικά προβλήματα που κάποιες φορές αποτελούν αιτία πτώσης τους.

Σύμφωνα με το fox10phoenix, μαχητικό αεροσκάφος Mirage F1 συντρίβεται ενώ εκτελούσε αποστολή ρουτίνας κοντά στην αεροπορική βάση Luke στην Αριζόνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τα αρχεία από την FAA δείχνουν ότι το αεροσκάφος ανήκει στην Airborne Tactical Advantage Company και το αεροσκάφος χρησιμοποιήθηκε σε ασκήσεις εκπαίδευσης αντιπάλου.

Αξιωματούχοι της αεροπορικής βάσης Luke, λένε ότι ένα στρατιωτικό μαχητικό αεροσκάφος συνετρίβη περίπου 15 μίλια βορειοδυτικά της βάσης στις 10 Φεβρουαρίου.

Σε ανακοίνωσή τους, οι αξιωματούχοι αναφέρουν ότι το αεροσκάφος Mirage F1, το οποίο επιχειρούσε από την αεροπορική βάση Luke, ήταν σε αποστολή ρουτίνας εκπαίδευσης πριν από τη συντριβή.

https://twitter.com/Fox10_NicoleG/status/1491873457495162901?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1491873457495162901%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.in.gr%2F2022%2F02%2F11%2Fworld%2Fipa-maxitiko-aeroskafos-mirage-f1-synetrivi-stin-arizona-ektinaxthike-o-pilotos%2F

Με αφορμή το ατυχές αυτό περιστατικό, ας θυμηθούμε την ιστορία απόκτησής τους από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία που τα παρέλαβε  σε σύνολο των 40 αεροσκαφών που είχαν παραγγελθεί.

Η παραλαβή τους σηματοδότησε έτσι μία νέα εποχή για την Πολεμική Αεροπορία, στην οποία για πρώτη φορά θα είχε στο οπλοστάσιό της μαχητικά αεροσκάφη γαλλικής κατασκευής, άγνωστα στην τουρκική Αεροπορία και κατά συνέπεια ένα κρίσιμο «κρυφό χαρτί» για την ΠΑ.

To αξιοσημείωτο, ήταν ότι κανένα από τα αεροσκάφη αυτά δεν ήταν διθέσιο εκπαιδευτικό, αν και είχε αναπτυχθεί τέτοια έκδοση κι υπήρχε διαθέσιμη από την κατασκευάστρια εταιρεία. Το αποτέλεσμα ήταν ότι η εκπαίδευση των νέων χειριστών, γινόταν με την πρώτη πτήση «κατ’ ευθείαν στα βαθιά…» χωρίς παρουσία εκπαιδευτή που θα αναλάμβανε σε περίπτωση ανάγκης.

Τα αεροσκάφη αυτά έμειναν σε υπηρεσία για 29 χρόνια, με τα τελευταία να αποσύρονται το 2004. Καθώς δεν είχε δρομολογηθεί εγκαίρως πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, ήταν μάταιο να παραμείνουν σε υπηρεσία, αφού ήδη από την προηγούμενη δεκαετία είχαν δείξει ότι υστερούσαν σημαντικά σε αερομαχίες, αν καλούνταν να αντιμετωπίσουν αεροσκάφη F-16.

Στις 5 Αυγούστου του 1975 προσγειώθηκαν στην Τανάγρα τα δύο πρώτα Mirage F.1CG. Ήταν το 101 και το 102. Την επομένη ημέρα έφτασαν άλλα εφτά, τα: 103, 106, 107, 108, 109, 110 και 111. Τα είχαν φέρει έλληνες χειριστές.

Σε αυτούς είχε λάχει το βαρύ έργο να μάθουν μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα το Mirage F.1CG. Τελικά τα κατάφεραν. Απέδειξαν, σε μια πολύ δύσκολη στιγμή για την Ελλάδα, ότι η Ελληνική Αεροπορία είχε στη διάθεσή της ένα ακαταμάχητο όπλο: τους σωστούς ανθρώπους!

Εντάχθηκαν στην 342 Μοίρα Παντός Καιρού που πετούσε με Convair F-102A και TF-102A Delta Dagger. H Μοίρα αυτή απόκτησε τότε διπλή υπόσταση. Το ένα της τμήμα εξακολούθησε να πετά με τα F-102A και τα TF-102A, ενώ το άλλο με τα Mirage F.1CG. 

Τα Mirage όμως, έπρεπε να κάνουν διπλή δουλειά. Κατά πρώτον να εκπαιδευτούν οι υπόλοιποι χειριστές που προορίζονταν γι’ αυτά και κατά δεύτερον να αρχίσουν να αναλαμβάνουν αποστολές αναχαίτισης. Και στην περίπτωση αυτή η επιτυχία υπήρξε απόλυτη. Τελειώνοντας το 1975 τα Mirage F.1CG άρχισαν να πετούν και σε επιχειρησιακές αποστολές. Οι παραλαβές ολοκληρώθηκαν στις 3 Απριλίου 1978, την ημέρα που έφτασε στην Τανάγρα και το τελευταίο Mirage F.1CG. Ήταν αυτό με τον αριθμό 140.

Τελικά, τα εναπομείναντα ελληνικά Mirage F.1CG, αποσύρθηκαν από ελληνική υπηρεσία μετά από 28 χρόνια ευδόκιμης υπηρεσίας, αφήνοντας ανάμεικτα συναισθήματα με την απόσυρσή τους. Ίσως δεν μας πείραξε (τους λάτρεις των γαλλικών αεροσκαφών) τόσο πολύ, λόγω του ότι τα Mirage 2000, υπηρετούσαν ήδη στην Τανάγρα, και έτσι οι γαλλικοί αντικατοπτρισμοί συνέχιζαν να πετούν στο Αιγαίο.

Καθώς όμως, τα αεροσκάφη αποσύρθηκαν το 2003, μετά από 28, “μόλις”, χρόνια υπηρεσίας, κι ενώ άλλες χώρες συνέχιζαν να τα χρησιμοποιούν, πιθανότατα θα έπρεπε να δούμε μήπως άξιζε να γίνει κάποιο πρόγραμμα αναβάθμισης, προκειμένου αυτά να συνεχίσουν να προσφέρουν.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ