Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Η εξόρυξη φυσικού αερίου στη Μαύρη θάλασσα από την Τουρκία θα σημάνει το τέλος των προκλήσεων της μέχρι τις εκλογές στην ΑΟΖ Ελλάδας-Κύπρου;

Στη Μαύρη Θάλασσα, όπου η Τουρκία  διατείνεται ότι έχει ανακαλύψει συνολικά 540 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, το πλοίο γεωτρήσεων Yavuz αναμένεται να ξεκινήσει την πρώτη του αποστολή στα τέλη Μαρτίου.

Σύμφωνα με τον Ερντογανικό τύπο τα τρία πλοία γεωτρήσεων της Τουρκίας θα πραγματοποιήσουν ταυτόχρονες εργασίες για να εξορύξουν το φυσικό αέριο της Μαύρης Θάλασσας το 2023.

Σε τουρκικό άρθρο αναφέρονται τα εξής:

"Σύμφωνα με τις πληροφορίες που ελήφθησαν, τα πλοία γεώτρησης της Τουρκίας θα εκτελέσουν διαφορετικές εργασίες στο "οικόπεδο" φυσικού  αερίου "Σακαρύα".

Ενώ το Φατίχ, το οποίο έχει πραγματοποιήσει τη μεγαλύτερη ανακάλυψη φυσικού αερίου στην Τουρκία, ολοκληρώνει την αποστολή τ, τα πλοία Kanuni και Yavuz θα συμμετάσχουν στις εργασίες ολοκλήρωσης εκμετάλλευσης  του φρέατος.

Σε αυτή τη διαδικασία, η οποία χωρίζεται σε δύο ως ολοκλήρωση φρεατίου κατώτερου και ανώτερου επιπέδου, το Kanuni θα είναι υπεύθυνο για την ολοκλήρωση του φρεατίου του κατώτερου επιπέδου.

Το Yavuz θα αναλάβει το έργο της ολοκλήρωσης του φρεατίου ανώτατου επιπέδου, το οποίο περιλαμβάνει βήματα όπως η τοποθέτηση υλικών κεφαλής φρέατος και συστημάτων βαλβίδων στον βυθό της θάλασσας.

Το πλοίο γεώτρησης Yavuz θα ξεκινήσει να εργάζεται στο πεδίο αερίου Sakarya στα τέλη Μαρτίου.

Η διαδικασία της Φάσης 1 θα ολοκληρωθεί με την ολοκλήρωση των εργασιών σε 10 διαφορετικά πηγάδια Türkali στο "οικόπεδο" φυσικού  αερίου "Σακαρύα".

Το πλοίο γεώτρησης Fatih σκάβει αυτήν τη στιγμή το πηγάδι Türkali-7, ενώ το πλοίο γεώτρησης Kanuni διεξάγει τη δοκιμή πηγαδιών βαθιάς θάλασσας στο πηγάδι Türkali-1.

Αφού το Fatih ολοκληρώσει το πηγάδι Türkali-7, θα ανοίξει ένα νέο εξερευνητικό πηγάδι στα δυτικά του πεδίου.

Το λιμάνι Filyos θα χρησιμοποιηθεί εντατικά από την Τουρκική Εταιρεία Πετρελαίων (TPAO) στα έργα στη Μαύρη Θάλασσα.

Πρόβλεψη για κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου 170 χιλιομέτρων από την Τουρκία

Η κατασκευή του αγωγού, ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την εγκατάσταση παραγωγής, που βρίσκεται περίπου 170 χιλιόμετρα ανοιχτά της Μαύρης Θάλασσας, στην ξηρά, θα ξεκινήσει από την παράκτια περιοχή.

Μετά την ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ανωδομής στο ρηχό θαλάσσιο τμήμα, οι σωλήνες θα αρχίσουν να τοποθετούνται στον βυθό, ξεκινώντας από βάθος 50 μέτρων στο αβαθές τμήμα της θάλασσας.

Η τοποθέτηση σωλήνων στο τμήμα της ρηχής θάλασσας θα πραγματοποιηθεί από το πλοίο Castoro 10, ιδιοκτησίας της ιταλικής εταιρείας Saipem. Σε αυτό το τμήμα, ο αγωγός θα είναι θαμμένος μέχρι τον βυθό μέχρι μια ορισμένη απόσταση.

Στο βαθύ θαλάσσιο τμήμα, ένα πλοίο με το όνομα Castorone της ίδιας εταιρείας θα κάνει την τοποθέτηση σωλήνων σε βάθος 2.000 μέτρων.

Ο αγωγός, μήκους περίπου 170 χιλιομέτρων, θα ξεκινήσει να τοποθετείται στα μέσα Ιουνίου και θα εκτείνεται από τα ρηχά έως τα βαθιά. Η διαδικασία τοποθέτησης του αγωγού αναμένεται να διαρκέσει περίπου 5 μήνες.

Η συμμετοχή Ιταλικής εταιρείας

Το 20%  των σωλήνων που χρειάζονταν για τη γραμμή έφτασε στο λιμάνι του Filyos στα τέλη της περασμένης εβδομάδας. Προβλέπεται ότι όλοι οι σωλήνες θα μεταφερθούν στο λιμάνι σε περίπου 10 ξεχωριστές διαδρομές. Η μεταφορά των σωλήνων αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι τον Ιούνιο του 2022.

Όλοι οι σωλήνες θα προμηθεύονται από την ιταλική εταιρεία Tenaris.

Η εν λόγω εταιρεία είναι παγκόσμιος κατασκευαστής και προμηθευτής χαλύβδινων σωλήνων και συναφών υπηρεσιών, ιδιαίτερα στον κλάδο της ενέργειας στον κόσμο.

Βαθμιαία αύξηση της παραγωγής

Πρώτα απ 'όλα, 6 έως 10 πηγάδια θα συνδεθούν με το σύστημα παραγωγής που θα εγκατασταθεί κάτω από τη θάλασσα στο "οικόπεδο" φυσικού  αερίου "Σακαρύα" και 10 εκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου θα παράγονται καθημερινά από αυτά τα πηγάδια και θα δίνονται στο δίκτυο φυσικού αερίου της Τουρκίας το 2023

Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε 3,5-4 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα σε ετήσια βάση, ενώ  η παραγωγή αναμένεται να αυξηθεί σταδιακά

Το υψηλότερο επίπεδο παραγωγής στη Μαύρη Θάλασσα αναμένεται να επιτευχθεί το 2027-2028, με παραγωγή 40 εκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου την ημέρα και περίπου 15 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου σε ετήσια βάση 

Οι ανακοινώσεις Ερντογάν

Ο Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανακοίνωσε στις 21 Αυγούστου 2020 ότι το πλοίο γεώτρησης Fatih ανακάλυψε 320 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου στο πηγάδι Δούναβης-1 στο κοίτασμα φυσικού αερίου Sakarya στη Μαύρη Θάλασσα. Η εν λόγω ανακάλυψη καταγράφηκε ως η μεγαλύτερη ανακάλυψη αερίου στην ιστορία της Τουρκίας.

Ο Ερντογάν ανακοίνωσε ότι το συνολικό ποσό των αποθεμάτων έφτασε τα 405 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα με αύξηση 85 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων που εντοπίστηκε στο πηγάδι του Δούναβη-1 στις 17 Οκτωβρίου 2020.

Το απόθεμα φυσικού αερίου στη Μαύρη Θάλασσα έφτασε τα 540 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα συνολικά μετά την ανακάλυψη 135 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων στο πηγάδι Amasra-1"

Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα

Aπό τα παραπάνω διαφαίνεται ότι ο Ερντογανικός τύπος έχει εστιάσει στις τουρκικές προσπάθειες για εξαγωγή φυσικού αερίου από την Μαύρη θάλασσα  και στην κατασκευή  υποθαλάσσιου αγωγού αμιγώς τουρκικού ο οποίος θα μεταφέρει το φυσικό αέριο από τη θάλασσα στην ηπειρωτική Τουρκία

Ωστόσο επειδή είμαστε εξοικειωμένοι με την τουρκική προπαγάνδα.... , κρατάμε μικρό καλάθι 

Ο λόγος  είναι ότι η εξόρυξη φυσικού αερίου  θα ξεκινήσει το 2023 όπου ...τυχαία θα διεξαχθούν οι τουρκικές Προεδρικές και βουλευτικές εκλογές

Επίσης ο Ερντογανικός τύπος εδώ και αρκετούς μήνες βομβαρδίζει τους Τούρκους πολίτες με ένας Θεός ξέρει πόσα .... τρομερά υποτιθέμενα επιτεύγματα στην πολεμική βιομηχανία και στους εγχώριους εξοπλισμούς, στην βελτίωση των σχέσεων της Τουρκίας με τρίτες χώρες, στην οικονομία η οποία ΘΑ ανακάμψει και γενικότερα προσπαθεί να εκτρέψει το σκεπτικό τους από τη σκληρή καθημερινότητα, με την υπόσχεση ότι θα έρθουν καλύτερες ημέρες

Εκείνο πάντως που εξάγεται από τα παραπάνω είναι ότι η Τουρκία, αν λέμε αν, εφαρμόσει τα παραπάνω, φαίνεται ότι μάλλον δεν θα επιχειρήσει λεονταρισμούς σε θαλάσσια οικόπεδα τόσο της Κυπριακής ΑΟΖ , όσο και της Ελληνικής νοτίως της Κρήτης και Αλατολικότερα Ρόδου-Καστελορίζου

Αυτό θα συνάδει και με την επιστροφή στο  "δυτικό μαντρί" που επιχειρείται από τον Ερντογάν και ενδεχομένως σε συμφωνία με τις ΗΠΑ οι οποίες ήραν πρόσφατα την υποστήριξή τους στην κατασκευή του East-Med

Συνεπώς ο Τούρκος Πρόεδρος αφού κατάφερε να παγώσει τον East-Med , έχει κάθε λόγο να δείξει "καλό πρόσωπο", προς τις ΗΠΑ, χωρίς να κάνει τους συνήθεις  θαλάσσιους λεονταρισμούς 

Αυτά βέβαια μένει να τα δούμε και στην πράξη

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ